י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

'בחדרי' בתקשורת: על שקרי הרפורמים ולפיד

הקפאת מתווה הכותל שהוצגה על ידי כלי התקשורת החילונים בישראל כנצחון לחרדים, נועדה להביא להשנאת החרדים בקרב הציבור. את העובדה הפשוטה שבכותל יש כיום רחבה שמיועדת לרפורמים והיא תמשיך להתקיים ולהתרחב הם מסתירים • מני גירא שורץ עורך בחדרי חרדים בסבב תקשורת בישראל, הנה טעימה ממאמר בידיעות וראיון בערוץ 20

צילומסך מערוץ 20
צילומסך מערוץ 20



"החרדים ניצחו, ראש הממשלה נכנע לתכתיביהם וביטל את מתווה הכותל". קוראים לזה דמגוגיה. האמת רבותי, מונחת כרגיל בפרטים.

מה שבוטל זו ההכרה הרשמית בזרם הרפורמי, כזרם ביהדות. הכותל הרפורמי לא בוטל. הוא חי וקיים ושלא לשמחתי, על אף "הקפאת" המתווה, הוא אף צפוי לחיזוק, הרחבה המדוברת תורחב ותוגבה.

הרפורמים קיוו לקבל במסגרת המתווה ה"קפוא" סמכויות ניהוליות לנציגיהם. זו לא בקשה תפעולית - הכותל מתפקד בימינו בצורה יוצאת דופן בכל המישורים - זו אסטרטגיה ולכך, ולעוד בקשה פרובוקטיבית, סירבו החרדים.

מאז כינון המדינה הבינו קברניטיה שכדי להצדיק את התואר "מדינה יהודית" יש להשאיר אי־אלו עקרונות בסיס של העם היהודי. בלי היסטוריה אין הווה. חרדים לא באים לכפות את אורח חייהם על חילונים, לראיה - כל אזרח המעוניין בכך, יכול לגשת לאותה רחבה "שוויונית", בכל רגע נתון. האם משנה לאזרח העומד על רחבה כזו או אחרת, את מי מייצג המנהל הממונה עליה? אני בטוח שלא.

גם הבקשה השנייה של הרפורמים — המדברת על כניסה ישירה אל הרחבה שלהם מתוך הרחבה הקיימת -9 לא באמת נוגעת לאזרח הממוצע. אותו אזרח יהיה מוכן לצעוד עוד כמה מטרים, אם זהו מחיר השמירה על אחדות המקום הקדוש היקר והמרגש ביותר בישראל.

מני גירא שורץ בערוץ 20 על לפיד והכותל

אל תתנו לרפורמים לשחק בדעה שלכם. הם מחפשים לכרסם בעקרונות היהדות, ולהפוך את מדינת ישראל מנותקת מעקרונותיה היהודיים. הם אינם נאבקים על האפשרות להתפלל בדרכם ליד הכותל, המאבק הוא על ביאוש ריח החרדים, משמרי המסורת האותנטית, בהצגתם כחפצים בשנאה.

על פי סקר של המכון הישראלי לדמוקרטיה, שלושה מכל ארבעה ישראלים הינם יהודים מאמינים. גם אם אינם שומרי מצוות, הם מאמינים באמונות הבסיסיות של הדת היהודית. שני שליש מהישראלים אף מאמינים שמצוות התורה ניתנו משמיים. החרדים הם אכן משמרי המסורת היהודית, הלא־מתקדמת, בישראל. שמרנים הסוברים שעיקר היהדות היא שמרנות. כחרדים, תפקידנו לשמר עבור שאר חלקי העם, לפחות את המשך קיומה של הפרהסיה במדינה על פי ערכי היסוד של היהדות. המקורית. האותנטית.

הטור פורסם הבוקר ב'ידיעות אחרונות'
מני גירא שורץ מתווה הכותל לפיד ידיעות אחרונות ערוץ 20

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד