י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

לאחר ההתבטאות המקוממת של ראש העיר, הנציגים תקפו • צפו

מצוקת התלמידים החרדים הגיעה לוועדת החינוך, מנהלי המוסדות החרדים הטיחו בנציג עיריית מעלה אדומים, האשמות חמורות על האפלייה נגד הילדים החרדים יו"ר הוועדה מרגי: "אפנה לבנט, ואפעל בכל האמצעים שיש לי ויש לי - נגד ראש העיר"

מרגי, פלאש 90
מרגי, פלאש 90



מצוקת התלמידים החרדים במעלה אדומים, הגיעה הבוקר (שני) למשכן הכנסת. בדיון שהתקיים בועדת החינוך, בהשתתפות חבר הכנסת לשעבר ניסים זאב, המנהל מוסד לבנים ובנות בעיר, הטיחו מנהלי המוסדות החרדים בנציג העירייה האשמות חמורות המעלות מציאות של אפלייה נגד הילדים החרדים.

כזכור, "בחדרי חרדים" דיווח בהרחבה על מצוקת התלמידים בעיר ועל ההתבטאויות המקוממות של ראש העיר בני כשריאל שהכריז כי "מעלה אדומים לא תהיה בית שמש" וכי הוא לא מעוניין שהחרדים יתגוררו בעירו ולכן הוא מפלה את הילדים החרדים.

בדיון בוועדה הבוקר, עלו כאמור נתונים חמורים שחשפו את התנאים המחפירים של המוסדות החרדיים. כמו"כ, התברר כי בעקבות אפליית הילדים החרדים בעיר - מאות מהם נאלצים לעלות בכל יום לירושלים, וללמוד במוסדות בבירה.

נציגי המוסדות תקפו: "ראש העיר מעביר את המבנים לתרבות ולקשישים, אבל למוסדות החרדיים הוא לא נותן כלום. מדובר בשערוריה חמורה ביותר", לטענתם, "ראש אומר שהוא לא רוצה שנהפוך לבית שמש. אבל אנחנו אומרים שאין עיר בישראל שאין בה תלמוד תורה. אפילו באילת".


ח"כ יעקב מרגי העומד בראש הוועדה, תקף את ראש העיר כשריאל על אפליית החרדים ועל כך שהוא לא טרח בכלל להשיב לו על מכתביו. מרגי איים כי אם ראש העיר לא יסדיר את פתיחת שנהל הלימודים במוסדות החרדים הרי "שאני אפנה לשר החינוך נפתלי בנט, ואפעל בכל האמצעים שיש לי ב ויש לי - נגד ראש העיר".

מרגי התייחס לעובדה שהילדים החרדים ממעלה אדומים נאלצים לעלות בכל בוקר לירושלים ואמר: "הלוואי והייתי יכול כשר חינוך להוציא הנחייה לעיריית ירושלים, שלאור המצוקות שלה - לא מקבלת שום ילד משום רשות מקומית סובב לירושלים", מרגי הוסיף כי "גם בסמינרים כבר פתחו פרצה", בנושא.

ח"כ מיכאל מלכיאלי תקף בדיון הסוער ואמר כי עיריית מעלה אדומים מתנהגת בצורה בוטה ומתנשאת נגד הציבור החרדי", לדבריו, "לא יתכן שראש עיר מדיר ציבור שלם ממוסדות העירייה".

בתום הדיון אמר ניסים זאב: "אני איש של מלחמות ומאבקים, ראש העיר לא יודע לאן הוא נכנס. אאבק עד הסוף באפליית התלמידים והתלמידות החרדיות".
יעקב מרגי סערת הסמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד