כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

בקרוב: ארה"ב תחמיר את הבדיקות בטיסות

מחשש לגורמי טרור, ארה"ב מחמירה את נוהלי האבטחה, ולא תתיר כניסה לחברות תעופה שלא יעמדו בבדיקות המחמירות אותה היא דורשת, הן ייכנסו לתוקף בעוד כשלושה שבועות

צילום: משה שי, פלאש 90
צילום: משה שי, פלאש 90 צילום: משה שי פלאש 90



ארה"ב הודיעה אמש (רביעי) על אמצעי אבטחה חדשים, לטיסות הנכנסות למדינה, שייכנסו לתוקף בשבועות הקרובים.

אמצעי האבטחה החדשים הם בין היתר, הרחבת איסור העלאת מחשבים ניידים לטיסה, אך חברות תעופה בעולם חוששות כי השינויים עלולים לגרום לשיבושים נוספים בכל הנוגע לזמני הטיסות.

הצעדים שייכנסו לתוקף תוך שלושה שבועות, עשויים לקחת זמן ממושך עד להמראה, זאת בשל בדיקת הנוסעים, ואת המכשירים האלקטרוניים האישיים שנושאים עמם, מחשש לחומרי נפץ אפשריים שנמצאים בהם.

הצעדים ישפיעו על 325 אלף נוסעי טיסות, שמגיעים בכ-2,000 טיסות מסחריות מדי יום לארה"ב, ב- 180 חברות תעופה מ -280 שדות תעופה ב -105 מדינות.

כזכור, ארצות הברית אסרה בחודש מרץ לפני כ-ארבעה חודשים, על העלאת מחשבים ניידים בטיסות לארצות הברית שמקורם מ-10 נמלי תעופה בשמונה מדינות, הכוללות את מצרים, ערב הסעודית, כוויית, קטאר וטורקיה, מאחר והיו בעבר, התראות על פצצות במכשירים אלקטרוניים שעלולים גורמי טרור להעלות למטוס, וחלילה להפילו.

כזכור, גם בריטניה מיהרה בעקבות ארה"ב עם שורה של הגבלות לנכנסים לבריטניה.

השר האמריקני להגנת המולדת ג'ון קלי, אמר לתקשורת, שחברות התעופה יסכימו עם נהלי האבטחה החדשים, וכי לא מדובר בצעד האחרון לחיזוק הביטחון, יחד עם זאת הבהיר השר "כי חברות תעופה שלא יעמדו בנהלי האבטחה החדשים על הכנסת מכשירים אלקטרוניים בתוך המטוס, לא יוכלו להעלות מכשירים אלקטרוניים למטוס".

על פי הדיווח ב'רויטרס': "מומחי ביטחון בארה"ב אמרו להם, כי הם צופים שיותר מ -99% מחברות התעופה יתאימו את עצמם לנהלים החדשים, וכי לחברות התעופה יש 21 יום, להגביר את אמצעי הבטיחות לגילוי חומרי נפץ במכשירים אלקטרוניים, אחרת לא יוכלו להעלות לטיסות לארה"ב מכשירים אלקטרוניים".
אבטחה טיסה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד