י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

סערת מתווה הכותל • גפני על אנשי הסוכנות: "מה הם מאיימים?" • צפו

גפני על ביטול פגישת חבר הנאמנים של הסוכנות עם נתניהו: "חבר הנאמנים של הסוכנות יש לו החלטות פוליטיות? מה זה הדבר הזה?" • עוד קודם לכן, ח"כ יעקב אשר הגיש הצעה דחופה לסדר, סביב מתווה הכותל וחוק הגיור, תחת הכותרת: "איומים על הממשלה בישראל במטרה לפגוע בכותל"

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



סערת מתווה הכותל: ח"כ משה גפני הגיש הצעה דחופה לסדר, בעקבות החלטת חבר הנאמנים של הסוכנות לבטל ישיבה שהייתה אמורה להתקיים היום עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, וזאת כמחאה על הקפאת מתווה הכותל.

בפתח דיון שהתקיים בועדת הכספים אמר גפני כי "אני לא מבין את הדבר הזה, מה הם מאיימים עליו? הוא קיבל החלטה - אז חבר הנאמנים של הסוכנות יש לו החלטות פוליטיות? מה זה הדבר הזה?".



גפני הוסיף: "הגשתי הצעה דחופה לסדר. אני חושב שהכנסת צריכה לקיים דיון על זה. אי אפשר לבטל ישיבה עם ראש הממשלה בגלל שהוא קיבל החלטה בממשלה".

"שלא תהיה טעות. זו החלטה נכונה. אנחנו לא הגשנו שום דבר. אנחנו מוותרים על חוק הגיור, באמת, אנחנו מוותרים על מתווה הכותל. אנחנו מוותרים על כל החוקים. הרי הכל מתחיל בזה שמגישים בג"צים. בג"ץ מפר כל הזמן לרעה את הסטטוס קוו. הרי למה אנחנו מגישים את החוק הזה? בגלל שאנחנו חוששים שבג"ץ הולך לפסול או פוסל. אני מוותר על הכל".



ההצעה הדחופה של גפניצילום: ההצעה הדחופה של גפני
ההצעה הדחופה של גפני


עוד קודם לכן, ח"כ יעקב אשר הגיש הצעה דחופה לסדר, סביב מתווה הכותל וחוק הגיור, תחת הכותרת: "איומים על הממשלה בישראל במטרה לפגוע בכותל".

"ממשלת ישראל קיבלה החלטה שעניינה שמירה על קדושת שריד בית משרדנו", נכתב בראשית ההצעה. נציגי ארגונים בעולם הרודפים את היהדות הנאמנה שאינם שבעי רצון מההחלטה שקובעת להשאיר את הכותל כשריד בית המקדש מנסים להשפיע על קובעי המדיניות באמצעות איומים כי החלטת הממשלה תוביל לחרם יהודי עולמי".

שיח זה של איומים במטרה לכפות דעה על קובעי המדיניות הינו חמור ועל הכנסת לקיים דיון דחוף במליאה", נכתב לסיום.
משה גפני מתווה הכותל הסוכנות היהודית חבר הנאמנים יעקב אשר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד