כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ועדת השחרורים: אולמרט ישתחרר; הפרקליטות שוקלת לערער

חרף התנגדות הפרקליטות, אהוד אולמרט בדרך הביתה, כך קבעה הבוקר (חמישי), ועדת השחרורים של שירות בתי הסוהר זאת בזמן שבדיקה תלויה ועומדת נגד אולמרט בחשד לפגיעה בביטחון המדינה עם מסירת חומר מסווג להוצאת 'ידיעות אחרונות'

אולמרט, צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90
אולמרט, צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90



שנה וארבעה חודשים לאחר שנכנס לכלא, החליטה ועדת השחרורים לקבל את בקשתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, לניכוי שליש והוא צפוי להשתחרר ביום ראשון הקרוב.

אולמרט הורשע בעבירות שוחד, הפרת אמונים, קבלת דבר במרמה ושיבוש הליכי משפט - ונשלח ל-27 חודשי מאסר. בעוד כשנה צפוי היה אולמרט, לסיים לרצות את עונשו ובעקבות כך הגיש בקשת חנינה לנשיא המדינה ראובן ריבלין אך היא נדחתה. אולמרט לא התייאש והגיש גם בקשה לניכוי שליש לוועדת השחרורים בה נימק, כי במהלך מאסרו נרשמה לו הערה אחת וכי התנהגותו הייתה טובה.

במהלך מאסרו כתב אולמרט ספר. חלקים מהספר עוסקים בנושאים ביטחוניים רגישים. לאחרונה נתפס אצל אחד מעורכי דינו של אולמרט, עו"ד דובי וייסגלס, בצאתו מביקור בכלא, פרק מהספר, העוסק באירוע ביטחוני שהצנזורה אסרה פרסומים אודותיו. הפרק כולל, בין היתר, פרטים מבצעיים סודיים שלא אושרו לפרסום בעבר. 

החשד שנבדק הוא, כי אולמרט העביר את הפרק, לגורמים בלתי מורשים שונים, מחוץ לכלא, בניגוד להוראות חוק העונשין ולאזהרות שניתנו לו בעבר. אי הקפדה מוחלטת על שמירת סודות אלה, בניגוד להוראות החוק ולכללים שנקבעו על ידי גורמי הביטחון המוסמכים, מקים חשש לדליפת המידע – דבר שעלול היה לגרום נזק חמור לביטחון המדינה. לפיכך, הוחלט על ביצוע בדיקה משטרתית. 

במסגרת הבדיקה נגבו עדויות מגורמים שונים ונתפסו מסמכים שונים. בשבוע שעבר ערכה המשטרה, בין היתר, חיפוש במשרדי הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות, וזאת בעקבות צו בימ"ש שאישר זאת. בהמשך, לאור ממצאי הבדיקה, תתקבל החלטה אם להפוך בדיקה זו לחקירה פלילית מלאה. 

הפרקליטות התנגדה לשחרורו המוקדם של אולמרט, בשל החשד לפלילים עם הוצאת החומרים מחוץ לכלא, אך פרקליטי אולמרט "נתנו הסברים לוועדה לגבי הספר של אולמרט. גם אם יש כאן עבירה, זו עבירת משמעת. ביקשנו מהוועדה שתתייחס לכל הפרמטרים האחרים, ולא רק לעבירת משמעת לכאורה". הפרקליטות צפוייה להגיש בקשה לעיכוב ביצוע, לאפשר להם זמן להחליט האם לערער על החלטת הוועדה.
אהוד אולמרט כלא מעשיהו ועדת השחרורים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד