י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024

מתווה הכותל: הנשיא ריבלין הולך בין הטיפות

על רקע סערת הקפאת מתווה הכותל וחוק הגיור, נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר הודעה בניסיון להרגיע את הרוחות, בעקבות אכזבת הרפורמים והקונסרבטיבים מהקפאת מתווה הכותל והעברת חוק הגיור בועדת השרים

מתווה הכותל: הנשיא ריבלין הולך בין הטיפות
ישראל ברדוגו



סערת מתווה הכותל וחוק הגיור: נשיא המדינה ראובן ריבלין שיגר הודעה, בניסיון להרגיע את הרוחות, בעקבות אכזבת הרפורמים והקונסרבטיבים, מהקפאת מתווה הכותל והעברת חוק הגיור בועדת השרים.

ריבלין מדגיש בדבריו, כי "לאחינו יהודי התפוצות מקום חשוב ומשמעותי בעשייה ובבנייה של מדינת ישראל. כך היה וכך ימשיך להיות. אחדות העם היהודי צריכה לעמוד לנגד עיני ממשלת ישראל כל העת".

בתחילת דבריו כתב הנשיא: "כילד עוד צעדתי עם אבי לרחבת הכותל לשמוע את תקיעת השופר במוצאי יום הכיפורים, תחת שלטון המנדט הבריטי. אני זוכר את הרחוב הצפוף הומה אדם, הומה מתפללים, ביניהם שוטרים במדים וכולם ממתינים. השקט המתוח ותקיעת השופר החרישית שהפרה את הדממה ונשמעה בעוז למרות השוטרים הבריטיים השועטים אל התוקע המוקף בחבריו, היו עבורי סמל לאמונת הנצח של העם".

"לפני חמישים שנה זכינו לאחד את ירושלים ולשוב לשריד בית מקדשנו הכותל המערבי", מוסיף ריבלין, "ברגעים אלו היה ברור לכולנו שתקוות העם היהודי התגשמה. מאז כולנו עסוקים יחד בבניין הבית. בתהליך הזה אנחנו מתמודדים באופן בלתי נמנע עם מחלוקות קשות בינינו, מחלוקות כואבות ואמיתיות. גם בצער המחלוקת, חובה עלינו לזכור שכולנו משפחה אחת ולכל יהודי מקום מיוחד בליבו לכותל המערבי, שריד מקדשנו. מדינת ישראל היא מדינת העם היהודי והיא תמשיך להיות נאמנה למחויבותה זו".

בתוך כך, מזכיר הממשלה צחי ברוורמן הגיע היום, יחד עם נציגי רשות העתיקות לסיור ברחבת עזרת ישראל בכותל, לבחון את השטח לקראת השיפוצים והשינויים במקום והרחבת הרחבה, כפי שהבטיח ראש הממשלה בנימין נתניהו.
מתווה הכותל ראובן ריבלין רפורמים חוק הגיור קונסרבטיבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד