כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

סידני: הרב יישאר - אבל הקהילה שלו תחוסל

סיפור מוזר בסידני: בני קהילה מאסו ברבם שנוטל שכר עתק וביקשו לפטרו. בית המשפט קבע שהדבר בלתי אפשרי. כעת הקהילה עומדת בפני סכנת סגירה

הרב מילצקי
הרב מילצקי



בית כנסת בסכנת סגירה מחוסר יכולת לפטר את הרב. ייתכן שבית הכנסת בסידני שבאוסטרליה ייאלץ להיסגר משום שהוא אינו מסוגל לפטר את רב בית הכנסת.

אתר החדשות The Sydney Morning Herald, מדווח שבמשך 32 שנה כיהן הרב בן ציון מילצקי כרב הראשי של בית הכנסת הדרום והמחוזי בסידני, מרכזה של קהילה אורתודוקסית, והשנה ניסה נשיא בית הכנסת להביא לסיום כהונתו של הרב, בשל קשיים כלכליים.

על פי הדיווח, לנוכח קשיים כלכליים, הנהלת בית הכנסת מינתה צוות מנהלים ב-26 באפריל לטפל בנושא, ויום לאחר מכן, הם כתבו לרב מילצקי, "שהם מוותרים עליו כרב בית כנסת".

עם זאת, שופט של בית המשפט העליון באוסטרליה אמר כי "על פי החוזה שלו, מנהלי בית הכנסת לא יכולים לפטר הרב מילצקי".

החוזה של הרב מילצקי מציין כי "הקשר שלו עם בית הכנסת שמתנהל על פי ההלכה היהודית, וההלכה כללה "חזקה", או קביעות לכל החיים, ופיטורין של הרב הם בניגוד המסורת והדת".

עבור נשיא בית הכנסת ההחלטה עלולה להוביל לסגירת של בית הכנסת שתפגע בקהילה של כמעט 1000 חברים. "אני חושש שבית הכנסת ייסגר בקרוב ויגמר", אמר נשיא בית הכנסת, לטענתו מחירי הבתים הגבוהים והתחרות מצד בתי כנסת אחרים הובילו לירידות בהכנסות בית הכנסת, בנוסף יש אנשים שלא מרוצים מהרב".

נשיא בית הכנסת סיפר שהוא החל לנהל דיונים עם הרב מילצקי על הפחתת משכורתו בסוף השנה שעברה, לדברי המנהלים, התשלומים לרב היו כ-31,600 דולר בחודש. אם כי בעיקר כהוצאות נלוות.

לדבריו, הרב מילצקי היה פתוח לקיצוץ בשכרו, אך רק אם היה יכול לקבל את השליטה על בית הכנסת, רעיון שנשיא בית הכנסת דחה על הסף.

"מהרגע שאמרתי לו שאנחנו לא נתמוך בהצעה שלו, הרב הסתכל עלי ועל אחרים "כאויבים" והתחלנו להילחם איתו על הכל", הוסיף נשיא בית הכנסת. לאחר מכן מינה בית הכנסת את המנהלים, שניסו לסיים את החוזה של הרב מילצקי, וביקשו הצהרה משפטית שהם יכלו לעשות זאת, במקום זאת, קבע השופט כי המנהלים לא יכלו לסיים את שירותיו.

עוד אמר נשיא בית הכנסת "מאחר ויש צורך לשלם לרב את המשכורת הגבוהה שלו, בנוסף לכל העלויות המשפטיות והמינהליות, והעובדה שרובם המכריע של המתפללים לא רוצים את הרב ולא יישארו ולא ישלמו את דמי החבר, קשה מאוד לראות איך נוכל למנוע את סגירת בית הכנסת".
בית כנסת סידני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד