ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לאחר העימות עם מנדלבליט: דרעי בבג"ץ

לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא קיבל את עמדתו של שר הפנים אריה דרעי, ואישר לו באופן חריג להגיש את עמדתו לבג"ץ באופן עצמאי, הגיש היום משרד הפנים את עמדתו המנומקת

צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90



מאבק השבת והמרכולים: לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט לא קיבל את עמדתו של שר הפנים אריה דרעי, ואישר לו באופן חריג להגיש את עמדתו לבג"ץ באופן עצמאי לאחר שבג"ץ התיר את פתיחת המרכולים בת"א בשבת, הגיש היום משרד הפנים את עמדתו המנומקת לבג"ץ, וכפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים".

בתשובה המפורטת של דרעי המשתרעת על פני 15 עמודים, עליה שקדו הצוות המשפטי במשרד הפנים וראש מטה השר עו"ד משה ארבל, פותח השר בחשיבות ערך השבת ואומר כי "השבת והשמירה עליה הינה אבן יסוד בסוד קיומו של העם היהודי". להבדיל, הוא מצטט דברים שכתבו ראשי הציונות בחשיבות השבת, כדוגמת ביאליק שכתב, "בלי שבת אין צלם אלקים וצלם אנוש בעולם".

בהמשך, מציג השר לא פחות משמונה נימוקים, כי להפריך את הפרשנות המוטעית, כאילו חוק שעות העבודה והמנוחה חל על רק המעסיק ולא על העובד, וכך יהיה מותר יהיה להעסיק אינו יהודי בשבת. השר דרעי מוכיח מעל לכל ספק מבחינתו, כי הסעיף בא לאסור על עצם פתיחת והפעלת עסקים בשבת לצרכי מסחר.

בסיכום הדברים כותב השר דרעי: "הסוגיה העומדת על הפרק אינה נוגעת ועוצרת אך ורק לגבולות עירית תל אביב יפו ולחוק העזר שבגינו ניתן פסק הדין, אלא הינה בעלת השלכות רחבות היקף על כלל מדינת ישראל, צביונה של השבת במרחב הציבורי, שמירת על לכידות החברה וזכויותיהם החברתיות סוציאליות של אזרחי ותושבי מדינת ישראל ויכולתם של אלו, בדגש על האוכלוסיות המוחלשות, לממש את זכותם לשבות ביום השבת ולהיות עם בני משפחתם".

על כן מסכם השר דרעי: "הנני סבור כי נוכח כבודה של השבת ועל רקע חשיבותה של ההלכה שנפסקה והיותנו מדברים בהלכה הנוגעת ומשליכה באופן מהותי על צביונה של מדינת ישראל והינה בעלת משמעות ציבורית רחבה, הרי שיש לראות בנסיבות המקרה כמי שמקימות עילה והנני סבור כי אף מחייבות, קיום דיון נוסף בפני הרכב מורחב".
מאבק השבת חוק המרכולים אריה דרעי אביחי מנדלבליט בגץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד