י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

הקשר ההדוק בין פרטיות וביטחון / אבי איתן

מעבר להגנה שמספקת דלת הכניסה לבית, היא מספקת פרטיות, וכך גם דלתות הפנים. על אף שמדובר במוצר פרקטי, האלמנט העיצובי גם הוא משפיע על החלטתנו ועל כל נראות הבית. נפגשנו עם מאיה דונרשטיין יתיר כדי ללמוד מה חייבים לדעת ומה אסור לפספס כשבוחרים דלת.

הקשר ההדוק בין פרטיות וביטחון / אבי איתן
על הדרך





בעולם היהודי ידועה חשיבות גדולה מאוד לשמירה על הפרטיות של הבית ועל כך שאיש לא יוכל להבחין מבחוץ מה נעשה מעבר לדלת. אחת הברכות החשובות ביותר בעולם היהודי, שכל אחד אומר בכניסתו לבית הכנסת בבוקר, היא "מה טובו אוהליך יעקב". ידועים דברי רש"י על כך – שמשפט זה נאמר לאחר שבלעם הרשע ראה שפתחי האוהלים של בני ישראל אינם מכוונים זה כנגד זה, אלא בנויים באופן ששומר על הצניעות ועל הפרטיות.

עקרון זה נכון מאוד לא רק ביחס לדלת הראשית של הבית, אלא גם ביחס לכל דלתות הפנים. בסופו של יום, כל אחד מבני הבית צריך את הפרטיות ואת הפינה השקטה והאישית שלו. אך לעתים, הדלתות בבתים שבהם אנחנו גרים כבר אינן מתאימות לצרכים שלנו. פעמים רבות מגלים זאת כשרוכשים בית שנבנה לפני שנים רבות ומגלים שהדלתות שמותקנות בו הן מיושנות, מגושמות ולא מעוצבות על פי הטעם שלנו.

במקרים רבים של חוסר התאמה עיצובית ביחס לדלת הכניסה, אנשים נוטים להחליף את הדלת בדלת מתאימה יותר לטעמם. אולם בכל הנוגע להחלפת דלתות פנים, זאת כבר משימה שנדחית פעמים רבות עד שמשתחרר סכום כסף נוסף. בדיוק בשל כך, בגלל שהחלפת דלתות הפנים היא מהלך כמעט חד פעמי שחיכיתם לו זמן רב, חשוב מאוד לבחור נכון את הדלתות שתתקינו בביתכם.

לדברי מאיה דונרשטיין יתיר, מנהלת השיווק ברב בריח, ידוע לכל העוסקים בתחום שהצרכן הישראלי עורך סקרי שוק לפני שהוא רוכש את המוצר המשתלם ביותר עבורו. בשל כך, ציינה, מקפידה חברת רב-בריח לספק היצע נרחב של דלתות בסגנונות עיצוביים שונים וברמות מחירים מגוונות. לדבריה, הבירור המוקדם לפני רכישת דלתות הפנים צריך להתמקד בחמש נקודות עקרוניות:

• מהי המסגרת התקציבית ומה מחיר הדלת? בדומה לפריטים עיצוביים רבים – גם מחירי דלתות כניסה ודלתות פנים משתנה מדלתות זולות ועד לדלתות יקרות מאוד. לצורך שמירה על כלכלת בית נכונה ולהימנעות מבזבוז זמן ואנרגיה בחיפושים אחרי דלתות, כדאי להגדיר מראש את מסגרת התקציב המתאימה ולפיה לבחון את דגמי הדלתות הרלוונטיים.
• באיזה סגנון אתם רוצים לעצב את הבית? בניגוד לבתים שנבנו לפני כמה עשרות שנים – היום דלתות הכניסה ודלתות הפנים של הבית הן חלק מן הקו העיצובי של הבית. הן יכולות להיות בעלות מראה קלאסי, מראה מודרני ובצבעים רבים. חשוב מאוד להחליט מהו הקו העיצובי שאתם רוצים שיבוא לידי ביטוי בבית או בכל אחד מן החללים שבתוך הבית, כדי שתוכלו להתאים במדויק את הדלת המעוצבת שתבטא את הקו העיצובי הזה.



• מהם החומרים שמהם עשויה הדלת? חשוב מאוד לזכור שבדרך כלל – מוצר זול מעיד על שימוש בחומרים לא איכותיים מספיק. כאשר בוחרים דלתות פנים, חשוב מאוד לשים לב לאופן ולתדירות שבה שוטפים את הבית. אם מדובר בבית עם ילדים רבים שבו שוטפים פעמים רבות את הבית, תוך שימוש בכמות גדולה של מים, כדאי להשקיע ולקנות דלתות בעלות עמידות מרבית מפני נזקי מים. דלתות כאלה – מסדרת טופ פורמייקה, מצופות בפורמייקה עבה ומותקנת בהן בחלקן התחתון הגנה מפני רטיבות. כאשר בוחרים דלת כניסה מעוצבת – חשוב לבחור דלת שתהיה עמידה בפני פגעי מזג האוויר – השמש הקופחת בקיץ וגשמים סוערים בחורף. דלתות שנצבעו באבקה אלקטרוסטטית או בחיפוי אלום ישמרו על הברק ועל המראה החדש שלהן לאורך זמן רב.



• כדאי להגיע לאולמות התצוגה לאחר מדידת הפתחים. על מנת שתחסכו זמן רב ועל מנת שנציגי המכירות באולמות התצוגה יידעו לכוון אתכם במהירות אל הדלתות המתאימות לכם בדיוק – השקיעו זמן, מדדו את פתחי הדלתות והגיעו עם המידות הרשומות אל אולם התצוגה. חשוב מאוד לזכור שמידות הדלת כוללות מספר מרכיבים – מידות הדלת עצמה ומידות המשקופים. אם אתם נמצאים בתהליך של בניית בית חדש – הגיעו עם התכניות האדריכליות אל אולם התצוגה ואל תשכחו לוודא שהקבלן ישמור על פתחים בגובה אחיד באותו מפלס ועל 'שן' של 5 סנטימטרים מכל צד של הדלת שעליה יותקנו ההלבשות של הדלתות.



• לקנות ממקום מסודר ולא מחאפר. בדומה למוצרים יקרים אחרים שאנחנו רוכשים לצורך שימוש בבית, גם ביחס לדלתות אתם תרצו לקבל אחריות על הקניה. חפשו לקנות דלת במקום מסודר שיעניק לכם גם תעודת אחריות ושירות מקצועי במקרה הצורך, לא עליכם. אם אתם מתכוונים לרכוש דלת כניסה – אל תתפשרו על רמת הבטיחות והאבטחה שלה. בשל כך, דרשו להתקין בה צילינדר לוקסיס ודרשו שההתקנה של הצילינדר תיעשה במלואה לעיניכם. אתם חייבים לוודא שהמתקין פותח את האריזה בפניכם ומעניק לכם לאחר ההתקנה חמישה מפתחות וכרטיס בקרת שכפול מקוריים.

"כל דלתות רב-בריח עומדות בסטנדרטים גבוהים במיוחד של איכות ומהוות את השילוב האופטימלי בין ביטחון ללא פשרות לעיצוב מהודר, כך שכל צרכן יכול להזמין דלת על פי בקשתו וטעמו ולהיות סמוך ובטוח כי הדלת שבחר הינה בטיחותית ביותר", מסבירה דונרשטיין יתיר.

לקבלת ייעוץ להתאמת דלתות פנים שיענו על הצרכים של ביתכם, היכנסו >>
ביטחון דלתות לבית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד