י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

תביעה: סייעה לחיזבאללה לחטוף חיילי צה"ל

תביעה לא שגרתית הוגשה, נגד המדינה המבודדת בתבל - צפון קוריאה, בגין מעורבותו בחטיפת חיילים ישראליים ורציחתם, בשיתוף עם ארגון חיזבאללה

אילוסטרציה, פלאש 90
אילוסטרציה, פלאש 90



תביעה לא שגרתית נגד המדינה המבודדת 'צפון קוריאה', בטענה שסייעה לארגון החיזבאללה לחטוף חיילים ישראליים, והיתה שותפה לרצח ישראלים בכך שתמכה בטרוריסטים.

בית משפט אמריקאי מלוס אנג'לס, שלח זימון, לשחקן הכדורסל בעבר דניס רודמן, דניס ידוע כתומך נלהב של הרודן הצפון קוריאני, וביקר שם כמה פעמים בשנים האחרונות, בית המשפט דורש מרודמן לספק פרטים על נכסים קיימים של צפון קוריאה, כדי לעקל אותם.

ארגון 'שורת דין' הישראלי, ניצח בשנת 2014 בתביעה נגד המדינה המבודדת, בסכום של 330 מיליון דולרים, בתביעה נטען, כי בשנת 1972, בפיגוע טרור שאירע בנמל התעופה בן גוריון על ידי הצבא האדום היפני, והחזית העממית לשחרור פלסטין, המדינה שתמכה במחבלים היתה צפון קוריאה, בכך שסיפקה להם אמצעי לחימה. בפיגוע נהרגו ונפצעו עשרות בני אדם.

בנוסף נכתב, בכתב התביעה שבתאריך 12 ביולי 2006, חטף ארגון חיזבאללה שני חיילים ישראלים אלדד רגב ואהוד גולדווסר ורצח אותם, וכי גם במקרה הזה, סייעה צפון קוריאה לחיזבאללה בבניית מנהרות, ושמספר פעילי חיזבאללה נסעו לצפון קוריאה למחנות אימונים במימון איראני, על מנת לשפר את יכולות התקיפה שלהם נגד ישראל.

חלק אחר, פחות ידוע, מתווסף לכתב התביעה נגד צפון קוריאה, כומר קוריאני בשם קים דונג שיק, נחטף מסין בשנת 2000, ובניו של הכומר תבעו את צפון קוריאה בטענה שהרגה אותו, הכומר תושב קבע של ארה"ב סייע לפליטים מצפון קוריאה, דבר שהדיקטטורה הצפון קוריאנית לא ראתה בעין יפה, הכומר נכלא אז במחנה מעצר בצפון קוריאה ולטענת התביעה עונה למוות.

עו"ד ניצנה דרשן־לייטנר, יו"ר שורת הדין, אמרה כי "צפון קוריאה שימשה שחקנית מרכזית במגרש הטרור הבינלאומי מאז שנות ה־60 המאוחרות של המאה הקודמת, כולל הצבת ישראל כמטרה, וכולל סיוע לאויבינו השונים בכל הזדמנות. הם אלו שעמדו מאחורי הטבח בשדה התעופה לוד, מאחורי מתקפות רבות של ארגון החזית העממית, מאחורי אספקת נשק לסוריה, רקטות ובונקרים לחיזבאללה. על הקהילה הבינלאומית, ארה"ב יחד עם ישראל, לנקוט פעולות חריפות כנגד המשטר האפל הזה ולפגוע בו צבאית בטרם ישיג את כל שאיפותיו הגרעיניות. זהו ממשל המהווה איום חריף עלינו, ממש כמו סוריה, לבנון ועזה. בינתיים, אנו טומנים את הראש בחול ומתעלמים מהסכנה הצפויה".⁠⁠⁠⁠
צפון קוריאה חיזבאללה חטיפת חיילים תביעה טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד