ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

לפיד הודיע על ביטול וחוזר להסית: "החרדים רוצים שנאה ופילוג"

בעקבות הכתבה אמש ב'בחדרי', לפיד הודיע הבוקר על ביטול מסיבת העיתונאים שתכנן ברחבת הכותל המערבי מסביר: "אמרו לנו שחרדים מתכננים לעשות שם פרובוקציה, אז ביטלנו" ותוקף: "נתניהו הוא ראש ממשלת הבובות של העסקנים החרדים"

יאיר לפיד בכותל, צילום: פלאש 90
יאיר לפיד בכותל, צילום: פלאש 90



בעקבות הכותרת אתמול ב"בחדרי חרדים", יו"ר 'יש עתיד' ח"כ יאיר לפיד, הודיע הבוקר (שני) כי הוא מבטל את מסיבת העיתונאים שתוכננה להיום בכותל המערבי, נגד הקפאת מתווה הכותל.

לדבריו של לפיד בגל"צ, "אמרו לנו שחרדים מתכננים לעשות שם פרובוקציה, אז ביטלנו את זה", לדבריו, החרדים "רוצים עוד ועוד מלחמות יהודים ועוד שנאה ופילוג, וידי לא תהיה במעל הזה, הכותל הוא השריד האחרון של בית המקדש, שחרב בגלל, שיהודים רבו עם יהודים, לא למדנו כלום?".

לשאלת המראיין: "איזו פרובוקציה הייתה מתוכננת שם?", השיב לפיד: "הסתכלנו באתרים החרדים, אמרו לכו תצעקו, אני לא רוצה שילכו ויצעקו".

כזכור, אמש, פורסם ב"בחדרי חרדים" כי לאחר שהתקשורת הכללית פרסמה על "ניצחון החרדים" בהקפאת מתווה הכותל לפיד מנצל את ההזדמנות ופותח בקמפיין מחודש לגיוס אהדה חילונית. בעקבות כך הוא היה כאמור צפוי לקיים מסיבת עיתונאים מתוקשרת בכותל המערבי.

בנוסף, "בחדרי חרדים" פנה ללפיד, בשאלה: מדוע לקיים מסיבת עיתונאים פוליטית, במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. כאמור, הבוקר הוא הודיע על ביטולו של הסיור ומסיבת העיתונאים.

בראיון לגל"צ הוא תקף גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי "במקום להיות ראש ממשלה של העם היהודי – הוא ראש ממשלת הבובות של העסקנים החרדים".

לדבריו של לפיד, "הבעיה היא לא החרדים, החרדים עושים ממילא מה שהם תמיד עושים – אם נותנים להם – לוקחים, הבעיה היא הפחדנים, אלא שיודעים את המשמעות, מיליוני יהודים קיבלו אתמול הודעה שהם לא רצויים בכותל, רוב מכריע של יהודי העולם – קיבלו אתמול איסור כניסה לכותל, אנחנו מגרשים יהודים מהכותל, מה קרה ל'יהודי לא מגרש יהודי'?".

לפיד ממשיף לתקוף ואומר כי חברי הממשלה חזרו להיות עבדים של החרדים: "לא מעניין שמפלגים את העם היהודי, שפוגעים באחדות העם. הציונות הדתית קיבלה אתמול הודעה: הפסדתם, הרבנים שלכם סוג ב' הדתיות שלכם סוג ב', אתם לא כשרים מספיק. המפעל שהתחיל הרב קוק, לפני 113 שנה כשעלה לארץ - בוטל, כי כולכם חזרתם להיות עבדים של החרדים".

בהמשך נשאל לפיד: "אם אתה תהיה ראש ממשלה, תבטל את חוק הגיור והקפאת מתווה הכותל?".

"בוודאי" השיב לפיד והמשיך: "הממשלה הזו התחילה את השנה וחצי הראשונות שלה בלבטל את ההחלטות של הממשלה שאני ישבתי בה. כמו השיוויון בנטל, כמו לימודי מתמטיקה ואנגלית. עכשיו הם כבר מבטלים את ההחלטות של עצמם. כי מתווה הכותל זו החלטה של הממשלה הנוכחית. בעקבות ועדה שישבה 3 שנים, פעם אחת בתולדות הממשלה הזאת מישהו הצליח לשבת וממש להביא תוצאה חיובית - אז הם מבטלים אותה כי עשו קצת צעקות באיזה אתר אינטרנט חרדי".
יאיר לפיד מתווה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד