כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

אשר במתקפה חריפה על 'הבית היהודי': "מקוששים קולות"

ח"כ יעקב אשר תוקף בחריפות את שרי 'הבית היהודי' על החיבוק שהם מעניקים לרפורמים • "כשהם נלחמו על חוק ההסדרה, לא היה נראה שאחדות העם עומדת בראש מעינם" עקץ אשר

Yonatan Sindel/Flash90 - Hadas Parush
Yonatan Sindel/Flash90 - Hadas Parush



לאחר ההתחבקות של 'הבית היהודי' עם ראשי הרפורמים והקונסרבטיבים, ובעקבות ארוחת הצהרים המשותפת של הצדדים היום, ח"כ יעקב אשר תוקף בחריפות את שרי המפלגה הדתית ועוקץ אותם, לדבריו, כשהם נלחמו על חוק ההסדרה, לא היה נראה שאחדות העם עומדת בראש מעינם.

אשר אמר היום כי "מבייש ששרי הבית היהודי במקום לגבות את רוה"מ שמכבד את שותפיו הקואליציוניים ושומר על הסטטוס קוו, רצים לסעודת הרפורמים על מנת לקושש כותרות זמניות על גבו של ראש הממשלה והכל בשם האחריות על אחדות העם".

אשר המשיך לתקוף: "אחדות העם" היא מילת קסם המתירה לשרי הבית היהודי לעשות מניפולציה פוליטית ולעשות קולות של מנהיגות אחראית ולהביך את ראש הממשלה. כולנו זוכרים את תרומת הבית "היהודי" לאחדות העם בסאגת חוק ההסדרה".

"אני בטוח שבמהלך ארוחת הצהריים הדשנה שאלו שרי הבית היהודי את דעתם של מנהיגי הרפורמים גם לגבי חוק ההסדרה שהעבירו לא מזמן בלחץ כבד על ראש הממשלה ועל שותפיו בקואליציה. על הכותל אפשר לעשות מניפולציה אבל על קרוואן בגבעה, זה ציפור נפש", הוסיף אשר.

התקפתו החריפה של אשר באה לאחר שבשעה האחרונה קיימו שרי 'הבית היהודי' ארוחת צהרים משותפת עם ראשי הרפורמים והקונסרבטיבים, וזאת במטרה לגשר בינם לבין ממשלת ישראל, ולהרגיע את רוחות האכזבה שפקדו את הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות בארה"ב, בעקבות ניצחון החרדים, בהקפאת מתווה הכותל, ובהעברת הצעת חוק הגיור הממלכתי בוועדת השרים בתחילת השבוע.

במפגש שעורר את הסערה, השתתפו: שר החינוך נפתלי בנט, שרת המשפטים איילת שקד, סגן שר הביטחון אלי בן דהן, נציגי הפדרציות היהודיות בארה"ב, מנכ"ל הסוכנות, מזכ"ל הסוכנות, נשיאי התנועות הרפורמיות והקונסרבטיביות ונציגי קרן היסוד.

לטענת הבית היהודי: "הפגישה נועדה במטרה לפשר ולגשר על המשבר סביב חוק הגיור וההחלטה על הכותל ולהסביר את דיס האינפורמציה שקיים סביב הנושא".



הארוחה המשותפת של ראשי הבית היהודי עם נציגי הרפורמיםצילום: הארוחה המשותפת של ראשי הבית היהודי עם נציגי הרפורמים
הארוחה המשותפת של ראשי הבית היהודי עם נציגי הרפורמים


כזכור, הבוקר נחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים", כי בעקבות העברת הצעת חוק הגיור הממלכתי בוועדת השרים, בנט ושקד מקדמים פשרה שתביא להרגעת הרוחות.

על פי הפשרה, יחודד בהצעת החוק הממשלתית, כי עניינו של החוק יהיה רק בהקשר של חוק השבות שעליו נדונה העתירה האחרונה בבג"ץ, וכי הוא לא יהיה תקף לעניין נישואין וגירושין, כלומר, החוק לא יתייחס לשאלה: האם גיורים שיתבצעו בבתי דין פרטיים כדוגמת בתי הדין של הגר"נ קרליץ, רבני צהר או הרפורמים - יוכרו לענייני נישואין וגירושין ובעניין זה המציאות תישאר כפי שהיא – בדיונים בבג"ץ.


חוק הגיור נפתלי בנט הבית היהודי רפורמים איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד