י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מהר מהצפוי: הנשיא הציוני העניק חנינה ליואליש קרויס מהעדה החרדית

נשיא המדינה ראובן ריבלין החליט לחון את יואל (יואליש) קרויס - תושב מאה שערים בירושלים וקמב"ץ העדה החרדית, שנשפט לחמישה חודשי מאסר - לאחר שריצה חלק ניכר ממאסרו ובהתחשב במצבו המשפחתי המיוחד • בנו ל'בחדרי': "אבא עדיין לא יודע"

יואליש קרויס בדרכו לכלא. צילום: נתי שוחט, פלאש 90
יואליש קרויס בדרכו לכלא. צילום: נתי שוחט, פלאש 90



חודש וחצי לאחר שנכנס לכלא, נשיא המדינה ראובן ריבלין העניק חנינה ליואליש קרויס קמב"ץ העדה החרדית.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין החליט, היום (חמישי) לחון את יואליש קרויס, לאחר שריצה חלק ניכר ממאסרו. קרויס, אב ל-16 ילדים, תושב מאה שערים בירושלים וקמב"ץ העדה החרדית נשפט לחמישה חודשי מאסר לאחר שהורשע בעבירות מס שנעברו על ידו כשהפעיל משחטה במאה שערים.

החלטת הנשיא ניתנה בעקבות המצוקה המשפחתית הקשה אשר מטעמי צנעת הפרט לא ניתן להרחיב בה.

יצוין כי בית המשפט קבע כי בהפעלת המשחטה, הפונה לא פעל מתוך בצע כסף, אלא מטעמים אידיאולוגיים – דתיים.


מלווים את יואליש בשירה לכלא. צילום: חיים גולדברג

"אבא שלי עדיין לא יודע מזה, עורך הדין אמר שיתכן ותוך 24 הוא יצא לחופשי" אמר ל'בחדרי חרדים' בנו אהרל'ה. "היה קשה מאוד בלעדיו, ברוך השם זכינו שהרבה אנשים שהכירו אותו התגייסו לעזור לו וברוך השם ראינו תוצאות".

איך אתם הולכים לחגוג את שחרורו? "לפני שאנחנו מדברים על חגיגה, הוא צריך להשלים את הפאזל שאנחנו עושים בבית, כאשר כל יום שעובר אנו מוסיפים חלק נוסף - מיד עם חזרתו הביתה נשלים את הפאזל עד תומו ואז נחגוג את השחרור".



כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', בחודש מאי 2016 בית משפט השלום בירושלים גזר על קרויס שבעה חודשי מאסר ובנוסף קנס בסך 50 אלף ש"ח. השופטת קבעה בגזר הדין כי העבירות בהן הורשע, בוצעו במשך 3-4 שנים. "במהלך השנים התעלמו הנאשמים מידי שנה, באופן שיטתי, מהוראות חוקי המס ומהחובה להגיש דוחות".

"אני שמח שבית המשפט לא קיבל את עמדת המשטרה שדרשה להוציא אותי להורג", אמר קרויס ל'בחדרי' לאחר גזר הדין. לדבריו, לפני מספר שנים החליטו במשטרה 'לחסל' אותו בכל דרך. בפרקליטות ביקשו לגזור עליו שנתיים מאסר ו-350 אלף ש"ח קנס, אך בית המשפט נעתר חלקית לבקשה.

קרויס הורשע בכך שניהל יחד עם שותפו את המשחטה בשכונת מאה שערים, הפעיל אותה ללא רישיון ומבלי לדווח על כך לרשויות המס. בנוסף הואשם בכך שלא הוציא קבלת תעודת זהות מעולם.

בחודש אדר, שנה לאחר גזר הדין, בית משפט המחוזי קיצר בחודשיים את עונשו של יואליש קרויס, כך שהעונש נותר חמישה חודשי מאסר. לאחר שקרויס החל לשתף פעולה עם רשויות המדינה והמס, ולדברי פרקליטו עו"ד יונתן קיוול, אף חתם על הסכם עם שלטונות מע"מ ושילם תשלום חלקי למדינה.

ח"כ בצלאל סמוטריץ' שסייע בבקשת החנינה של קרויס אמר: "מנגנון החנינה נועד בדיוק למקרים כאלו. לאחר שנחשפתי לסיפור של יואליש והיכרות העקיפה עם האדם ברור היה שהסיפור של קרויז הוא יחודי. יואליש הוא איש בעל חסד גדול, מפרנס עיקרי של משפחה מרובת ילדים ואשתו צפויה ללדת בימים אלו.

"קרויס מעד ושגה בהתנהלותו, עם זאת, בהתבוננות על המציאות המשפחתית המורכבת ועל התנהלותו של קרויס לאורך השנים מתעוררת חמלה אצל כל מי שלמד את המקרה. תודתי מעומק הלב לשרת המשפטים ולנשיא המדינה שהשכילו לצלול לסוגיה ולהעניק את החנינה הכה נדרשת במקרה הזה" אמר סמוטריץ'.
יואליש קרויס ראובן ריבלין חנינה העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד