כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

סערת חוק הגיור: הבית היהודי מציגה פשרה; האם החרדים יתמכו?

לאחר שהבוקר פרסמנו ב'בחדרי חרדים' על חיבוק הדב שמעניק בנט לרפורמים, השרים בנט ושקד מוסיפים לחבק ומנסים לרכך את המשבר שנוצר מול הקהילות הרפורמיות, באמצעות פשרה בחוק הגיור הממלכתי שהעבירו החרדים שלשום פרסום ראשון

צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
צילום: נועם ריבקין פנטון, פלאש 90



בעקבות העברת הצעת חוק הגיור הממלכתי בוועדת השרים, ולאחר המשבר שנוצר מול הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בעולם, שר החינוך נפתלי בנט ושרת המשפטים איילת שקד מקדמים פשרה שתביא להרגעת הרוחות.

על פי הפשרה, יחודד בהצעת החוק הממשלתית, כי עניינו של החוק יהיה רק בהקשר של חוק השבות שעליו נדונה העתירה האחרונה בבג"ץ, וכי הוא לא יהיה תקף לעניין נישואין וגירושין.

הפשרה של 'הבית היהודי' באה בעקבות פגישות שקיימו בנט ושקד ביממה האחרונה עם ראשי הפדרציות היהודיות בארה"ב, שהביעו חשש מהחוק החדש. בשעות הקרובות ינהל בנט דיאלוג עם המפלגות החרדיות, במטרה שיסכימו לפשרה שהוא מגבש.

על פי הפשרה של הבית היהודי, החוק כאמור לא יתייחס לשאלה: האם גיורים שיתבצעו בבתי דין פרטיים כדוגמת בתי הדין של הגר"נ קרליץ, רבני צהר או הרפורמים - יוכרו לעניני נישואין וגירושין ובעניין זה המציאות תישאר כפי שהיא – בדיונים בבג"ץ.

כזכור, בלחץ מאסיבי של המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, הצעת חוק הגיור הממשלתית עברה בתחילת השבוע בוועדת השרים לעניני חקיקה, זאת למרות התנגדותו הנחרצת של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שהגיש כזכור לאחר מכן ערר בנושא.

הבוקר (שלישי) התייחס בנט לחוק הגיור והקפאת מתווה הכותל והבהיר כי הדבר גרם למשבר בין ישראל ליהודי התפוצות, לדבריו, "הם בתחושה שקיבלו סטירת לחי מממשלת ישראל ושהם אינם רצויים. ‏זו אינה המציאות כמובן, אך זו התחושה שלהם. אנחנו נקיים הידברות רציפה עימם היום. יהודי ארה"ב הם אחינו. הם רצויים כאן".

בנט סבור שהחיבוק שהוא מעניק ליהדות התפוצות לא יגרום לו לקרע מחודש עם המפלגות החרדיות, וכי כשר התפוצות הוא מחויב לקרב גם את הרפורמים והקונסרבטיבים.

ההערכה היא שהמפלגות החרדיות יסרבו לפשרה של בנט ושקד, זאת מאחר שאם הצעת חוק הגיור - תקודם ותעבור באופן סופי - הרי שגיורי הרפורמים יהפכו ללא רלוונטיים, ובג"ץ יאלץ להחליט על פי החוק שאושר.

עדכון - 13:30: בשעה זו מתקיימת שיחת גישור בין שר החינוך בנט, שרת המשפטים שקד, סגן שר הבטחון אלי בן דהן לבין נציגי הפדרציות היהודיות בארה"ב, מנכ"ל הסוכנות, מזכ"ל הסוכנות, נשיאי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות ונציגי קרן היסוד.

לטענת הבית היהודי: "הפגישה נועדה במטרה לפשר ולגשר על המשבר סביב חוק הגיור וההחלטה על הכותל ולהסביר את דיס האינפורמציה שקיים סביב הנושא".
חוק הגיור נפתלי בנט איילת שקד הרפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד