י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

'ניצחון חרדי'? לפיד מנצל את ההזדמנות

הקפאת מתווה הכותל וכותרות העיתונות על כך ש"החרדים ניצחו" במאבק, הובילו את יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפיד, לנצל את ההזדמנות ולפתוח בקמפיין מחודש לגיוס אהדה חילונית. יקיים מחר מסיבת עיתונאים מתוקשרת בכותל המערבי

יאיר לפיד. צילום: פלאש90
יאיר לפיד. צילום: פלאש90



לאחר שהתקשורת הכללית פרסמה על "ניצחון החרדים", עם אישור הממשלה הבוקר (א), על הקפאת מתווה הכותל -כפי שנחשף ב"בחדרי חרדים", יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד תוקף את ההקפאה ובתגובה יקיים מחר מסיבת עיתונאים בכותל המערבי.

"נצחון לחרדים", בלחץ החרדים נתניהו התקפל, זהו סגנון הכותרות שליוו את ההחלטה שהתקבלה היום בממשלה להקפיא את מתווה הכותל, ועל קידום חוק הגיור.

"כניעה מבישה לחרדים, מסובבים את הממשלה על האצבע הקטנה" אמרה זהבה גלאון, ועליזה לביא מ'יש עתיד' החלה את המחול של מפלגתה בעניין כשקבעה ש"זהו נזק בלתי הפיך ליהודים באשר הם". לפיד כבר מאמץ את הסיטואציה בה החרדים מוצגים כמי שכופפו את ראש הממשלה ולמעשה את הממשלה כולה, עבור העמדות החשובות להם, ומתכונן להרים קמפיין שיפנה ללב החילוני והודיע כי כבר מחר על הבוקר ייכנס מסיבת עיתונאים בבוקר.

בהודעה שפרסם הערב דוברו, נכתב כי "בעקבות ביטול מתווה הכותל. יגיע מחר (26.6.17) בשעה 9:00 יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד,  לכותל המערבי. לפיד ייתן הצהרה לתקשורת ויתייחס לביטול מתווה הכותל על ידי הממשלה. 

כזכור, מוקדם יותר היום, התייחס לפיד לביטול מתווה הכותל ואמר כי "ראש הממשלה בנימין נתניהו ויתר היום, משיקולי הישרדות פוליטית, על החשוב בתאריו: ראש ממשלת העם היהודי".

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בישיבת הממשלה שנערכה היום הוחלט, כי 'מתווה הכותל' יוקפא ולא יקודם, וכפי שנחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים".

ראשי המפלגות החרדיות הסכימו לפשרה של נתניהו לאחר שהובטח להם כי כל בקשה לחדש את המתווה - תחייב החלטת ממשלה נוספת. המשמעות הברורה היא, ביטול דה-פקטו של החלקים הבעיתיים במתווה הכותל והשארת המצב ברחבת הכותל כפי שהוא, ללא כל שינוי.

כזכור, "בחדרי חרדים" חשף לראשונה, את הצעת הפשרה של ראש הממשלה נתניהו, על פיה, המתווה לא יבוטל אלא יוקפא. בתחילה, הנציגים החרדים התנגדו ודרשו את ביטולו המוחלט של המתווה ודרעי אמר לנתניהו כי "הרבנים שלחו אותנו - נשאל את דעתם". גם הרבנות הראשית גילתה דעתה כי יש לבטל את המתווה לחלוטין, הגדילו לעשות אלו שאף ביקשו להרוויח ביטול מוחלט כולל של המצב הקיים כיום ב'עזרת ישראל' שכבר משמשת כיום לתיפלות רפורמים.

הכותרות והמציאות

למעשה מתווה הכותל ימשיך להתקיים, כפי שהוא נמצא בשלב זה, ברחבה הקיימת בקשת וילסון. השר צחי הנגבי, שמונה על ידי ראש הממשלה לפעול בעניין 'מתוה הכותל', כבר הבהיר היום בתגובה לדברי גפני שמשמעות ההחלטה על ההקפאה היא ביטול, "ראש הממשלה סירב לבטל את המתווה" והודיע כי הוא ממשיך לפעול בעניין.

על פי דברי השר הנגבי בגל"צ: "הממשלה החליטה הבוקר להקפיא, והטילה עלי לבדוק חלופות שיביאו בסופו של דבר לרחבה שוויונית בכותל הדרומי, זו האמת. בסך הכל היינו רוצים לראות שכל הזרמים ביהדות, יודעים לחיות ולהתפלל ולממש את ההשקפות שלהם בלי מאבקים".

רוה"מ סירב לדרישות של המפלגות החרדיות לבטל את המתווה. העובדות הן שגפני ליצמן ודרעי נפגשים לא פעם את רוהמ ולבטל ולהכריז עליו כלא היה, אבל רוהמ מודע שהאורתדוכוסים בארהב הם מיעוט קטן, לרפורמים וקונסרבטיבים יש לה השפעה על הקונגרס

"ההחלטה מנוסחת בקפידה, בעיקר בגלל בג"צ, היינו חייבים לתת מענה לבג"צ, וההחלטה אומרת שהמתווה נכנס להקפאה ומחפשים את הדרך". תיבנה רחבה של תפילה, רחבה שויונית, בכותל הדרומי יש כבר תפילות נעורבות ב 15 שנה האחרונות. החרדים לא רוצים שידם תהיה במעל השינויים שהחלטנו עליהם, אבל ראש הממשלה הנחה להמשיך לתקצב את העבודות הרחבה הדרומית. ההחלטה הבוקר תלויה כחרב המתהפכת על ראשם של החרדים שדרשו ביטול".
יאיר לפיד כותל מערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד