י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

מזכיר הממשלה על מתווה הכותל: "תדייקו בעובדות" • צפו

לאחר הזעם בעיקר של קהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בארץ ובעולם, ולאחר המתקפה מבית מכיוונה של ישראל ביתנו, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן נשלח להרגיע את הרוחות • ברוורמן: "אני ממליץ לכל מי שמנסה לתפוס על זה טרמפ, לדייק בעובדות"

מזכיר הממשלה. צילום: פלאש 90
מזכיר הממשלה. צילום: פלאש 90



סערת מתווה הכותל: לאחר הזעם בעיקר של קהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בארץ ובעולם, ולאחר המתקפה מבית מכיוונה של ישראל ביתנו, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן נשלח להרגיע את הרוחות.

בהודעה שפרסם ברוורמן הוא אומר כי "לראש הממשלה נתניהו חשוב שכל יהודי יוכל להתפלל בכותל. לכן, בצד ההחלטה אתמול, הוא הנחה הנחיות שאף אחד לא שם לב אליהן".



"ראשית, ראש הממשלה הנחה להאיץ את הכשרת הרחבה הדרומית, כדי שיהודים מכל הזרמים, יוכלו להתפלל בכותל. שנית, שיהודים מכל הזרמים יוכלו להמשיך ולהתפלל שם - גם היום".

מזכיר המדינה מוסיף: "שלישית, ראש הממשלה הנחה את השר צחי הנגבי ואותי להמשיך בהידברות כדי לנסות ולהגיע לפתרון. אני ממליץ לכל מי שמנסה לתפוס על זה טרמפ, לדייק בעובדות".



כזכור, מוקדם יותר פורסמו ב'בחדרי חרדים', דבריןו של שר החינוך בנט שהתייחס אף הוא למתווה הכותל ואמר: "פיצוץ" פשרת הכותל - על מה, בעצם, מדובר: מה המתווה, מה עמדתי, מה קרה אתמול, מה קורה הלאה? אעשה לכם סדר ב-4 דקות קצרות".

בנט התייחס לרחבת 'עזרת ישראל', אותה הקים לפני 4 שנים כפתרון זמני לרפורמים: "לפני 4 שנים בדיוק, כשר לעניני ירושלים, במשך שבוע בנינו רחבה יפה שנקראת רחבת ישראל. היא יפייפיה והיא משובצת באיזור של עתיקות, מתפללים בה היום גברים ונשים. היא נקראת הפשרה הראשונה. היא תקפה עד היום".

הוא התייחס למתווה הכותל: "כשהקמתי את הרחבה, המדינה אמרה לבג"ץ שזה פתרון ביניים כי הרחבה על רמפה מעץ, והפתרון המרכזי היה המתווה של מנדלבליט, להגדיל את הרחבה, שהכניסה תהיה מרחבת הכותל עצמה, ושהניהול של הדבר הזה יהיה בשיתוף כל הזרמים ולא רק של הקרן למורשת הכותל".

בנט הוסיף כי היות ומתווה הכותל בוטל, הרי שהמצב חזר לשלב שקדם לו, הפתרון הראשון, וכיום כל יהודי העולם, יכול לבוא, גברים ונשים ולהתפלל בעזרת ישראל שהקים. אמנם הכניסה היא לא כפי שהרפורמים רצו, אבל אנחנו כאן נרחיב את הרחבה, שלישי מהפשרה השנייה כן תקרה, הרחבה תורחב ותהיה רחבה יותר רחבה ונאותה. והניהול יישאר כפי שהיה".

"האם זה אסון כל הדורות? לא. זו לא הפשרה שעברה בממשלה. אני אישית כן תמכתי בפשרה הזו, למרות חלק מחברי במפלגה, כמו אורי אריאל וסמוטריץ', שכן תמכו בפשרה", אמר בנט והוסיף, "בשבועות הקרובים - זה יגיע לבג"ץ והוא יכריע האם המדינה צריכה ללכת לפשרה השנייה או לחזור לראשונה. לא פוצצו את פשרת הכותל, כל אחד יכול לבוא ולהתפלל שם".

לסיום אמר בנט: "הזרמים הרפורמים לא קיבלו את מה שהם רצו בשדרוג, הם קיבלו שליש מהדברים, הרחבה תורחב, הכניסה לא תשתנה והניהול הקיים יישאר".
צחי ברוורמן מתווה הכותל רפורמים מזכיר הממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד