ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

מתקפה: "מנדלבליט מעל בתפקידו - נגיש נגדו תלונה"

הארגון שניהל את המאבק המשפטי לסגירת המרכולים בשבת, תוקף בבג"צ את היועה"מ אביחי מנדלבליט: "תשובתו כמו נכתבה על ידי עמותה עם אג'נדה פוליטית רדיקלית. הוא אשם ב'תאונה המשפטית' של דרעי. לו היה עורך דין, היה מאבד את רישיונו"

מתקפה: "מנדלבליט מעל בתפקידו -  נגיש נגדו תלונה"
תומר נויברג



מאבק המרכולים בתל אביב: התאחדות הסוחרים והעצמאים בת"א, אשר ניהלה ויזמה את המאבק נגד פתיחת המרכולים בשבת בתל אביב, משיבה בחריפות לבג"ץ על תשובת המדינה ששורטטה על ידי היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בניגוד לעמדתו של שר הפנים אריה דרעי וכפי שדווח בהרחבה ב"בחדרי חרדים".

כזכור, מנדלבליט לא קיבל את עמדת דרעי שנאלץ לשגר את עמדתו לבג"ץ באופן עצמאי. כעת התאחדות הסוחרים, תוקפת בחריפות את מנדלבליט וטוענת כי טענותיו תמוהות ומאיימת להתלונן עליו אצל נציב תלונות הציבור.

ההתאחדות באמצעות עו"ד דוד שוב ועברי גולדפינגר, טענו ש"העותרים קיבלו בהפתעה גמורה את המסמך שכותרתו "תגובה מטעם המדינה" ועיינו בו שוב ושוב, על מנת לוודא שהוא איננו חתום ע"י עמותה עם אג'נדה פוליטית רדיקלית, בצער גדול נאמר, שעל מסמכים שכאלה נאמר: "הוי האומרים לרע טוב, ולטוב רע: שמים חושך לאור ואור לחושך, שמים מר למתוק ומתוק למר" (ישעיהו ה', כ')".

ההתאחדות תמהה על כך שהמדינה מבקשת דיון נוסף בחוק שעות עבודה ומנוחה, שכלל לא נדונה ע"י בית המשפט. אין כל חפץ בדיון שכזה והם לא מעוניינים בו, משום שהבקשה לא נסובה על כך. בסוגיה זו עליה מכביר היועץ המשפטי לממשלה את עיקר תגובתו לא התקיים מעולם דיון וממילא אין סיבה לקיים בה דיון נוסף.

"הבקשה לדיון נוסף", אומרת ההתאחדות, "היא אך ורק בנושאי הליבה היינו: במשמעות הציבורית, הערכית, הלאומית, החברתית, והיהודית של פסק הדין והשפעתו על דמותה וצביונה של מדינת ישראל; בהשלכות פסק הדין - ריסוק עקרון יום המנוחה השבועי שהוא ערך חברתי כלכלי אוניברסלי שאינו שנוי במחלוקת ונועד בעיקרו להעניק הגנה לחלשים בחברה; בפגיעה הקשה בערך השוויון ועוד. מדובר בטענות שהופיעו בעמדת הממשלה הרשמית, שלא הוגשה משום מה לבית המשפט הנכבד ע"י פרקליטות המדינה, למרות שזו הומצאה לה לפני מתן פסק הדין. כתוצאה מכך נוצרה 'תאונה משפטית' לפיה פסק הדין לא התייחס לעמדת המדינה".

ההתאחדות גם אומרת: "תגובת היועץ המשפטי לממשלה בעייתית לא רק בתוכנה, אלא בעצם קיומה. היא מהווה פגיעה עמוקה בתפישות היסוד הערכיות של המשטר החוקתי במדינת ישראל. עובדי הציבור שמייצגים את הממשלה ובכלל זה כבוד היועץ המשפטי לממשלה, "עושים שבת לעצמם", ומסרבים לייצג את עמדתה הרשמית של ממשלת ישראל בעניין זה.

"בכל הכבוד, עמדת ממשלת ישראל לא אמורה להיכנס לבית המשפט ב'דלת האחורית' באמצעות "היתר" מיוחד, אלא להיות העמדה היחידה שמוגשת לבית המשפט, בפרט לאור ה'תאונה המשפטית', שפרקליטות המדינה יצרה במו ידיה.

"התנהלות זו של כבוד היועץ המשפטי לממשלה, מנוגדת לחלוטין לתפיסת תפקידו, עורך דין שמופיע בבית המשפט ומייצג עמדה המנוגדת לעמדה לגיטימית של לקוחו, אמור לאבד את רשיונו. ובנסיבות אלו, כאשר מדובר בלקוח כפוי – נכונים הדברים שבעתיים".

ההתאחדות מסיימת ואומרת כי אנשיה שוקלים הגשת תלונה לנציבות תלונות הציבור על מנדלבליט.
מנדלבליט שבת תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד