כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

מהומה בכנסת • אשר ללביא: "הסבתא שלך הניחה תפילין?" צפו

מהומה פרצה היום בכנסת ישראל לאחר שח"כ עליזה לביא מ'יש עתיד' תקפה את המפלגות החרדיות על רקע מתווה הכותל שהוקפא ועל רקע העברת חוק הגיור בועדת השרים • ח"כ אשר ללביא: "סבתא שלך הניחה תפילין?" • צפו

מהומה בכנסת • אשר ללביא: "הסבתא שלך הניחה תפילין?"  צפו
פלאש90



מהומה פרצה היום בכנסת ישראל לאחר שח"כ עליזה לביא מ'יש עתיד' תקפה את המפלגות החרדיות על רקע מתווה הכותל שהוקפא ועל רקע העברת חוק הגיור בועדת השרים, ח"כ יעקב אשר השיב לה אש.

הסערה החלה לאחר שלביא טענה כי החרדים מביאים לידי פירוד בישראל וכי סבתא שלה שעלתה לארץ ישראל - עשתה זאת בכדי שיהיה אחדות ולא להיפך". בתגובה, תקף אותה אשר ואמר לה: "תגידי לי, הסבתא שלך הניחה תפילין? איזה צבע הכיפה של סבתא שלך?".

לביא זעמה והשיבה לאשר: "תשתוק, תפסיק כבר להעליב אנשים, תתבייש לך". אשר לא נשאר חייב והגיב: "תהיי כנה, הרעבתם פה ילדים לפני שנה וחצי, ילדים שרק רצו ללמוד תורה. זה מה שהטריד אתכם, פתאום את מרחמת".

קודם לכן, אשר נשא דברים סביב ניסיון הרפורמים לשנות את המסורת בכותל המערבי ולחצם על ראש הממשלה. לדבריו של אשר, התגרות בכותל החלה כבר לפני עשרות שנים וכי על ראש הממשלה לעמוד איתן נוכח האיומים והלחצים המופעלים עליו, "זה לא דבר חדש. אדוני השר הנגבי, אתה יכול להרגיע את ראש הממשלה, כבר היו פה ראשי ממשלה משמאל ומימין שהתמודדו עם זה. היו ניסיונות כבר אז", אמר.

בראשית דבריו, פנה אשר לח"כ רוזין ממרצ שנשאה דברים לפניו, ואמר לה "תסבירי לי את ההתנגדות שלך לחוק המואזין שגם אותו לא אהבנו, ידעת לעמוד מעל דוכן זה ולהסביר בטוב טעם על החשיבות לשמור על מנהגים של דתות אחרות אולי תנסי לחשוב הפוך ולהסביר מדוע כעת את מתנגדת".



אשר הוסיף: "כבר בשנת 68, התקיים דיון אותו יזם בוועדת הפנים חבר הכנסת לשעבר אורי אבנרי, וכבר אז החליטה הוועדה להתנגד לתפילות מעורבות שביקשו רפורמים אז קראו להם ארגון יהדות מתקדמת - לקיים בכותל המערבי. בין היתר אמרה הוועדה כי הדבר גורם לריבוי מחלוקת, ויש לשמור על מסורת ההפרדה הנהוגה".

"הממשלה התנגדה אז, וכך הסכימו כל הח"כים מכל סיעות הבית , שהנושא הזה הוא מעבר להיבטים דתיים. גם הם טענו כי גם צעירים מוסלמים שאינם נוהגים ללכת למסגד יחלצו נעליהם לפני כניסה למסגד. הם יכבדו את מסורת המקום, לא ינסו להפוך אותה למתקדמת".

"אדוני ראש הממשלה מסע ההפחדות נגדך הזה אינו חדש, היו ראשי ממשלות שלא נכנעו ללחצים הללו אינך הראשון וכנראה לא האחרון. שמירת המסורת במקום הכל כך מקודש לעם היהודי שהוא הקונצנזוס הגדול ביותר זה תפקידו של ראש מממשלה. אל תירא ואל תפחד! כמו שלא נכנעת לסנקציות על רקע מדיני או ביטחוני, כך לא תיכנע לאנשים שמתגרים ומהלכים אימים עלינו ומנסים לעורר ריב ומדון במקום המקודש ביותר לעם היהודי", אמר אשר לסיום.
יעקב אשר עליזה לביא חוק הגיור מתווה הכותל רפורמים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד