כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

העלאת גיל הפרישה לנשים תידחה לסוף השנה

במקביל, בתקופה הקרובה יוקם צוות בוועדת הכספים שידון עם משרד האוצר במתן סיוע לנשים במקצועות שוחקים ולנשים מובטלות

צילום: יעקב נחומי פלאש 90
צילום: יעקב נחומי פלאש 90



העלאת גיל הפרישה לנשים תידחה מה-31 ביולי 2017 ל-31 בדצמבר 2017. זוהי ההסכמה שהושגה בצהריים בין יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני למשרד האוצר ואושרה להצבעה בקריאה ראשונה כהצעת חוק שאותה יזמו חברי ועדת הכספים בראשות גפני.

במקביל, בתקופה הקרובה יוקם צוות בוועדת הכספים שידון עם משרד האוצר במתן סיוע לנשים במקצועות שוחקים ולנשים מובטלות עם העלאתו של גיל הפרישה לנשים.

בעקבות הסיכום, הוועדה אישרה להצבעה בקריאה ראשונה כהצעת חוק אחת שלוש הצעות חוק בעניין גיל הפרישה שהוגשו בנפרד על ידי גפני וחברי ועדת הכספים, הח"כיות מרב מיכאלי, זהבה גלאון ואורלי לוי אבקסיס.

הסכם זה הושג לאחר שגפני איים בבוקר שאם האוצר לא יקבל את עמדתו, הוועדה תחוקק חוק שידחה את העלאת גיל הפרישה לנשים.

בקרוב ועדת הכספים תעלה בהקדם את הצעת החוק להצבעה בקריאה השנייה והשלישית לדחיית העלאת גיל הפרישה ל-31 בדצמבר 2017. רועי קרת, המשנה ליועץ המשפטי של הביטוח הלאומי, אמר לח"כים שהחקיקה בעניין צריכה להסתיים עד סוף יולי 2017 כי אחרת ב-1 באוגוסט 2017 יועלה אוטומטית גיל הפרישה לנשים.

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) טענה כי אם החוק לא יעבור בקריאה השנייה והשלישית אזי לפי פרשנות האוצר, גיל הפרישה יעלה אוטומטית בהדרגה ל-64 (בלא מתן סיוע לנשים במקצועות שוחקים ונשים מובטלות). גפני השיב לגלאון כי אם החוק המוצע בכללותו לא יגיע לקריאה שנייה ושלישית בקרוב, הוא יקדם חוק שידחה את העלאת גיל הפרישה.
גיל הפרישה ועדת הכספים משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד