י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

ח"כ סמוטריץ' מהבית היהודי פנה לשרת המשפטים שתגבש חנינה ליואליש קרויס

יואליש למען יואליש: ח"כ בצלאל יואל סמוטריץ' מ'הבית היהודי' מפתיע. בפנייה ששיגר לחברת מפלגתו, שרת המשפטים שקד - הוא מבקש ממנה לגבש עמדה מקצועית לקראת בקשת חנינה לקמב"צ 'העדה' יואליש קרויס שנכנס למאסר כשהוא מותיר 16 ילדים בביתו סמוטריץ': "זה המקרה הקלאסי שלשמו נוצר מוסד החנינה. איש חסד שמעד, אבל זה המקום למידת הרחמים"

צילום: יוסי זלינגר ודוד כהן, פלאש 90
צילום: יוסי זלינגר ודוד כהן, פלאש 90



פחות מחודשיים ימים, לאחר שהוא נכנס לשערי כלא מעשיהו, יואליש קרויס – קמב"ץ 'העדה החרדית' ואב לשישה עשר ילדים, עולה שוב לכותרות והדרישה להעניק לו חנינה – הולכת וגדלה.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי ח"כ בצלאל סמוטריץ' מ'הבית היהודי', פנה אתמול (רביעי) לשרת המשפטים איילת שקד בבקשה, שתגבש עמדה מקצועית - משפטית, לקראת בקשה מנשיא המדינה ראובן רובי ריבלין, להעניק לקרויס חנינה ולנהוג עמו במידת הרחמים.

לדבריו של סמוטריץ, "יואליש קרויס הוא המקרה הכי ברור של אדם שנפל, טעה ובשל הנסיבות הקשות המעוררות רחמים אצל כל בר דעת, הוא חייב לקבל חנינה".

"קרויס צריך לקבל חנינה לאלתר. זה המקרה הקלאסי שלשמו נוצר מוסד החנינה. איש חסד שמעד, אבל זה המקום למידת הרחמים", הוסיף.

כזכור, קרויס מרצה חמישה חודשי מאסר, לאחר שהואשם באי דיווח כחוק על הפעלת משחטת עופות שהייתה בבעלותו.

בראיון מיוחד שהעניק קרויס ל"בחדרי חרדים", שעות ספורות לפני שהוא נכנס לכלא, הסביר כי "כמו שאני דואג לשכונה ודאגתי להנחות בארנונה ועוד, דאגתי גם למשחטה שיהיה לה רישיון. עבדתי על זה קשה, משחטת העופות שהפעלתי ועמדה במרכזו של משפט שהתנהל נגדי במשך שש שנים, פעלה כגמ"ח לכל דבר ועניין שסיפק עופות כשרים בשחיטה מהודרת".

לדבריו של קרויס, "כפי שנהגו ביישוב הישן בירושלים לאורך 100 השנים האחרונות, כך גם בתקופת ניהולי. כל מי שרצה יכול היה לקנות בה עופות במחיר עלות בלבד, וגם אם למישהו לא היה את הכסף לשלם, לא מנענו ממנו לקבל עוף, ולא היה מקרה אחד כזה וגם לא שניים".

קרויס הבהיר שוב ל"בחדרי חרדים" כי "לאורך שנים ניסיתי כפי יכולתי להסדיר את רישיון המשחטה מול הרשויות, אך במקביל, בשל החשיבות שראיתי בזה, המשכתי את הפעילות במקום בתקווה לטוב ולבסוף הם ראו את זה כעסק".
יואליש קרויס בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד