י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

פעם שנייה תוך שבוע: הצוות הרפואי הציל חיי פעוט שבלע גוף זר

למרכז הרפואי לגליל, הובא פעוט כבן שנתיים תושב הצפון, כשהוא מתקשה בנשימה לאחר שבלע גוף זר. בהליך שבוצע בחדר ניתוח, הוצא הגוף וחיי הפעוט ניצלו • לפני פחות משבוע, הציל צוות המרכז הרפואי חייו של פעוט אחר כבן שנתיים, שבלע פקק של בושם מבלי שאיש שם לב

הפקק שנשלף מפי הילד. צילום: המרכז הרפואי גליל
הפקק שנשלף מפי הילד. צילום: המרכז הרפואי גליל





למרכז הרפואי לגליל, הובא פעוט כבן שנתיים תושב הצפון, כשהוא מתקשה בנשימה לאחר שבלע גוף זר. צוות חדר מיון ילדים העניק לו טיפול ראשוני.

ד"ר אמיר קופרמן, רופא ילדים בכיר שהיה תורן במיון ילדים עם הגעתו של הפעוט סיפר "הוא הובא מלווה בהוריו עם קושי נשימה תוך שהוא מקיא דם. הוריו סיפרו, כי בלע גוף זר והוחלט על ידינו בשל מצבו להעבירו מונשם לחדר ניתוח ולערב את צוות מחלקת א.א.ג".

בחדר הניתוח החל צוות ההרדמה בהליך טשטוש. ד"ר מעיין גרובר, מומחה א.א.ג. ילדים: "הפעוט היה במצוקה קשה ומיד בבדיקה ראשונית נצפה גוף זר חוסם את קנה הנשימה. פעולת ההוצאה היתה מורכבת שכן הפקק שנצפה היה בקוטר גדול ולכן, הוחלט לבצע את ההליך בחדר ניתוח תוך כדי שהילד מונשם. זמן קצר לאחר הוצאת הפקק החל מצבו של הילד להשתפר והוא הועבר להשגחה והמשך טיפול ביחידה לטיפול נמרץ ילדים".


פקק הבושם שנשלף מפעוט אחר ביום חמישי האחרון. צילום: המרכז הרפואי לגליל

לפני פחות משבוע, הציל צוות המרכז הרפואי לגליל את חייו של פעוט אחר כבן שנתיים, שבלע גם הוא גוף זר - פקק של בושם, מבלי שאיש שם לב. בעת הטיפול בו איבד הפעוט הכרה ודופק ולאחר החייאה שעבר בחדר המיון והוצאת הפקק התאושש ושב לאיתנו.

ד"ר קופרמן: "אנחנו נמצאים ערב החופש הגדול, שלצד הכיף שבו, טמונות גם סכנות דווקא בסביבה הקרובה והמוכרת לילדים. על ההורים להשגיח על פעוטות ולהזהיר ילדים מפני הסכנות בעיקר במשחק עם אביזרים קטנים העלולים לסכן חיים עם בליעתם. הסברה והתנהגות נכונה תסייע למנוע הישנות מקרים ולהציל מפגיעות בלתי הפיכות או חלילה ממוות".
גוף זר חדר ניתוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד