כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

למה גנזו הנציגים החרדים הודעה נגד בנט

פרסום ראשון: לראשי המפלגות החרדיות הייתה כוונה לתקוף בהודעה משותפת את בנט על חיבוק הדב לרפורמים שכלל ארוחת צהריים אתמול, אבל לבסוף גנזו אותה גפני לא התאפק ושחרר הבוקר את חרצובות לשונו כל הפרטים על מאחורי הקלעים

בנט ודרעי במליאה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בנט ודרעי במליאה, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



חשיפה: ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי, יעקב ליצמן וח"כ משה גפני, ניסחו אתמול הודעה חריפה נגד שר החינוך נפתלי בנט, זאת בעקבות חיבוק הדוב שהוא מעניק לקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות. לבסוף, הוחלט לגנוז את ההודעה ולא לפרסמה. "בחדרי חרדים" עם כל הפרטים בפרסום ראשון ועם הסיבה האמיתית שהביאה את הפוליטיקאים החרדים לנסח הודעה יוצאת דופן נגד שר החינוך.

כאמור, ל"בחדרי חרדים" נודע כי אתמול (שלישי), הייתה כוונה לפרסם הודעה משותפת של ש"ס ו'יהדות התורה', נגד בנט ו'הבית היהודי', זאת כאמור, בעקבות ארוחת הצהרים שקיימו בנט ושקד עם ראשי הקהילות הרפורמיות והקונסרבטיביות ובעקבות קרבתו של השר הדתי לאויבי החרדים - הרפורמים. הח"כים ניסחו הודעה - אך ברגע האחרון היא נגנזה.

ההודעה החריפה של הסיעות החרדיות נגד בנט - שהייתה אמורה להתפרסם - באה בעקבות זעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, על כך שבנט נפגש עם הרפורמים והקונסרבטיבים לארוחת צהריים, בעוד שעמו הם ביטלו את ארוחת הערב. החרדים ביקשו להעניק גיבוי לראש הממשלה מול יריבו השר בנט, כך נודע ל"בחדרי חרדים".

לבסוף, שר הפנים אריה דרעי, טען כי לא כדאי שוב להתלהם ולתקוף, ובמידה ובנט יציג פשרה עם הרפורמים, הרי שתפורסם תגובה בנושא. בעקבות כך החליטו הבכירים החרדים - לגנוז את ההודעה החריפה נגד שר החינוך. בהמשך, ליצמן שוחח עם בנט, שהבהיר לו כי "כל פשרה עם הרפורמים, תיעשה רק לאחר תיאום מוחלט עם הסיעות החרדיות".

למרות ההודעה שנגנזה, הבוקר, ח"כ גפני הפר את השתיקה, ובשיחה עם "בחדרי חרדים" הוא תוקף את "הבית היהודי": "אני הולך לשבת עם הפלסטינאים לבדוק אם זה מרגיז אותם עמונה, ואם כן אני הולך לתווך בינם לבין 'הבית היהודי', בכל אופן - זה קרע בעם", אמר.

כפי שנכתב רבות כאן ב'בחדרי חרדים', לגפני יש בטן מלאה נגד בנט ורק בחודשים האחרונים רשמו השניים סולחה והשקט ביניהם נשמר, עד הבוקר כאמור, ששוב נפער קרע בין הצדדים ובשיחה עם "בחדרי חרדים" גפני חוזר לתקוף את שר החינוך.

אולם גפני לא היה הראשון שתקף את 'הבית היהודי', כבר אתמול מיהר חבר סיעתו יעקב אשר ואמר כי "מבייש ששרי הבית היהודי, במקום לגבות את רוה"מ שמכבד את שותפיו הקואליציוניים ושומר על הסטטוס קוו, רצים לסעודת הרפורמים על מנת לקושש כותרות זמניות, על גבו של ראש הממשלה והכל בשם האחריות על אחדות העם", אמר אשר.

למרות ההתקפות החרדיות, ב'בית היהודי' סבורים, כי החיבוק שהם מעניקים לרפורמים לא יעיב על יחסי המפלגה והחרדים, וכי בנט בכובעו כשר התפוצות, מחוייב לדאוג לכלל יהודי העולם, גם לרפורמים וגם לקונסרבטיבים.
נפתלי בנט משה גפני הרפורמים יעקב ליצמן אריה דרעי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד