כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

סערת הגיור: 'ישראל ביתנו' גייסה את רות

ישראל ביתנו' הגישה ערר על החלטת ועדת השרים לקדם את הצעת חוק הגיור הממלכתי • "אפילו רות המואביה לא הייתה מצליחה לעבור גיור, בנוסח הנדרש ממתגיירים היום"

צילום: Roy Alima/Flash90
צילום: Roy Alima/Flash90



השרה סופה לנדבר מ'ישראל ביתנו', הגישה היום (ראשון) ערר בדבר החלטת ועדת השרים לתמוך בהצעת חוק הגיור הממלכתי, שכאמור אושר היום בוועדת השרים, למרות התנגדות שר הביטחון אביגדור ליברמן.

בערר ששיגרה למזכיר הממשלה צחי ברוורמן, כתבה השרה לנדבר: "חוק הגיור במתכונתו הנוכחית מרחיק כל מי שמנסה ורוצה להתקרב ליהדות, החוק הזה פוגע במערך הגיור של רבני צהר, ופוגע בסיכוי של אזרחי םרבים מישראל, שעלו לארץ מכוח חוק השבות, משרתים בצבא, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים – להימנות על העם היהודי".

לדבריה, "בשנים האחרונות עשה מנהל הגיור הכול על מנת להקטין את מספר המתגיירים, באופן כזה שאפילו רות המואביה לא הייתה מצליחה לעבור גיור בנוסח הנדרש ממתגיירים היום".

"השינוי היחידי שדרוש היום בנושא גיור הוא החזרת הסמכות לרבני הערים להקים בית דין לגיור, ולגייר בכל עיר כפי שהיה נהוג עד אמצע שנות התשעים", כתבה לסיום.

כאמור, למרות איומיו והתנגדותו של ליברמן, ועדת השרים לענייני חקיקה, אישרה היום את חוק הגיור הממלכתי שיסדיר את מערך הגיור הממלכתי ויחסום את גיורי הרפורמים. הצעת החוק אושרה ע"י כל חברי וועדת השרים למעט השרה לנדבר שכאמור, כעת הגישה ערעור.

בתגובה צייץ אביגדור ליברמן בחשבון הטוויטר שלו: "חוק הגיור מרחיק כל מי שמנסה ורוצה להתקרב ליהדות. החוק פוגע במערך הגיור של רבני צהר, ופוגע בסיכוי של אזרחים רבים בישראל להיות חלק מהעם היהודי".

כזכור, הבוקר דווח ב'בחדרי חרדים' כי שר הפנים אריה דרעי אמר: "חוק הגיור יעבור, הוא על דעת ראש הממשלה נתניהו, על דעת ראשי המפלגות ונועד לשמור על הסטטוס־קוו". דרעי הוסיף כי "השר ליברמן לא יטרפד את חוק הגיור כמו שהוא לא מטרפד חוקים של שאר השותפים הקואליציוניים".

הצעת החוק הממשלתית באה לעגן את הסמכות של מערך הגיור הממלכתי שהוקם על ידי הממשלה בעקבות המלצות ועדת נאמן בשנת 1998 ולנטרל מראש את גיורי הרפורמים.





חוק הגיור אביגדור ליברמן ישראל ביתנו סופה לנדבר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד