י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

סדר עולמי חדש: בוטל אירוע פלסטיני בבריטניה

לאחר לחצים גדולים על הממשלה הבריטית לאסור תהלוכות עם דגלי חיזבאללה, נראה כי הלחץ עבד, והאירוע הפלסטיני שתוכנן להיערך בעוד כשבועיים - יבוטל • בעקבות הפיגועים האחרונים בלונדון ומנצ'סטר נדמה כי רוחות חדשות נושבות בממלכה הבריטית, שעד עתה הובילה קו סובלני כלפי ארגוני טרור פלסטיניים

צעדת מוסלמים בבריטניה. צילום ארכיון: רויטרס
צעדת מוסלמים בבריטניה. צילום ארכיון: רויטרס



האירוע הפלסטיני בבריטניה נגד ישראל יבוטל? בעקבות לחצים גדולים על הממשלה הבריטית לאסור תהלוכות נגד ישראל לאחר הצעדה שנערכה בשבוע שעבר בממלכה ובה צעדו אנשי נטורי קרתא קיצונים יחד עם תומכי חיזבאללה, נראה כי הלחץ עבד, ואירוע נוסף - הפעם אירוע פלסטיני שנתי - שתוכנן להיערך בעוד כשבועיים - יבוטל, כך מדווח ה'גרדיאן' הבריטי.

מדובר בצעד משמעותי, המגיע שבוע אחר שבבי.בי.סי רשות שידור בריטית תיקנו כותרת שדיווחה על הפיגוע בירושלים, בסגנון סופר-פלסטיני, ואחר הצהרת ראשת הממשלה תרזה מיי, כי על בריטניה לשנות את התפיסה והחשיבה כלפי הטרור האיסלאמי - המלמד על חשיבה חדשה ותפיסה שונה בנוגע לאיסלאם הרדיקלי.

האירוע שנושא את השם "פלסטין אקספו", אמור לכלול דיונים פוליטיים, קונצרטים, קומדיות, סדנאות, ואירועים נוספים, והוא צפוי להתקיים בלונדון בסוף השבוע של ה-8 וה-9 ביולי. המארגנים מצפים לאירוע שימשוך כ-10,000 איש.

על פי הדיווח עולה שגורמי ממשל אשר אחראים על האירוע כתבו למארגנים ב-14 ביוני על "חששות מהארגון והאנשים הקשורים אליו שהביעו תמיכה ציבורית בארגונים אסורים, כדוגמא חמאס, ושתמכו באירועים שבהם חמאס וחיזבאללה הוזכרו".



איסמעיל פאטל, מייסד ארגון "ידידי אל-אקצא", אמר כי גורמי הממשל שכרגע אוסרים על קיום האירוע "לא הצליחו לספק סיבה מספקת מדוע בחרו לבטל אירוע שמטרתו לחגוג את התרבות והמורשת הפלשתיניים", הוא האשים את גורמי הממשל שנכנעו לקבוצת שדולה פרו ישראלית והוסיף: "למרות האיום לאסור את האירוע, נעשה מאמצים נוספים לקיים את "פלסטין אקספו" ונבקש בדיקה משפטית של החלטה לא הוגנת ולא צודקת זו".

כרטיסים לאירוע נמכרו בעלות של 20 ליש"ט לכרטיס,ו-1,800 כרטיסים נמכרו בימים הראשונים. מאז דווח כי האירוע עשווי להתבטל, נמכרו 300 כרטיסים.

בצעדה שהתקיימה לפני כ-10 ימים צעדו אנשי נטורי קרתא קיצונים יחד עם תומכי חיזבאללה וקראו קריאות נגד ציונים. באירוע נטען כי "הציונים אשמים בשריפת מגדל הדירות בלונדון שבו נספו קרוב ל-100 בני אדם".
אל אקצא פלסטינים בריטניה מוסלמים צעדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד