כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

"כתבו את השם הפרטי של ההיילגער": החסידים אספו את המקומון

חסידי ויז'ניץ באלעד, נפגעו מסיקור שמו הפרטי של רבם בעיתון המקומי, וחיש יצאו אל תיבות הדואר בעיר בכדי לאסוף את העיתון והשליכו מאות עותקים לפח האשפה, זאת כמחאה על הפגיעה בכבוד רבם

הרבי מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר
הרבי מויז'ניץ. צילום: יהושע פרוכטר



ידיעה על ביקורו של האדמו"ר מויז'ניץ בעיר אלעד, עוררה את זעמם של החסידים, שאספו הבוקר (שישי) את המקומון המוביל 'קוראים אלעד' מתיבות הדואר.

מדובר בידיעה שפורסמה כאן באתר 'בחדרי חרדים' על כך שהאברך הרב יוסף יום טוב בן גיטל, מאברכי החסידות הגיע מבית החולים, לטיש ראש חודש שערך הרבי השבוע בקרב חסידיו באלעד, לאחר שהאברך נפלג מגובה בערב שמחת תורה האחרון ובחסדי שמים מחלים מהפציעה הקשה.

בעיתון, ככל הנראה בכדי שיבינו באיזה ויז'ניץ מדובר,, ציינו "כ"ק מרן האדמו"ר מויז'ניץ הרה"צ רבי מנחם מנדל הגר", מה שעורר את זעם החסידים שמזכירים את השם הפרטי של הרבי.

בהודעה מוקלטת שהופצה לחסידים, נאמר "לא עת לחשות: רבותי תתעורר מהשינה שלכם, קרה דבר מזעזע, הכניסו את השם הפרטי של ההיילגער רב'ה בתוך העיתון "קוראים אלעד", וצריך לראות מה עושים בנדון, בעזרת השם בשעה שתיים וחצי בצהריים, מתאספים כל האברכים ב'נחלת יצחק' ושם יקבלו כולם הוראות מה לעשות".

בינתיים, בתמונות שהופצו נראה כי האברכים פשטו על תיבות הדואר בעיר והשליכו את המקומונים לפח האשפה הקרוב.

תופעת אסיפת העיתונים בחצרות החסידים דבר ידוע ומפורסם, כבר היו דברים מעולם, חסידי גור, בעלזא וויז'ניץ, אספו בעבר עיתונים במחאה על הפגיעה בכבוד רבם.

'בחדרי חרדים' ימשיך לעקוב.

הכתבה והעיתונים בפח האשפה





אלעד ויזניץ ביקור מקומון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד