כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

חילוני תקף בחורי ישיבה שהסיע; "הציע כסף"

יומיים לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים' אודות בן 69 שתקף בחורי ישיבה טרמפיסטים, הבוקר הוגש נגדו כתב אישום וכן בקשה למעצר עד מיצוי ההליכים נגדו

צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי
צילום אילוסטרציה: קובי הר צבי



וּבִעַרְתָּ הָרָע מִקִּרְבֶּךָ: יומיים לאחר הפרסום ב'בחדרי חרדים', על בן 69 שאסף בטרמפים בחורי ישיבה ובמהלכם תקף אותם חמורות, הוגש נגדו כתב אישום ובקשה למעצר עד תום ההליכים.

פרקליטות מחוז מרכז הגישה הבוקר (רביעי), כתב אישום לבית המשפט השלום בפתח תקווה, נגד אבינועם גרנות, תושב כפר סבא בן 69, בגין ריבוי עבירות חמורות שביצע בארבעה בחורי ישיבות מערים חרדיות, בהם קטין.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עו"ד חגית זכאי סלע, בשנתיים האחרונות שכר גרנות רכבים שונים בהם נסע, ולקח טרמפ את ארבעת המתלוננים, כל אחד בהזדמנות אחרת, מהיישוב אלעד.

במהלך הנסיעה, ביצע הנאשם בכל אחד מהמתלוננים מעשים חמורים ואסורים, ובשניים מהמקרים הציע הנאשם לכל אחד מהמתלוננים כסף ומתלוננים אלו ביקשו מהנאשם כי יעצור את הרכב לפני שהגיעו ליעד המבוקש.

בבקשת המעצר כתבה עו"ד זכאי סלע כי "מהות העבירות נסיבות ותדירות ביצוען, מקימים יסוד סביר לחשש כי המשיב יסכן את בטחון ציבור אם ישוחרר. שכן, מדובר במי שפעל בשיטתיות לאיתור קורבנות פוטנציאליים למעשיו, וביקש לנצל את העובדה שהוא לוקח אותם טרמפ ברכבו ושבזמן זה הם בשליטתו."

עם הגשת כתב האישום, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרו של גרנות עד לתום ההליכים המשפטיים נגדו.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי החשוד ניהל מאז שנות ה-80 מספר בתי ספר בישראל ובמקסיקו, ובשנות ה-2000 התמודד לראשות עיר. הוא נבחר כחבר מועצת העיר ושם החזיק בתיק החינוך עד לפרישתו.

המידע אודות החשדות נגדו, הגיעו לידי ארגון 'טוהר המחנה' שם התלונן בחור חרדי מירושלים כי הותקף על ידי החשוד כאשר זה נאות לקחת אותו ב'טרמפ' בין עירוני. לפיו, במהלך הנסיעה, החשוד ביצע בו מעשים חמורים. האגודה ליוותה את הנפגע לבית החולים ללקיחת דגימות על מנת לשמר את הראיות.

עם גיבוש התלונות אצל נציג 'טוהר המחנה', המידע והחשדות הועברו על ידיו למשטרת לוד. במהלך בדיקת המידע, המשטרה איתרה עוד פרטי מידע ישנים שטרם נחקרו ובעקבות כך פתחו בחקירה.

כפי שפורסם ב'בחדרי', לאחר שעלה החשד כי מדובר בדפוס שימוש חוזר של החשוד, החוקרים ניסו לאתר קרבנות נוספים מתוך המגזר החרדי שעל פי רוב חוששים להתלונן. לצורך כך הם נעזרו בארגון 'טוהר המחנה' והזמינה בסיועם מספר צעירים חרדים, תושבי ירושלים, בני ברק, מודיעין עילית, אלעד ובית שמש שהתלוננו אף הם נגד החשוד, בסך הכל שבעה מתלוננים. אולם עם גיבוש הראיות בפרקליטות, רק ארבעה מהם הבשילו לכתב אישום.
טוהר המחנה אבינועם גרנות מעשים חמורים בחורי ישיבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד