י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

העניק טרמפים לבחורי ישיבות ותקף

בעקבות פעילות ארגון 'טוהר המחנה', התלונן בן ישיבה מירושלים על כך שהותקף לאחר שעלה על טרמפ. המשטרה פתחה בחקירה והתגלה שהנהג היה תוקף סדרתי, והצטברו נגדו לא פחות משבע תלונות של בחורי ישיבות. האיש שנעצר לפני כשבועיים עומד לפני כתב אישום

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי



וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: שבועיים לאחר שנעצר, בימים הקרובים הפרקליטות צפוייה להגיש כתב אישום נגד בן 69 החשוד באיסוף טרמפיסטים בין ערים חרדיות, במהלכן ביצע מעשים חמורים.

לפני כשבועיים ביום ראשון, נעצר תושב כפר סבא בן 69 החשוד בתקיפה חמורה של צעירים חרדים. מאז הוארך מעצרו מעת לעת והוא עודנו במעצר. בימים הקרובים, הפרקליטות צפוייה להגיש כנגדו כתב אישום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החשוד ניהל מאז שנות ה-80 מספר בתי ספר בישראל ובמקסיקו, ובשנות ה-2000 התמודד לראשות עיר. הוא נבחר כחבר מועצת העיר ושם החזיק בתיק החינוך עד לפרישתו.

המידע אודות החשדות נגדו, הגיעו לידי ארגון 'טוהר המחנה' שם התלונן בחור חרדי מירושלים כי הותקף על ידי החשוד כאשר זה נאות לקחת אותו ב'טרמפ' בין עירוני. לפיו, במהלך הנסיעה, החשוד ביצע בו מעשים חמורים. האגודה ליוותה את הנפגע לבית החולים ללקיחת דגימות על מנת לשמר את הראיות.

עם גיבוש התלונות אצל נציג 'טוהר המחנה', המידע והחשדות הועברו על ידיו למשטרת לוד. במהלך בדיקת המידע, המשטרה איתרה עוד פרטי מידע ישנים שטרם נחקרו ובעקבות כך פתחו בחקירה.

לאחר שעלה החשד כי מדובר בדפוס שימוש חוזר של החשוד, החוקרים ניסו לאתר קרבנות נוספים מתוך המגזר החרדי שעל פי רוב חוששים להתלונן. לצורך כך הם נעזרו בארגון 'טוהר המחנה' והזמינה בסיועם מספר צעירים חרדים, תושבי ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, אלעד ובית שמש שהתלוננו אף הם נגד החשוד.

לאחר שבועיים של חקירה במהלכה החשוד נמצא במעצר, כך נודע ל'בחדרי', הגישו כנגד החשוד הצהרת תובע ובימים הקרובים הפרקליטות צפוייה להגיש כנגדו כתב אישום.

יצויין, כי כפי שפורסם לראשונה ב'בחדרי חרדים', לפני כארבעה חודשים המשטרה פשטה על משרדי ארגון 'טוהר המחנה' ועצרה את אחד הפעילים, בחשד למעורבות ב'פרשת וילר', אולם החשד הוסר.

בהמשך, המשטרה עשתה שימוש בפנקסים שהוחרמו שתיעדו את פעילות משמרת הצניעות, כולל רישום מסודר של מוסר המידע, העבירות החשודות. בעקבות כך, נעצרו 22 חשודים בשורה של עבירות - על פי הרישומים שהופיעו בפנקסים - אולם חלקם התבררו כנפגעי עבירה או מוסרי מידע.

מאז, הוגש לפחות כתב אישום אחד בעקבות הפנקסים, נגד מגיד שיעור ישיבה חשובה בירושלים, על כך שניצל את מרותו, תקף שניים מתלמידיו וביצע בהם מעשים חמורים.

בפגישה שנערכה לפני כשבוע וחצי בין ראשי רשויות חרדיות עם מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך והשר לביטחון הפנים גלעד ארדן, אחד הנושאים המרכזיים היה מעצר אנשי הוועד לטוהר המחנה.

מרבית ראשי הרשויות הסכימו כי גל המעצרים וההד התקשורתי היו מוגזמים, ובפרט הפגיעה בארגון ששם לעצמו מטרה לטפל בעבריינים - תוך שיתוף פעולה עם המשטרה. אך יחד עם זאת אמרו כי המשטרה חייבת לטפל בעבריינות התקיפות - אלה נחשפים יותר ויותר, בין היתר גם בשל פרויקט 'ובערת הרע מקרבך' של 'בחדרי'.
מעשים חמורים טוהר המחנה טרמפים משטרת ישראל משמרת הצניעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד