י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

בעקבות תאונת בישיץ: עיתונאים חרדים חוששים לרכב על אופנוע

התיעוד ממצלמת האבטחה בו נראים רגעי האימה מתאונת עורך הדין אלקנה בישיץ ז"ל - הכה בזעזוע ותדהמה את רוכבי האפנועים בישראל • עיתונאים רוכבי אופנוע ל'בחדרי חרדים' על הסרטון המטלטל

בישיץ ז"ל וחברו שוקי סלומון רכובים על אופנוע
בישיץ ז"ל וחברו שוקי סלומון רכובים על אופנוע



התיעוד ממצלמת האבטחה בכביש 443 שפורסם בשבוע שעבר, בו נראים רגעי האימה מתאונת עורך הדין אלקנה בישיץ ז"ל - הכה בזעזוע ותדהמה את רוכבי האפנועים בישראל, ואף הוביל לשיח רב על הסכנה הכרוכה ברכיבה על הכלי המהיר והחשוף.

אחד מאלו, הוא יהודה שלזינגר, כתב הדתות של 'ישראל היום', ורוכב אופנוע ותיק, שמספר כעת כי סרטון התאונה, זעזע אותו עד מאוד, ובעקבות כך הוא הפחית דרמטית את השימוש באופנוע ששימש אותו רבות במסגרת עבודותו ככתב 'ישראל היום'.

שלזינגר כתב היום (ג) בחשבון הטוויטר שלו: "‏הפצת סרטון תאונת האופנוע של בישיץ ז"ל היה מעשה מכוער ומגעיל, אבל כבר שבוע שלם עבר ועליתי על האופנוע פעם אחת בלבד".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' אומר יהודה שלזינגר: "הסרטון הזה השאיר אותי בפה פעור, זה מזעזע ברמות שאין לתאר. לראות בנאדם בשניות האחרונות, זה מטלטל אותך".

לדבריו: "אני רוכב אופנוע ותיק כבר 15 שנה, אני מודה שעשיתי הכל בכדי לשמור על ביטחון - עברתי לאופנוע שלושה גלגלים, הקטנתי את הסמ"ק.  אני נוסע כל יום באופנוע לעבודה, ולסקר אירועים, אבל אחרי שצפיתי בסרטון המזעזע בשבוע האחרון, רכבתי על האופנוע רק פעם אחת. הפחד והמראות הקשים, משנים לך את המחשבה. גם הנסיעה היחידה שהייתה לי מאז התאונה של אלקנה ז"ל הייתה שונה לגמרי - נסיעה של חששות ופחד".

כתבת 'בחדרי' - האם ניתן היה למנוע התאונה



יהודה שלזינגר - עם האופנועצילום: יהודה שלזינגר - עם האופנוע
יהודה שלזינגר - עם האופנוע


שלזינגר מוסיף ואומר: "גם אשתי ראתה את הסרטון מהתאונה ואמרה לי: 'אתה לא עולה יותר על האופנוע'. גם במשפחה היו אותם תגובות: 'אל תסע יותר על האופנוע, מתי תמכור אותו?'. אפשר להירגע, אני לא מתכוון למכור אותו ולוותר עליו, אבל מה שכן אני אפחית משמעותית את השימוש בו, אופנוע זה דבר שמשנה חיים - נוחות, פקקים, ומהירות. אבל יש בזה חיסרון של סכנה. אופנוע לעיתונאי זה כלי שעוזר מאוד".

על ההיכרות עם בישיץ מספר שלזינגר: "הכרתי את אלקנה ז"ל, אמנם לא היכרות מעמיקה כחבר, אבל בענייני עבודה יצא לנו לדבר מספר פעמים. הייתי בהלם כששמעתי שהוא נהרג".

לסיום אומר שלזינגר: "הבעיה הגדולה של רוכבי האופנועים, היא שנהגי הרכבים לא סופרים אותם, והשימוש בסלולרי באמצע נהיגה נהפך לנפוץ. גם רוכב אופנוע שנוסע בזהירות - זה מסוכן מאוד".

גם שוקי סלומון, מנכ"ל סלומון נכסים והשקעות, וחברו הקרוב ביותר של אלקנה בישיץ ז"ל, אמר ל'בחדרי חרדים' בשבוע שעבר: "רכבנו יחד הרבה על אופנועים, וגם נפצענו, והבטחנו לאחר הפציעה שלא נרכב יותר – אבל הנה קרה מה שקרה, אותי כבר לא תראו על אופנוע יותר".

מאיר גל, מו"ל 'בחדרי חרדים' ידידו הקרוב של המנוח, שבין היתר שימש גם כעורך הדין של האתר, אמר כי "עד היום האופנוע שלי עמד בחניית ביתי והייתי רוכב עליו לעיתים מזומנות. בעקבות התאונה הכנסתי אותו למחסן".

גם אני - כותב השורות - מעיד על עצמי, כחובב אופנועים, וכמי שרכב על אופנוע בשנה האחרונה לכל מקום בארץ במסגרת עבודתי ככתב שטח ב'בחדרי חרדים' - סרטון התאונה זעזע אותי ברמות שאין לתאר. צפיתי בו עשרות פעמים ובכל פעם נחרדתי מחדש, פשוט לא נתפס שאדם כך איבד את חייו ברגע אחד. מאז פטירת אחותי היקרה רחלי ז"ל, לפני שלושה חודשים לאחר מחלה קשה, עלו בי מחשבות למכור את האופנוע, בפרט בעקבות היותי בן יחיד. לבסוף את האופנוע כבר מכרתי לפני חודש, ועברתי לרכב. דבר אחד בטוח - ייקח זמן רב, אם בכלל, שאעלה על הכלי הזה.
אלקנה בישיץ יהודה שלזינגר אופנוע שוקי סלומון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד