כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

המנכ"ל החרדי ממשיך להלחם - למען הילדים עם מומים בלב

עמי ברבר הוא חרדי בשנות ה-50 לחייו, ואת המאבק שלו עבור ילדים בעלי מום בלב הוא מרכז ומנהל כבר שנתיים. הוא רשם הישג משמעותי כשהביטוח הלאומי הכיר בנכותם וזכאותם. היום המאבק נפתח מחדש, אחר שההורים טוענים כי מערימים עליהם קשיים. רדיו 103, מלווה את המאבק

עמי ברבר. צילום מתוך פייסבוק
עמי ברבר. צילום מתוך פייסבוק

 


את המסירות של עמי ברבר, חרדי בשנות ה-50 לחייו, ואת המאבק שלו עבור ילדים בעלי מום בלב הוא מרכז ומנהל כבר שנתיים. לא צריך להציג. הוא זה שרשם הישג משמעותי כשהביטוח הלאומי הכיר בנכותם וזכאותם.

היום המאבק נפתח מחדש, אחר שההורים טוענים כי מערימים עליהם קשיים. מה שמעניין הוא כי מי שהתגייס והרים יחד עם ברבר את הכפפה, הוא רדיו ללא הפסקה.

מאבק ההורים לילדים עם מומי לב מתחדש כאשר ההורים טוענים כי הביטוח הלאומי מערים קשיים להגדלת הקצבאות. גבי גזית שוחח הבוקר (ב') עם אורטל, אמא לילד בעל מום בלב, יו"ר העמותה לילדים עם מומים וד"ר ישי אוסטפלד, המנהל הרפואי של ביטוח לאומי בנוגע למאבק ההורים כנגד הביטוח הלאומי: "אנחנו מקבלים את הילדים לפי תנאי הגמלה בלבד"

אורטל, אמא לילד בעל מום בלב סיפרה על הקושי לקבלת קצבה: "הילד שלי בן עשר ועבר שלושה ניתוחי לב. בנוסף התגלתה לו גם מחלת ריאות נדירה המסכנת את חייו. בהתאם לתקנות שהוציא המוסד לביטוח לאומי בדצמבר האחרון, הגשתי בקשה לזכאות עבור בני אך פעמיים נתקלנו בסירוב. ציפינו לקבל 188% גמלת ילד נכה שהיא כארבעת אלפים שקלים בחודש. הסיבה לסירוב הייתה שהמום תוקן, שזהו נימוק פשוט לא נכון, לילד שלי יש כיום חצי לב. הנימוק השני היה שהוא אינו אושפז בשנה אחרונה בבית החולים".

ד"ר ישי אוסטפלד, הרופא הראשי והמנהל הרפואי של ביטוח לאומי השיב לדברים: "כל הטענות הללו הללו הן FAKE NEWS. לפני כשנה נכתב חוזה המסדיר את הזכויות של מומי לב. נכון להיום החולים מקבלים את מה שנקבע בחוק. לפני מספר חודשים נחתמה תקנה המיועדת לחולי סרטן המאפשרת גמלה מוגדלת אך בתנאים מאד ברורים לאוכלוסיית ילדים מאד ספציפיים. התנאים מאד מדויקים. עמי ברבר ואורטל מעוניינים שהקצבה תחול על ילדים אחרים שאינם עומדים בתנאי הגמלה. עמי מבקש להכיל את גמלה על מי שאינו עומד בתנאי הגמלה. אנחנו מקבלים את הילדים לפי תנאי הגמלה בלבד".

האזינו לשיחה

לשיחה הצטרף עמי ברבר, מוביל המאבק ויו"ר העמותה לילדים עם מומים שטען: "נחתם לפני שנה הסכם הדורש מכתב מקרדיולוג אך הביטוח לאומי כיום אינו יודע לקרוא מכתב מקרדיולוג ילדים מטפל. ישנם מקרים בהם ילדים שלא זכאים אך מקבלים קצבת נכות בעוד שישנם מקרים בהם ילדים שזכאים לקצבה אך אינם מקבלים אותה. אני מכיר הרבה רופאים בכירים, מנהלי בתי חולים ומנהלי מחלקות. בברג'ה הזו טוענים כי רופא שמוכן לעבוד בביטוח לאומי הוא רופא שיסכים לחרוץ דין במקרים שלא קשורים להתמחות שלו. האם היית מוכן ללכת למנתח לב שהוא במקצועו רב ומסדר קידושין?"

על המקרה של אורטל השיב אוסטפלד: "אורטל קיבלה את הקצבה הרגילה במלואה. היא נדחתה מקבלת הגמלה המוגדלת שנועדה על פי חוק לילדים שאינם יכולים להגיע למסגרת החינוכית. זו מטרת הגמלה וכך קבע המחוקק". על הטענה של עמי השיב הד"ר: "הרופאים שלי הם הבכירים ביותר במדינת ישראל. בנוסף להם, אנחנו מתייעצים עם קרדיולוגים מומחים והשאלה היא לא רפואית כי אם משפטית".

מומי לב עמי ברבר 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד