י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

על רקע ביטול מתווה הכותל, בנט מחבק את הרפורמים: "הם אחינו"

מעניין מה יגידו ואם יגיבו במפלגות החרדיות: שר התפוצות נפתלי בנט חוזר הבוקר לחבק את הרפורמים ולכנות אותם "אחינו" בנט: "הם בתחושה שקיבלו סטירת לחי מממשלת ישראל ושהם אינם רצויים" בעיני החרדים, הרפורמים מוקצים מחמת מיאוס

נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
נפתלי בנט, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



זעקת הרפורמים והקונסרבטיבים בעקבות כשלונם בהחלטת הממשלה להקפיא את מתווה הכותל שהעניק להם הכרה - מגיעה הבוקר (ראשון) לפתחו של שר החינוך הדתי נפתלי בנט שמבהיר כי בכוונתו לקיים עמם הידברות לאחר שהם "אחינו".

לדבריו של בנט, "משיחות מרתוניות עם יהדות ארה"ב המצב חמור", כתב שר החינוך והתפוצות והוסיף, "הם בתחושה שקיבלו סטירת לחי מממשלת ישראל ושהם אינם רצויים. ‏זו אינה המציאות כמובן, אך זו התחושה שלהם. אנחנו נקיים הידברות רציפה עימם היום. יהודי ארה"ב הם אחינו. הם רצויים כאן".

זו לא הפעם הראשונה שבנט מגלה סימני קירבה לקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בארה"ב. כזכור, בשנת 2015, ביקר בנט בבית הספר 'סולומון שכטר' הקונסרבטיבי בניו יורק ואף טרח לפרסם תיעוד מהמקום ולכתוב: "עם תלמידי בית הספר הקונסרבטיבי הנפלא "סולומון שכטר" בניו יורק. כמה אהבת הארץ, כמה אהבת יהדות".

ביקורו של בנט ופרסום דבריו גררו זעם רב במפלגות החרדיות אשר מבחינתן - הרפורמים והקונסרבטיבים הם קו אדום וכי אין להם מקום בשום צורה ביהדות. "בנט עבר את הגבולות", אמרו אז הח"כים החרדים.

רק לאחרונה, הבהיר בנט כי הוא לא מתחרט על אותו ביקור שקיים בעבר בבית הספר הקונסרבטיבי, למרות הזעם שהוא גרר, לדבריו, "אני מבדיל בין הרפורמים והקונסרבטיבים בישראל לבין אלו שבארה"ב שאותם צריך לקרב. גם היום הייתי חוזר ומבקר בבית ספר קונסרבטיבי בארה"ב", כך נודע ל"בחדרי חרדים".

בנט מגבה את יהדות ארה"ב לאחר שהוא נמצא תחת מתקפה חריפה בעיקר מצידם של חברי הכנסת מ'יש עתיד', שמטיחים בו האשמות על העובדה שהוא נתן יד להקפאת מתווה הכותל ולקידום חוק הגיור. בתגובה, בנט מפיץ מסרים של תמיכה ביהדות ארה"ב וברצון לקיים עמה הידברות.

גם אתמול פרסם בנט סרטון שבו הוא מסביר, כי הקפאת מתווה הכותל, היא לא אסון וכי גם כיום קיים פיתרון, בדמות 'עזרת ישראל', שאותה הוא הקים לפני מספר שנים, ובה ניתן להתפלל גברים ונשים כאחד.

השאלה: האם חיבוק הדב של בנט לרפורמים - יעלה לו ביוקר בערעור יחסיו עם החרדים, או שהברית שלו עם המפלגות החרדיות כל כך יציבה - שגם הרפורמים לא יצליחו להטיל בה סדק.
נפתלי בנט מתווה הכותל הרפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד