כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חרף התנגדות ליברמן: חוק הגיור אושר בוועדת השרים

למרות איומיו והצהרותיו של שר הביטחון אביגדור ליברמן נגד חוק הגיור, הצעת החוק אושרה בשעה האחרונה בוועדת השרים בתמיכת כל חברי הוועדה למעט השרה לנדבר מ'ישראל ביתנו'

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



למרות איומיו והתנגדותו של שר הביטחון אביגדור ליברמן, ועדת השרים לענייני חקיקה, אישרה בשעה האחרונה את חוק הגיור הממלכתי שיסדיר את מערך הגיור הממלכתי ויחסום את גיורי הרפורמים. הצעת החוק אושרה ע"י כל חברי וועדת השרים למעט השרה סופה לנדבר מ'ישראל ביתנו'.

בתגובה צייץ אביגדור ליברמן בחשבון הטוויטר שלו: "חוק הגיור מרחיק כל מי שמנסה ורוצה להתקרב ליהדות. החוק פוגע במערך הגיור של רבני צהר, ופוגע בסיכוי של אזרחים רבים בישראל להיות חלק מהעם היהודי".

כזכור, הבוקר דווח ב'בחדרי חרדים' כי שר הפנים אריה דרעי כי "חוק הגיור יעבור, הוא על דעת ראש הממשלה נתניהו, על דעת ראשי המפלגות ונועד לשמור על הסטטוס־קוו". דרעי הוסיף כי "השר ליברמן לא יטרפד את חוק הגיור כמו שהוא לא מטרפד חוקים של שאר השותפים הקואליציוניים".

דבריו של דרעי באו לאחר שליברמן הודיע כי הוא מתנגד להעלאת חוק הגיור לוועדת השרים היום, מה שכאמור לא יקרה בפועל, "מדובר בהצעת חוק המפלגת את העם היהודי ופוגעת קשות ביהדות התפוצות, ובציבור העולים", אמר שר הביטחון.

לדבריו, "החוק הזה יצור אפליה קשה, ובגללו אנו עלולים לאבד מאות אלפים מבני עמנו או כאלו המעוניינים להתגייר, כולל כאלו ששירתו ומשרתים בצה"ל. אנו נתנגד בתוקף להצעת החוק, שלא רק מנוגדת להיגיון, אלא גם תפגע בעלייה לארץ, תהיה בכייה לדורות ותחזיר את מדינת ישראל עשרות שנים לאחור".

הצעת החוק הממשלתית באה לעגן את הסמכות של מערך הגיור הממלכתי שהוקם על ידי הממשלה בעקבות המלצות ועדת נאמן בשנת 1998 ולנטרל מראש את גיורי הרפורמים.
אביגדור ליברמן חוק הגיור ועדת השרים ישראל ביתנו סופה לנדבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד