ט"ז אייר התשפ"ד
24.05.2024

בשמונה בערב גפני קיבל טלפון: כך נמנע הפיצוץ בין ביבי לחרדים

'בחדרי חרדים', חושף את הסיפור המלא על הדרמה שפרצה בעקבות מכתב הח"כים החרדים: שיחות החירום בין גפני לדרעי, הטלפון הנוזף מלשכת ראש הממשלה, ההנחיות המחמירות לחברי הכנסת ומרתון הפניות לעיתונאים שלב אחרי שלב

צילום:יונתן זינדל, פלאש 90
צילום:יונתן זינדל, פלאש 90



אמש נחשף לראשונה ב"בחדרי חרדים", כי ראש הממשלה בנימין נתניהו התאכזב מהודעת הח"כים החרדים, בה פרסמו את מכתבם למנכ"לית משרד התחבורה קרן טרנר, ואת דרישתם לשלול רישיונות ממספר ערים שבהן פועלים קווי תחבורה ציבורית בשבת. "בחדרי חרדים" חושף, שלב אחר שלב, מהסערה שהסעירה את המפלגות החרדיות ושגרמה למתיחות עם ראש הממשלה.

הכל החל אתמול בשעות אחר הצהרים. המכתב שהיה ממוען למנכ"לית משרד התחבורה ותוכנו שגובש למעלה משבוע ימים, נחתם על ידי חברי הכנסת: ישראל אייכלר, אורי מקלב, מיכאל מלכיאלי ויואב בן צור. לאחר מכן הוא שוגר לכלל העיתונאים, מכלי התקשורת החרדים והכלליים.

כחצי שעה מאוחר יותר, החלה הדרמה: הכותרות הראשיות באתרים הכלליים זעקו כי "החרדים דורשים להפסיק את התחבורה הציבורית בשבת" - ההסתה האנטי חרדית התפרצה כאש בשדה קוצים והחגיגה החלה.

השעה 8:00 בערב. חברי הכנסת של 'דגל התורה' מבינים כי הסיפור הולך ומסתבך וכי חייבים להנמיך את הלהבות. הם מקיימים שיחת ועידה דחופה עם יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני, במטרה להרגיע את הרוחות שהתפרצו בעקבות פרסום מכתב הח"כים.

במקביל, גפני מקבל שיחת טלפון מבכיר בלשכת ראש הממשלה. הבכיר זועם ומנסה להבין "מדוע חברי הכנסת החרדים מלבים אש ומפרסמים הודעות מיותרות, שיעניקו לבסוף עוד מנדטים ליאיר לפיד?". ראש הממשלה מאוכזב, הבהיר הבכיר.

בתום השיחה עם הבכיר מלשכת ראש הממשלה, גפני העלה את שר הפנים אריה דרעי על הקו והשניים החליטו: להוריד פרופיל, להורות לכלל הח"כים שלא להתראיין בנושא ולא לחזור שוב על הטעות ולא לפרסם את המכתב שגרם לסערה - למחרת ביומונים החרדים.

במקביל, עוזרי ודוברי הח"כים מ'דגל התורה' עשו מאמצים להנמיך את הלהבות בתקשורת הכללית ולמנוע פרסום נוסף בעיתונות הכללית בבוקר שאחרי. ואכן, בזכות שיתוף פעולה עם כלל הח"כים מש"ס ויהדות התורה - נרשם שקט כמעט מלא בעיתוני הבוקר.

כזכור, בעקבות הסערה, בכיר בליכוד המקורב לראש הממשלה אמר אמש ל"בחדרי חרדים" כי "במקום לסגור את הנושא ולא לנפנף איתו. הח"כים החרדים מפרסמים הודעות ומלבים את האש. לדברי הגורם: "לא אחת רה"מ אמר בשיחות סגורות לח"כים החרדים, כי "במידה ותעלו את יש עתיד לשלטון - הטלפון הראשון שלפיד יעשה להקים הקואליציה יהיה לליכוד ולא למפלגות החרדיות".

הגורם הבכיר הוסיף ל"בחדרי חרדים" כי "אני מציע למפלגות החרדיות להנמיך את גובה הלהבות ולא להוסיף ליאיר לפיד עוד מספר מנדטים".
בנימין נתניהו יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד