י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

ראש הממשלה שיבח את בן בריתו של היטלר

ראש הממשלה ההונגרי, שיבח את פועלו של מנהיג המדינה בעבר, שנודע כבן בריתו של אדולף היטלר, כמי שהעביר חוקים אנטי יהודיים ואחראי לרציחתם של חצי מיליון יהודים בשואה "האנטישמיות של עידן הורטי שאותה אימץ, אינה יכולה לשמש דוגמה לדורות הבאים"

ראש הממשלה שיבח את בן בריתו של היטלר
Roni Schutzer, flash90



בנאום שנשא ביום רביעי האחרון, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן, הזכיר את מיקלוס הורטי בין אלו שהיו "מדינאים יוצאי דופן" בהונגרי,ה על הנהגת המדינה בזמן התפרקותה של האימפריה האוסטרו-הונגרית לאחר מלחמת העולם הראשונה.

הורטי ידוע בהסטוריה, כמי שהיה בן בריתו של יוזם השואה, טובח ההמונים אדולף היטלר, וכמי שחתום על חוקים אנטי-יהודיים בין השנים 1920 ל-1939.

על פי הדיווח באתר JTA, פעילים יהודיים הונגרים, גינו את ראש הממשלה ההונגרי על ששיבח את מנהיג הונגריה לשעבר שהיה בן בריתו של אדולף היטלר ופיקד על רצח של יותר מחצי מיליון יהודים בשואה.

אנדרס הייזלר, נשיא קבוצת הגג של הקהילות היהודיות בהונגריה, אמר ביום שישי כי "הרגשות ההיסטוריות הרציניות של קהילתנו, מוכיחות כי ארצנו נקברה על ידי ההיסטוריה של המאה ה -20 - בעיקר על ידי מיקלוס הורטי, האנטישמיות של עידן הורטי שאותה אימץ, אינה יכולה לשמש דוגמה לדורות הבאים", אמר והוסיף כי "הורטי היה אחראי לרצח רוב יהודי הונגריה, אנחנו חושבים שזה יהיה יותר טוב אם המפלגות הפוליטיות המתחרות יתמקדו בשאלות ההווה והעתיד במקום להעריך את הורטי".

הארגונים היהודיים הרשמיים, וקבוצות יהודיות אחרות התנגחו בעבר שוב ושוב עם ממשלת הימין של אורבן, על הערצתה של אנטישמים מעברה של הונגריה.⁠⁠⁠⁠
הונגריה היטלר אנטישמיות שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד