ג' אייר התשפ"ד
11.05.2024

חצי יובל ל'לב שמחה' מתי יעלה הרבי מגור להר הזיתים

המצב הבטחוני המתוח מזה כמה שנים במזרח ירושלים ידוע. בשוטף, הבעיה עבור יהודים חרדים היא בעיקר בהגעה לקברי אבות בהר הזיתים. 'בחדרי' מפרסם לראשונה את כל פרטי עליית הרבי מגור ביום ראשון הקרוב לציון אביו זצ"ל

הרבי מגור בתפילה בציון אביו בחודש אדר האחרון (באדיבות המצלם)
הרבי מגור בתפילה בציון אביו בחודש אדר האחרון (באדיבות המצלם)



בחצר חסידות גור יציינו בשבת הקרובה, חצי יובל שנים לפטירת האדמו"ר בעל ה'לב שמחה' מגור זצ"ל. אלפי חסידים ישבתו במחיצת בנו יבדלח"ט האדמו"ר מגור שליט"א, וביום ראשון יעלו לקברו במערת בית גור בהר הזיתים בירושלים.

לאור המצב הביטחוני תתוגבר האבטחה בצורה מאסיבית לאורך כל היום - החל מהשעה 6:00 בבוקר ועד השעה 19:00 בערב. בישיבה של גורמים בחסידות יחד עם משטרת ירושלים נערכה פגישת תיאום בנוגע לאבטחת סדרי ההילולא. במקום תוצב משאית שתיה וגנרטור והפרדה מלאה תהיה במהלך כל היום.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי האדמו"ר מגור יגיע ביום ראשון לציון הרבי זצ"ל, בשעה 10:00 בבוקר - יחד עם ליווי משטרתי וארבעה רכבי משפחה וכ 250 איש באוטובוסים.

הרבי ה'לב שמחה' היה ידוע בקנאותו לקדושה ולשמירת השבת אשר היו לשם דבר. בהוראתו יצאו החסידים להפגנות ענק ולחרמות על ענקי המשק בשעתו.

כך לדוגמא קידש מלחמה כנגד חילולי השבת של אל על, חפירת הקברים בטבריה והחרמת בנק לאומי, חילולי השבת של קולנוע אדיסון והבריכה המעורבת בירושלים. לשיא, הגיעו הדברים למלחמה שקידש כנגד המורמונים שהקימו מרכז מיסיון בלב ירושלים.

בדברים שכתב הסופר ואיש התקשורת אברהם דב גרינבוים הוא ציין כי עם עלותו על כס ההנהגה, פרסם ה'לב שמחה' שורת תקנות עבור כלל אנשי שלומו.

מכתבו המפורסם הראשון עסק בענייני יוקר הדיור, ובכך למעשה הקדים בדור או שניים לחזות את המצוקה העכשווית - "זה שנים שאין לי מנוח מהמצב שנשתרר בעניין קניית דירות לבנינו היקרים שיחיו", כתב וביקש מהזוגות הצעירים לצאת להתגורר בערי הפריפריה.

הוא יזם את הקריות באשדוד ובערד ותבע מהממשלה להיערך עם דירות במסגרת דיור להשכרה. דאגתו לכלל לא נתנה לו מנוח והוא ביקש להקים צרכניות מוזלות במחירים הוגנים, עריכת שמחות בצמצום והקמת גמ"חים לסיוע להורים המשיאים את צאצאיהם - הנהגות שעד היום קיימות ומאפשרות את התבססות הקהילה על אף אלפי אלפי חסידיה, כן ירבו.

האדמו"ר מגור בציון אביו בחודש אדר האחרון בהילולת הבית ישראל









הלב שמחה מגור הר הזיתים הילולא חצי יובל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד