י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

נדחה אישור הקו הכחול של הרכבת בירושלים

הוועדה המקומית בעיריית ירושלים, לא הצליחה לאשר היום את קו הרכבת החדש שאמור לנסוע משכונת רמות לגילה

רכבת קלה
רכבת קלה



הוועדה המקומית בעיריית ירושלים, לא הצליחה לאשר היום את קו הרכבת הכחול שאמור לנסוע משכונת רמות דרך הרחובות שמואל הנביא, יחזקאל, מרכז העיר, ועד עמק רפאים, תלפיות, קניון מלחה ושכונת גילה, סך הכל כ-21 ק"מ.

לוועדה הוגשו 1200 התנגדויות, כאשר המרכזית והקולנית מכולן הייתה זו של מאות תושבי עמק רפאים שביקשו שלא להעביר דרך הרחוב שלהם את הרכבת, אלא בתוואי חלופי של מסילת הרכבת הישנה הצמודה למתחם התחנה ופארק המסילה.

חברי הוועדה, בעיקר חברי הוועדה החרדים, אך לא רק הם - אלא גם נציגים חילוניים, עמדו להצביע נגד התוואי שהציעה העיריה ולתמוך בהתנגדויות ובתוואי חלופי, ולכן נאלץ יו"ר הוועדה המקומית לתכנון ובניה, מאיר תורג'מן, לדחות את ההצבעה למועד אחר, בהיעדר רוב.

הנציגות החרדית וכן חלק מהנציגות החילונית ראו בכך הישג, וציינו כי הם משוכנעים שבעיריה אין רוב לאישור התוואי הקיים ולכן תהיה חובה לבצע שינויים.

גורמים בלשכת ראש העיר אמרו ל'בחדרי חרדים', כי ככל הידוע להם - לנציגים החרדים אין התנגדות ולא הייתה גם מעולם התנגדות עקרונית לקו הרכבת הכחול, ומדובר בנושאים שאינם קשורים בו. הגורמים הביעו את תקוותם שההדורים ייושרו. והתמיכה של הנציגים בקו תשוב לקדמותה.
רכבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד