כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

מדוע נעדר ליצמן מהפגישה הדחופה עם נתניהו

במאמץ משותף למנוע משבר קואליציוני, נתניהו נפגש כעת עם ראשי המפלגות החרדיות, ובהמשך יצטרפו שאר ראשי מפלגות הקואליציה ליברמן, בנט וכחלון מה הנושאים שיעלו בפגישה? מדוע הוקדמה להיום? ומה הן ההשלכות הצפויות? כל הפרטים

דרעי ונתניהו, צילום: פלאש 90
דרעי ונתניהו, צילום: פלאש 90



ראשי מפלגות הקואליציה נפגשים בשעה זו (שישי) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וזאת במטרה למנוע משבר קואליציוני סביב הצעת חוק הגיור הממלכתי שעברה בשבוע שעבר בוועדת השרים לענייני חקיקה, לאחר לחצים שהפעילו המפלגות החרדיות, ש"ס ויהדות התורה, בניגוד להתנגדותו הנחרצת של שר הביטחון אביגדור ליברמן, שכזכור, מפלגתו הגישה ערר לאחר מכן.

פגישת ראשי המפלגות החרדיות, השרים אריה דרעי וח"כ משה גפני עם נתניהו החלה בשעה 9:30, במהלכה יציגו לו את עמדתם הברורה: קידום מהיר של חוק הגיור הממלכתי כתגובה להחלטות בג"ץ שהעניקו סמכות גיור לבתי דין שאינם מהרבנות הראשית לישראל. מה שישליך גם על חוק השבות וגם על נושאי נישואין וגירושין.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי שר הבריאות יעקב ליצמן נעדר מפגישת ראש הממשלה נתניהו והחרדים על סוגיית הגיור, מאחר והוא נפגש בשעה זו עם המתווך במשבר בית החולים 'הדסה' אליקים רובינשטיין, במטרה לפתור בהקדם את המשב.

לאחר כמחצית השעה, יצטרפו לפגישה שמתקיימת בלשכת ראש הממשלה, ראשי מפלגות הקואליציה, השרים אביגדור ליברמן שכאמור מתנגד נחרצות לחוק הגיור, השר נפתלי בנט שכפי שנחשף ב'בחדרי' מקדם פשרה בנושא והשר משה כחלון שלא התבטא בסוגיה באופן חד.

הפגישה היום נקבעה לאחר שביום ראשון לא יתקיימו ישיבת הממשלה וישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, זאת מאחר שראש הממשלה ישהה בשטרסבורג שבצרפת, וישתתף בטקס האשכבה לקנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קוהל.

בנוסף, בראשון צפויה ועדת השרים לדון בערר שכאמור הגישה 'ישראל ביתנו' על העברת חוק הגיור בשבוע שעבר, וכי המסקנות שיוסקו היום בפגישת נתניהו עם ראשי מפלגות הקואליציה – ישליכו על דיוני ועדת השרים בנושא.

ייתכן, שראש הממשלה יכריז על דחיית קידום הצעת חוק הגיור, ועל הקמת ועדה שתדון בסוגיה הסוערת ותביא את מסקנותיה, וזאת בשל רגישות הנושא. בשלב זה, המפלגות החרדיות מתנגדות באופן עקרוני לדחיית קידום החוק, אולם, ישנה אפשרות שהן יענו 'אמן' על הצעת נתניהו, זאת בכדי למנוע התלהמות נוספת בתקשורת הכללית, שבסופו של דבר מעניקה ליאיר לפיד – עוד מנדטים.
חוק הגיור שס יהדות התורה בנימין נתניהו יאיר לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד