י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מבצע "חרדקים יזומים": העצורים שוחררו בתנאים מגבילים

עצורי המבצע המשטרתי אתמול במאה שערים, שוחררו בתנאים מגבילים הכוללים אי השתתפות בהתקהלויות למעט תפילות במקומות סגורים

צילום: יונתן זינדל, פלאש90
צילום: יונתן זינדל, פלאש90





מבצע חרדקים יזומים: במהלך פעילות יזומה של ימ"ר ירושלים אמש בשכונת מאה שערים בירושלים, בנסיון מניעת תקיפת לובשי מדים באיזור, נעצרו חמישה תושבים, בחשד לאיומים, השתתפות בהתפרעות, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו והעלבת עובד ציבור. אך ביהמ"ש קבע שאין עילת מעצר, וכי הראיות אינן ברורות.

תיעוד מעצר החשודים. צילום: ארגון הלם וקבוצות מחאות הקיצונים החרדיים

ארבעה מהם הובאו הבוקר לבית משפט השלום בירושלים, שם המשטרה ביקשה להאריך ביממה את מעצרם. לשאלת עו"ד נדב גדליהו שייצג שלושה מהם, השיב נציג המשטרה כי ה'איום' הוא בצורה שהחשוד התקרב לשוטרים שהיו לבושים כחיילים, ושהוא צעק 'נאצי' אך הוא לא איים מילולית.

השופטת מיקה בנקי אמרה, כך נודע ל'בחדרי', כי אמנם "חומר החקירה מקים חשד סביר מסוים למיוחס למשיבים לעניין העלבה או הפרעה - אולם הדבר אינו חד משמעי". השופטת הוסיפה עוד כי "במצב דברים זה לא מצאתי כי יש עילה למעצרם" והורתה לשחררם בתנאים מגבילים הכוללים אי השתתפות בהתקהלויות למעט תפילות במקומות סגורים, ערבות עצמית וצד ג'.

עו"ד נדב גדליהו פרקליטם של שלושה מהחשודים, מאשים את המשטרה במעצרי שווא, "כשכל כוונותיה הן להשגי כותרות בכלי התקשורת". גדליהו אומר ל'בחדרי חרדים' כי "נטענו טענות לגבי הכשלת שוטרים ואיומים, ולאחר שאיימנו שנחשוף סרטון של האירוע, ולאחר שבית המשפט עיין בחומר - הרי שהוא קבע שאין בתיק חומר המבסס עילת מעצר".

עו"ד נדב גדליהו

בנוסף, עורך הדין גדליהו מציין "אנו נערכים לתביעת פיצויים נגד המשטרה". בארגון 'הלם' - למלחמה באלימות המשטרה הגיבו ל'בחדרי חרדים' ואמרו כי "שוב אנו רואים את התנהלות המשטרה הקלוקלת. בזכות עבודה מאומצת, הבאת סרטונים וצילום האירועים, שוב הוכחה ההתנהלות הנפסדת של המשטרה".
חרדקים יזומים מאה שערים משטרת ישראל בית המשפט תקיפת חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד