כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

תיעוד ראשון ב'בחדרי': יואליש קרויס אחר החנינה המפתיעה • צפו

זה נחת בהפתעה גם על האסיר עצמו: יואליש קרויס שהואשם בהעלמת הכנסות מהמדינה, בהפעלת משחטה במאה שערים, נשלח לכלא. הבוקר, באופן מפתיע ופתאומי הבשורה הטובה הגיעה: יואליש שוחרר מהכלא, כתב 'בחדרי' היה שם כששוחרר

יואליש, צילום: אלי שלזינגר
יואליש, צילום: אלי שלזינגר



זה אמיתי והתרחש במהירות - בשעות הצהריים הודיע הנשיא כי החליט לחון את יואליש קרויס, אב ל 16 ילדים שנשלח לכלא על העלמת הכנסות, והוא החליט לשחררו, כחודש וחצי לפני תום מועד המאסר.

צפו בתיעוד ראשון של יואליש אחר הכלא. צילום: אלי שלזינגר 'בחדרי'

באופן מעורר התפעלות וכבוד, יואליש סירב להתייחס לשחרורו, מלבד להודות לה' יתברך - זאת, עד שישוחח עם רעייתו, צעד מכבד שראוי להערכה.

בתוך שעות אחדות, סמוך לשעה 17:00, יואליש כבר היה אחר כל ההליך. מבית הכלא מעשיהו הוא שוחרר, כשהוא בגפו.

הגעתי למקום והופתעתי לראות את האיש, עומד בתחנת האוטובוס הסמוכה זמן מה. מי שאסף אותו בדרכו הביתה, משה גולדיס, מנהל אולם 'בית ישראל' ואיש חסד שדאג לבני משפחת קרויס במהלך שהות אביהם יואליש בכלא.

תחילה סירב יואליש שנצלם אותו, ולשאלות השיב על הכל "ברוך השם". שאלנו אותו, האם עכשיו, לאחר שקיבל חנינה מנשיא המדינה, יאמר תודה ל'מדינה הציונית', גם על כך סירב להשיב וסימן כי ידבר בהמשך, כאמור לאחר שישוחח עם אשתו.

למרבה ההפתעה, איש לא המתין ליואליש מחוץ לשערי הכלא, אך אם ניתן להעריך על פי מראהו, האיש למוד המלחמות והמאבקים נראה היה מרוגש מאוד, כאדם אשר ברכת 'מתיר אסורים' התממשה לו בפועל היום.



יואליש, עם ילדיו - בכניסתו לכלאצילום: יואליש, עם ילדיו - בכניסתו לכלא
יואליש, עם ילדיו - בכניסתו לכלא


הבשורה כי נשיא המדינה העניק חנינה ליואליש קרויס, נפלה עליו ועל בני משפחתו כרעם ביום בהיר. ל'בחדרי' נודע כי אהרל'ה קרויס, אחד מ-16 ילדיו של יואליש, הוא זה שבישר על כך לאביו.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר "עורך הדין שלמה גוגיג התקשר אלי וסיפר שחייגו אליו מבית הנשיא והודיע לו שאבא שלי קיבל חנינה. שמחתי מאוד ורציתי לשתף בכך את אבי, אך ידעתי שאין לי דרך לחייג אליו והמתנתי לשיחה היומית שלנו", וזו לא איחרה לבוא.

כשעה לאחר ההודעה מבית הנשיא, יואליש חייג כמידי יום לבנו אהרל'ה, השניים פתחו בשיחת חולין שגרתית. "שאלתי אותו באדישות 'מה אתה אומר על החנינה? הוא ענה לי ש'הכל משמים, זה לא תלוי בי'.

אמרתי שהעו"ד התקשר שהנשיא העניק חנינה. הוא הגיב בביטול ואמר לי 'שטויות, אני לא מאמין וגם אין לי איך לברר את זה כשאני בכלא'. בהמשך הוא פנה לאנשי השב"ס שאישרו לו - רק אז הוא התקשר אלי שוב בשמחה גדולה".

עו"ד שלמה גוגיג, מי שייצג את קרויס יחד עם עו"ד יונתן קיוול, אמר מוקדם יותר ל'בחדרי' כי העביר לקצין האסירים את מכתב החנינה של נשיא המדינה ויואליש צפוי להשתחרר מהכלא תוך שעות ולשוב לביתו ולמשפחתו.

מוקדם יותר היום, חודש וחצי לאחר שנכנס לכלא, נשיא המדינה ראובן ריבלין העניק חנינה ליואליש קרויס קמב"ץ העדה החרדית. ריבלין החליט לחון את יואליש לאחר שריצה חלק ממאסרו. קרויס, אב ל-16 ילדים, תושב מאה שערים בירושלים ומי שכונה 'קמב"ץ העדה החרדית' נשפט לחמישה חודשי מאסר לאחר שהורשע בעבירות מס שנעברו על ידו כשהפעיל משחטה במאה שערים.
יואליש קרויס חנינה כלא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד