ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

פיצוץ המתווה? בנט מציג את גירסתו צפו

בבליל התגובות הסוערות אתמול לאחר ביטול מתווה הכותל, נפקדה תגובתו של החבר הבכיר בממשלה, נפתלי בנט הבוקר הוא שובר שתיקה ומתייחס בסרטון שפרסם לסערה ומשרטט "לפני 4 שנים בדיוק, כהייתי שר לענייני ירושלים, במשך שבוע בנינו רחבה ויפה שנקראת רחבת ישראל. היא יפייפיה והיא משובצת באיזור של עתיקות, מתפללים בה היום גברים ונשים. היא נקראת הפשרה הראשונה. היא תקפה עד היום" צפו בסרטון המלא

בנט. צילום: פלאש 90
בנט. צילום: פלאש 90



שר החינוך נפתלי בנט, פרסם הבוקר (שני) סרטון וידאו, בו הוא מסביר את עמדתו על מתווה הכותל שהוקפא אתמול על ידי הממשלה, בעקבות דרישת המפלגות החרדיות. בנט הרחיב על כוונת הממשלה להרחיב את 'עזרת ישראל' ועל העובדה שכל יהודי יכול לבוא ולהתפלל בה, גברים ונשים כאחד.



בנט פותח ואומר: "פיצוץ" פשרת הכותל - על מה, בעצם, מדובר: מה המתווה, מה עמדתי, מה קרה אתמול, מה קורה הלאה? אעשה לכם סדר ב-4 דקות קצרות".

בנט התייחס לרחבת 'עזרת ישראל', אותה הקים לפני 4 שנים כפתרון זמני לרפורמים: "לפני 4 שנים בדיוק, כשר לעניני ירושלים, במשך שבוע בנינו רחבה יפה שנקראת רחבת ישראל. היא יפייפיה והיא משובצת באיזור של עתיקות, מתפללים בה היום גברים ונשים. היא נקראת הפשרה הראשונה. היא תקפה עד היום".

הוא התייחס למתווה הכותל: "כשהקמתי את הרחבה, המדינה אמרה לבג"ץ שזה פתרון ביניים כי הרחבה על רמפה מעץ, והפתרון המרכזי היה המתווה של מנדלבליט, להגדיל את הרחבה, שהכניסה תהיה מרחבת הכותל עצמה, ושהניהול של הדבר הזה יהיה בשיתוף כל הזרמים ולא רק של הקרן למורשת הכותל".

בנט הוסיף כי היות ומתווה הכותל בוטל, הרי שהמצב חזר לשלב שקדם לו, הפתרון הראשון, וכיום כל יהודי העולם, יכול לבוא, גברים ונשים ולהתפלל בעזרת ישראל שהקים. אמנם הכניסה היא לא כפי שהרפורמים רצו, אבל אנחנו כאן נרחיב את הרחבה, שלישי מהפשרה השנייה כן תקרה, הרחבה תורחב ותהיה רחבה יותר רחבה ונאותה. והניהול יישאר כפי שהיה".

"האם זה אסון כל הדורות? לא. זו לא הפשרה שעברה בממשלה. אני אישית כן תמכתי בפשרה הזו, למרות חלק מחברי במפלגה, כמו אורי אריאל וסמוטריץ', שכן תמכו בפשרה", אמר בנט והוסיף, "בשבועות הקרובים - זה יגיע לבג"ץ והוא יכריע האם המדינה צריכה ללכת לפשרה השנייה או לחזור לראשונה. לא פוצצו את פשרת הכותל, כל אחד יכול לבוא ולהתפלל שם".

לסיום אמר בנט: "הזרמים הרפורמים לא קיבלו את מה שהם רצו בשדרוג, הם קיבלו שליש מהדברים, הרחבה תורחב, הכניסה לא תשתנה והניהול הקיים יישאר".
נפתלי בנט מתווה הכותל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד