י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הדולר מתחת לרמה של 3.5 שקלים; "בנק ישראל והאוצר חייבים למתן את השקל"

הדולר משלים ירידה של קרוב ל-10% מתחילת השנה, וחוזר לרמתו מאוגוסט 2014 ■ היורו נחלש ב-0.2%

צילום: pixabay
צילום: pixabay



הדולר יורד הבוקר (חמישי) ב-0.7% ונסחר מתחת לרמה של 3.5 שקלים. הפעם האחרונה שבה הדולר נקבע בשער יציג ברמה כזאת היה לפני קרוב לשלוש שנים, באוגוסט 2014. הדולר נחלש ב-9% מתחילת השנה. היורו יורד הבוקר ב-0.2%, ונסחר תמורת 3.995 שקלים.

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות אמר בעקבות ירידת שער הדולר אל מתחת ל-3.5 שקלים, כי "בנק ישראל חייב, יחד עם האוצר, למתן את התחזקות הדולר, אי אפשר במכה אחת לצפות שאם השקל יתחזק ב-9% מול הדולר בחצי שנה, היצואנים יצליחו להסתגל, זה לא הגיוני. למדינת ישראל נכנסים מיליארדי דולרים רבים, בהשוואה להיקף מטבע החוץ שיוצא ממנה למשל לצרכי יבוא.

"במבט לטווח ארוך השקל ימשיך להתחזק קרוב לרמות השיא מול הדולר שראינו בשנת 2008. הדיבורים על העלאת ריבית באירופה ובריטניה בהמשך להעלאות הריבית בארה"ב, מעודדים את התחזקות המטבעות, לכן שער החליפין הנומינלי האפקטיבי נהנה מתמיכה גם בשעה ששער הדולר שקל צונח אל מתחת לרמת 3.5 שקלים לדולר".

"להערכתנו, ליורו פוטנציאל התחזקות מרשים מול המטבעות המרכזיים, בדגש על הרבעון הרביעי של השנה, שכן הבחירות בגרמניה יצננו התלהבות יתר. האוצר ובנק ישראל עוקבים בדריכות. חולשת הדולר מתקזזת עם התחזקות מטבעות הסחר, ומותירה פוטנציאל להתחזקות השקל גם בחודשים הקרובים. הנזק ליצוא ואיום היבוא הזול יגרור התערבות, במטרה למתן את תהליך הייסוף. בחודשים יולי-ספטמבר, עונת הנסיעות לחו"ל, ביקושי מט"ח מקומיים ממתנים את פוטנציאל ייסוף השקל, ומותירים פוטנציאל לפיחות בטווח הקצר, אך המגמה ארוכת הטווח של התחזקות השקל לא תושפע מכך", מסביר פריימן.
שער הדולר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד