י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

פרשת השחיתות בתעשייה האווירית: השר חיים כץ נחקר באזהרה בלהב 433

חקירת המשטרה בתע''א מתמקדת,בחשדות לשחיתויות בחטיבת בדק של החברה, ובחשדות בדבר אילוץ עובדים להתפקד לליכוד ולהשתתף בפריימריז במפלגה עם רשימות שנמסרו להם על ידי חברי ועד עובדים בתקופה בה כץ עמד בראשו

צילום: פלאש 90
צילום: פלאש 90



שר הרווחה, חיים כץ הגיע הבוקר לחדרי החקירה של יחידת להב 433 של המשטרה בלוד. כץ נחקר בשעה זו באזהרה כחשוד בפרשת השחיתות בתעשייה האווירית. חקירתו של כץ מתבצעת אחרי שהתקבל אישורו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

חיים כץ נחשב לאיש החזק בתע''א, לא פחות ואולי אף יותר ממנהליה הרשמיים של החברה. הוא ביסס את כוחו על אלפי עובדי החברה שהתפקדו לליכוד. אלה סייעו לו לבסס את כוחו הפוליטי בליכוד.

פרשת השחיתות בתעשייה האווירית התפוצצה במארס האחרון ובמהלכה עצרה המשטרה גם את בנו של כץ, יאיר כץ, בחשד לביצוע עבירות סחיטה באיומים ותיווך לשוחד. על פי החשד, כץ ניצל את מעמדו בתעשייה האווירית כדי לסחוט את עובדי התעשייה להתפקד לליכוד.

חקירת המשטרה בתע''א מתמקדת, ככל הידוע, בשני תחומים. בחשדות לשחיתויות בחטיבת בדק של החברה, ובחשדות בדבר אילוץ עובדים להתפקד לליכוד ולהשתתף בפריימריז במפלגה עם רשימות שנמסרו להם על ידי חברי ועד עובדים בתקופה בה כץ עמד בראשו. במסגרת הפרשה, נחקרו בכירים בוועד עובדי תע''א, בהם יו''ר הוועד, אהוד נוף, שהחליף את כץ בתפקיד ונחשב למקורבו.

זו לא הפרשה הפלילית היחידה בה מסובך כץ. בחודשים האחרונים מתנהלת נגדו חקירה פלילית ברשות ניירות ערך. על פי החשד, כץ רכש מניות של חברת נצבא זמן קצר לפני שהחברה דיווחה על מיזוגה עם חברת איירפורט סיטי ביולי 2015, בעת שכיהן כשר בממשלה. על פי החשד, מי שמסר לכץ את מידע הפנים הוא היועץ הפיננסי מוטי בן ארי, שחשוד גם הוא בשימוש במידע פנים. מדובר בחברות בבעלותו של חיים צוף, מקורבו של איש העסקים קובי מימון. על פי החשדות, כץ ובן ארי גרפו יחד רווחים כספיים אסורים בסך 290 אלף שקל.

כץ החל לעבוד בתע"א ב-1968, וב-1982 נבחר לחבר בוועד העובדים. ב-1999 נבחר לראשונה לכנסת מטעם מפלגתו של עמיר פרץ, "עם אחד", וב-2003 הצטרף לליכוד. באמצע העשור הקודם, בתקופת כהונתם של יאיר שמיר כיו"ר תע"א ויצחק ניסן כמנכ"ל, טירפד כץ את התכנית להפרטת החברה, בין השאר בנימוק ש"החברה היא העובדים".
חיים כץ התעשייה האווירית שחיתות חקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד