י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

זואולוגית חרדית תנהל את האקווריום הגדול במזרח התיכון

בגן החיות התנ"כי נחנך אקווריום הגדול ביותר במזרח התיכון. מי שתנהל אותו היא דוקטור ליז קאופמן - חרדית תושבת הר נוף. צפו בתמונות מרתקות מעבודתה וקראו: כך היא נכנסת לאקווריום בצניעות מרבית

האקווריום החדש בתנ"כי. צילום: הדס פרוש פלאש90
האקווריום החדש בתנ"כי. צילום: הדס פרוש פלאש90





בעוד כחודש ימים תיפתח בגן החיות התנ"כי בירושלים, אטרקציה שעתידה למשוך אליה תיירים מכל העולם. מדובר באקווריום הגדול ביותר במזרח התיכון, שיתפרס על פני 7,000 מ"ר ויכלול 40 יצורים ימיים, 33 מכלי מים שהגדול בהם מכיל 1.6 מיליון ליטר מים. לפני כשבוע הוא נחנך לראשונה, וייפתח לקהל, כאמור, בעוד כחודש.

אחת הנשים הבולטות שעומדת מאחורי המיזם ומי שתנהל אותו בפועל, היא זואולוגית חרדית, דוקטור ליז קאופמן, וטרינרית במקצועה, המתגוררת בשכונת 'הר נוף' הירושלמית. את מקצועה רכשה בשנת 1987 בבוסטון שבמסצ'וסטס ארה"ב, באוניברסיטת TUFTS.

ההבדל בין האקווריום החדש לבין האקווריומים הנמצאים כיום בדובאי ובאילת בגודל זהה, הוא שהם נמצאים מתחת למים. האקווריום בגן החיות התנ"כי - מעל האדמה.



דוקטור קאופמן עם נכדתה, חוקרות יצורים תת ימיים

בשיחה עם 'לובי נשי' מספרת דוקטור ליז קאופמן: "מיד אחרי שסיימתי את התואר בווטרינריה עשיתי עליה לישראל. לאחר ההתאקלמות התחלתי לעבוד בגן החיות התנ"כי בתור וטרינרית. לפני שנתיים, כשהוחלט לבנות אקווריום, חזרתי לאוניברסיטה להשלים את נושא הדגים ושאר יצורי ים".

בנושא השבת והצניעות מבהירה דוקטור קאופמן ל'לובי נשי': "בשבת אין מצב שאני עובדת, וכמובן נושא הצניעות הוא בלתי מתפשר. במידה ואני חייבת לצלול לתוך אקווריום לטפל בדגים, יש לי בגד מיוחד שעוטף אותי לגמרי, וכמובן כובע מיוחד שמכסה את הראש לחלוטין. בשבת יודעים בהנהלת גן החיות שהפלאפון שלי לא זמין. אני עושה את כל הסידורים ביום שישי ודואגת לוודא שהכל בסדר, ואם יש מקרי חירום אני יכולה להגיע במוצאי שבת, אבל זה לא קרה מעולם".

האקווריום יפתח בעזרת השם בתאריך ה-9 ליולי הקרוב. אנשים יוכלו ליהנות מחוויה בלתי נשכחת של סיור ב-7000 מטר מרובע של עולם מופלא וקסום. האפשרות לבקר במקום היא בהזמנת כרטיסים דרך האינטרנט, ואלו שלא מתאפשר להם לרכוש בצורה הזו, כגון אנשי החברה החרדית שאינם מחזיקים אינטרנט, יוכלו לקנות כרטיסים במקום, אלא שיצטרכו לקחת בחשבון זמן המתנה ארוך יותר מאלו שהזמינו דרך האינטרנט. "גם אם יצטרכו להמתין זמן כלשהו, הם רק ייהנו, מאחר ובמתחם יהיה מקום לפיקניק עם דשא, וחוויות שונות לילדים, ממש עולם אחר" אומרים בגן החיות.



כמה זמן בפועל אורך כזה סיור? אנחנו שואלים ודוקטור קאופצן מפרטת" "אם מסיירים מהר זה לוקח שעה לפחות, אבל כמובן אפשר ליהנות מזמן בלתי מוגבל כדי לראות את הדברים המדהימים שם. יש אקווריום מיוחד באורך 16 מטר, שמולו נמצאות כורסאות מיוחדות ואנשים יכולים להתרווח ולשבת וליהנות. יהיו שם ספסלים למשפחות גדולות, בהמשך מתוכננת חנות מזכרות, בנוסף למסעדה כשרה".

לסיום, מספרת דוקטור קאופמן, "המשפחה שלי מאד נהנית מהעבודה שלי. כשהילדים היו קטנים הבאתי הביתה כמה פעמים גורים חמודים של כל מיני חיות, והילדים מאד נהנו, יש לי ארבעה ילדים נשואים, ו-13 נכדים בלי עין הרע וכולם חווים את החוויה הזו איתי לאורך כל הדרך




























דוקטור ליז קאופמן גן חיות אקווריום תיירים חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד