י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

הסערה בלייקווד: "אנחנו לא ישנים בלילות"

שבוע מסעיר עובר על הקהילה החרדית בלייקווד, 7 זוגות נעצרו עד כה בחשד למרמה ודיווח כוזב, ביממה האחרונה מפרסם 'ועד הקהילה' הבהרה "אין דבר כזה, גניבה מוצדקת" ובקהילה: ""אנחנו לא ישנים בלילות, חוששים שיעצרו קרוב ל-200 אברכים"

אילוסטרציה, צילום: רויטרס
אילוסטרציה, צילום: רויטרס



יממה לאחר מעצרים נוספים בקהילה החרדית בלייקווד, תגובה רשמית ראשונה של 'ועד הקהילה': "זו גניבה לכל דבר".

כזכור, בימים האחרונים, פרסמנו ב'בחדרי חרדים', אודות מעצרם של שבעה זוגות חרדים, תושבי לייקווד, בחשד לדיווח כוזב לרשויות הרווחה על רמת ההכנסה החודשית שלהם, כדי לקבל קצבאות ילדים מוגדלות, יחד עם הטבות נוספות שלכאורה קיבלו במרמה, ולאחר שהסיפור היכה גלים ברחבי ארה"ב, כשכלי התקשורת הלא יהודיים, סיקרו את הפרשה מזווית לא מחמיאה, הוועד של לייקווד מגיב.

"אנחנו עצובים על מעצרם של שבעה זוגות תושבי עירנו, אנו מאמינים בעיקרון שהם חפים מפשע עד שלא תוכח אשמה, אנו לא שופטים את האנשים שנעצרו עד להשלמת ההאשמות הללו, ומתנחמים בידיעה שמערכת המשפט שלנו היא ישרה ותפסוק בצדק". כך מדווח באתר Yeshiva world news.

וועד הקהילה מבהיר: "ללא קשר לתוצאות של המקרים הללו, יש לנו רגע יקר עכשיו שלא ניתן לבזבז, וזה הזמן להבהיר".

"אין דבר כזה "גניבה" מוצדקת. תוכניות הרשות החברתית הפדרלית והממלכתית של המדינה מיועדות לנזקקים בלבד, אפילו לנזקקים יש כללים וקריטריונים שיש לקיים, ולעבור על החוק בכוונה תחילה כדי לקבל קצבאות, היא לגנוב ממש, ולא שונה, מאשר לגנוב מידיד או שכן, כולנו נעשה הכל כדי להכפיל ולשלש את המאמצים שלנו בקהילה שלנו, להזכיר לכל אחד מאיתנו כי אין אף תירוץ על אי יושר בכל צורה שהיא, ניקח את הרגע הזה כדי לדבר בגלוי על העניינים האלה, על הבימה, ובכיתה, ועל ידי ההורים בשולחן האוכל המשפחתי, כדי שהרגע ההכרחי הזה לא ילך לאיבוד", נאמר בהודעה.

לסיום מבטיחים בוועד: "בימים הקרובים נשיק סדרת תוכניות חינוכיות אינטנסיביות שיבטיחו כי זה לא יקרה שוב, ויזמינו את הציבור הרחב להשתתף בתוכניות אלו".

על החתום הרב משה זאב וייסברג בשם "ועד לייקווד".

אחד האברכים החשובים בלייקווד בשיחה ל'בחדרי חרדים', מתאר את המצב בקהילה בימים האחרונים: "אנחנו לא ישנים בלילות, יש פה חשש שיעצרו קרוב ל-200 אברכים, אנשים פה חיים עשרות שנים באותה צורת דיווח על הכנסות לרשויות, ופתאום אתה מגלה שזה לא חוקי, כועסים פה על הוועד שרק עכשיו התעורר ויצא נגד התופעה של דיווחים לא נכונים לרשויות, איפה היה הוועד עד עכשיו, הם לא ידעו שאנשים פה מדווחים בצורה מסוימת על ההכנסות שלהם?".

האברך מגדיר את המצב כ"חורבן", "אשתי לא ישנה בלילה שעבר, גם עכשיו אנחנו בשיחות עם אברכים אחרים, אנשים מפחדים ללכת לישון, הם בפחד שלפנות בוקר יגיעו לעצור אותם".

אתמול (רביעי) פרסמנו כאן ב'בחדרי חרדים' על מעצרים נוספים בפרשה, סך הכל שבעה זוגות עצורים עד כה, ובקהילה מעריכים כי זו לא הרשימה הסופית, וכי צפויים מעצרים נוספים בהמשך, עוד הבאנו אתמול ב'בחדרי חרדים', מספר מאמרים של רבנים באתרי החדשות החרדיים בארה"ב, כשהבולט מבין הרבנים הבהיר כי "מי שלקח כסף במרמה מהרשויות, יש לו דין רודף, מאחר והוא משחיר את פניהם של כל היהודים החרדים לדבר השם".

כזכור, ביום שני דיווחנו כאן ב'בחדרי חרדים', אודות שמונה מתושבי לייקווד החרדית, חלקם בני משפחה של דמות מוכרת בעולם התורה, שנעצרו בפשיטה פדרלית בהאשמות הקשורות בהונאה של משרדי הרווחה, על פי הדיווח המקומי - בהיקף שלא נראה קודם לכן בניו ג'רזי.

על פי הדיווח באתר app.com גורמים רשמיים ופדרליים פשטו על ארבעה בתים, בעיירה בניו ג'רזי. כמה מעצרים בוצעו, כמו כן דיווחנו, כי יתכנו מעצרים נוספים במהלך היום.

"החקירה עד כה גילתה כי ההונאות ממשלתיות והעלמות מס הכנסה בקהילה החרדית בלייקווד נפוצה", כך על פי המקור שמסר את הידיעה לתקשורת.

נכון ליום שני בבוקר, כתבי האישום בתיק עדיין לא נמסרו, וההאשמות הקשות בהן חשודים העצורים עדיין לא ידועות בצורה רשמית.

על פי הפרסומים שכבר פורסמו, ארבעה זוגות שנעצרו מואשמים בהוצאות פיקטיביות על הכנסותיהם, כדי לקבל באופן בלתי חוקי סיוע בשכר דירה, תלושי מזון, ביטוח לאומי, והבטחת הכנסה, בנוסף נטען כי הזוגות שנעצרו הרויחו עשרות אלפי דולרים בשנה יותר ממה שהם דיווחו לרשויות תוכניות הסיוע לציבור.

על פי הדיווח הרשויות הצליחו להוכיח כי משפחות כביכול זייפו הכנסותיהן באמצעות העברות כספים בלתי חוקיות שנעשו בחנות מקומית בבעלות יהודית. הבעלים של החנות בשדרות קליפטון, הודה באשמה ב-23 בפברואר, שהעביר מיליוני דולרים ללא דיווח לרשות המיסים.

על פי החשד חלק מההעברות הללו, יחד עם רשומות של שכר לימוד פרטיות, ותקציבים מקופה ממשלתית המשלמת דמי טיפול רפואי עבור ילדים חולים שהוריהם אינם יכולים להרשות לעצמם טיפול, דווחו לרשויות בצורה מזוייפת.

החקירה בחשד להונאה לכאורה החלה לפני כשלוש שנים, וכעת מסתעפת למגוון של רשויות אכיפת חוק פדרליות ולאומיות, ה-FBI, המינהל לביטוח לאומי, משרד האוצר של ניו ג'רזי, מחלקת ההונאה, משרד התובע המחוזי, כולם יחד חוקרים את החשדות.

"זהו רק הגל הראשון של המעצרים בלייקווד, וככל הנראה יהיו מעצרים נוספים בימים ובשבועות הקרובים, ההונאה הציבורית לכאורה עשויה להגיע לכמה מיליוני דולרים" נאמר בדיווח הראשוני ביום שני.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב אחר הפרשה ולדווח.
לייקווד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד