כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

סוף לסאגה: הישיבה לצעירים רמות תעתיק את משכנה

לאחר מאבק משפטי מורכב, עיריית ירושלים הגיעה להסכם עם הנהלת הישיבה לצעירים רמות בראשות הרב חיים קירזון, להעתקת מבנה הישיבה למקום אחר באיזור, ובכך להביא לפתרון מהיר של המשבר שהתעצם בחודשים האחרונים, בין תושבי השכונה החרדים לבין עירית ירושלים

בניין הישיבה ברחוב החורש ברמות ב' (באדיבות המצלם)
בניין הישיבה ברחוב החורש ברמות ב' (באדיבות המצלם)



לאחר סאגה ממושכת של מאבק משפטי מורכב, עיריית ירושלים הגיעה להסכם עם הנהלת הישיבה לצעירים רמות בראשותו של הגאון רבי חיים קירזון, להעתקת מבנה הישיבה למקום אחר באיזור, ובכך להביא לפתרון מהיר של המשבר שהתעצם בחודשים האחרונים, בין תושבי השכונה החרדים לבין עירית ירושלים.

כזכור, הישיבה לצעירים קבעה בשנים האחרונות את משכנה ברחוב דרך החורש בשכונת רמות ב', ותוך זמן קצר הפכה למרכז רוחני בשכונה והבזור כולו.

אולם למרבה הצער, הופעתם של בני ישיבות ברחובות השכונה, היתה לצנינים בעיניהם של עסקני המנהלת החילונית, ואלו מצידם עשו ככל יכולתם כדי להצר את צעדיה של הישיבה, ולמנוע את התפתחותה בלע"ה, תוך שהם מגייסים כוח פוליטי וכלכלי רב.

שיאו של המאבק התפרסם, לאחר שכוחות שיטור הגיעו יחד עם פקחי עירית ירושלים לשטח הישיבה, כשהם דורשים באופן מחוצף להפסיק לאלתר את לימוד התורה במקום ולפנות את הישיבה ממשכנה, אולם יש לציין כי חרף כל ההצקות וההתנכלויות, קול התורה לא פסק במקום ולו רגע אחד.

בתקופה האחרונה נעשו מאמצים שקטים לפתרון המשבר, ואכן בפעילות מאומצת של משרד עו"ד אורי קידר - אבי בלום ושות', אשר ידם רב להם בטיפול במשברים מעין אלו, ולאחר פנייתם של חברי מועצת גדולי התורה להכנס לעובי הקורה, במומחיותם הרבה הושג פתרון לפרשה העגומה.



תלמידי הישיבהצילום: תלמידי הישיבה
תלמידי הישיבה


בנוסף, להשלמת המהלך ולהסכמת משרד החינוך למתווה שגובש, נכנס לעובי הקורה מחזיק תיק חינוך חרדי סגן ראש העיר צביקה כהן שאף פנה במכתב נרגש למנכ"ל משרד החינוך ובו כתב כי הכרחי וחשוב להגיע להסכמה אשר תאפשר את המשך פעילות הישיבה ברשיון עוד השנה, בהמשך מכתבו כתב "נוכח נסיבותיו החריגות של המקרה אני פונה אליך בבקשה אישית להורות על מתן רשיון לבית הספר.. ולאפשר הפעלת בית הספר במקום עד לסיום שנת הלימודים הנוכחית".

לפי ההסכם שהתגבש, הישיבה תמשיך להתקיים במקום עד לסוף זמן קיץ זה, ולאחר מכן תעבור הישיבה למבנה אחר באיזור, כזה המתאים יותר בגודלו להכיל את צרכי הישיבה המתפתחת.

הבשורה התקבלה בקורת רוח בקרב תלמידי הישיבה ובוגריה, ראש הישיבה הודה נרגשות לכל אותם אלו שפעלו במסירות לפתרון המשבר, וכן להורי הבחורים אשר לקחו על עצמם חלק גדול מהפעילות המשפטית, ובזכותם ראו סייעתא דשמיא להמשיך ולקיים את מקום התורה.
ישיבה לצעירים סאגה משפטית רמות ירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד