ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

ברוב המדינות בעולם לא בוטחים בטראמפ – ישראל ורוסיה החריגות העיקריות

סקר אמון במדיניות החוץ של נשיא ארה"ב חושף כי ברוב מדינות המערב התמיכה בטראמפ קלושה - מלבד ברוסיה וישראל שבהן האמון בו גבוה משהיה באובמה, שזכה לאמון עצום ברוב הארצות בעולם

אובמה וטראמפ, צילום: רויטרס
אובמה וטראמפ, צילום: רויטרס



ישראל מתבלטת כחריגה בנוף העולמי בתמיכתם של אזרחיה במדיניות החוץ של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, במיוחד לעומת זו של הנשיא אובמה. בסקר גישות ומגמות של מכון פיו שפורסם לאחרונה, נשאלו הנסקרים אם הם נותנים אמון במדיניות העולמית של נשיא ארה"ב. במדינות אירופה, קנדה, המזה"ת ודרום אמריקה זכה טראמפ לאמון נמוך מאוד 5%-23% מהנשאלים, ביחס לתמיכה העצומה שניתנה למדיניות של קודמו בתפקיד, שדורג ברוב הארצות מעל 80% ועד 93%.

מתוך כמעט 40 מדינות, רק בשמונה מדינות שיעור האמון בטראמפ היה מעל 50%, ובשתיים בלבד הוא היה גבוה מזה שהובע באובמה (הסקרים לגבי אובמה התבצעו בשנים 2014-16). השתיים הן ישראל ורוסיה. התמיכה הנמוכה ביותר בטראמפ נרשמה במקסיקו – 5%- שנגדה יצא טראמפ בהשתלחויות חסרות תקדים, ואחריה ספרד, 7%, וירדן, 9%, כנראה בגלל הרטוריקה האנטי מוסלמית של הנשיא.

בשוודיה ובטורקיה רק 10%-11% מהנשאלים הביעו אמון בטראמפ. בשוודיה זכה אובמה לאמון הרב ביותר – 93%, ואחריה נותנות האמון הרב ביותר הן מדינות צפון אירופה אחרות. הפיליפינים, כך נראה, היא המדינה עם האמון הרב ביותר בנשיאים אמריקאים – 94% לאובמה ו-69% לטראמפ.

בישראל 56% מהנשאלים הביעו אמון בטראמפ ו-49% באובמה. ברוסיה טראמפ זוכה ל-53% אמון ואובמה מדורג רק 11%, הנמוך ביותר מכל הארצות שבסקר. בזמן ממשל אובמה הוטלו סנקציות על רוסיה, שפגעו קשות בכלכלתה.
ברק אובמה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד