כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

פיצוץ בפגישת ראשי המפלגות: החרדים נטשו

פיצוץ במהלך פגישת ראשי הקואליציה עם נתניהו, סביב חוק הגיור אותו מקדמים החרדים • דרעי וגפני: "הפרו את הסיכומים איתנו" • דורשים: "במידה ובג"ץ יתערב - יחוקק חוק עוקף בג"ץ" • תקפו את בנט: "לא נתמוך בחוקים ההזויים שלך" • לוהט

דרעי, צילום: פלאש 90
דרעי, צילום: פלאש 90



פיצוץ בפגישת ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראשי מפלגות הקואליציה והחרדים: השר אריה דרעי וח"כ משה גפני נטשו בזעם את פגישת פורום ראשי מפלגות הקואליציה שעסקה בנושא חוק הגיור, זאת לאחר שעמדתם לא התקבלה ולטענתם - הופר הסיכום עמם.

לטענת דרעי וגפני, קודם לכן היו הסכמות ברורות עם ראש הממשלה, זאת לאחר שהמפלגות החרדיות הסכימו להצעת הפשרה, על פיה, חוק הגיור לא יקודם בחצי שנה הקרובה, ומנגד, תוגש בקשת דחייה מבית המשפט העליון והרפורמים ימשכו את עתירתם, ובכך: בחצי שנה הקרובה בג"ץ לא יתערב בסוגיה.

אולם כאמור, הרוחות סערו, והסיכום עם החרדים הופר, "בישיבה כעת עם ראשי הקואליציה חזרו מסיכומים ברורים, ומפרים את ההסכם הקואליציוני", טענו גפני ודרעי בעת שיצאו מהחדר בזעם.

הדרישה כעת של המפלגות החרדיות: במידה ותהיה החלטה של בית המשפט - ראשי הקואליציה יהיו מחויבים להסכם הקואליציוני לחוקק חוק 'עוקף בג"ץ' שיסדיר את הסוגיה. החרדים מאיימים: אם לא - הם לא יתמכו בחקיקות של הסיעות האחרות.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי במהלך הישיבה זעם דרעי על אחד השרים שאמר: "אנחנו צריכים ששרנסקי יברך אותנו על מהלכים. צריך את הרפורמים רגועים ולא כועסים".  דרעי השיב: "אני לא מוכן להיות חלק מהמשחק הזה. הרפורמים אינם 'צד' בסיפור הזה. אינני מוכן לשום פשרות איתם!".

כמו"כ נודע ל"בחדרי חרדים" כי במהלך הישיבה, צעק גפני בזעם על בנט: "אתם מביאים חוקים הזויים. מהיום לא נתמוך באף חוק שלכם".

בתגובה לסערה, הגיב שר האוצר כחלון כי "החוסן הלאומי והביטחון האמיתי של עם ישראל נמצא באחדותו. הקשר בין העם היושב בציון לבין אחיו בגולה הוא קשר אמיץ וחזק ועלינו לשמור עליו מכל משמר".

לדבריו, "עם ישראל שילם בעבר מחיר יקר על הפילוג בעם ואל לנו לחזור לתקופות אלו. אני מצפה מכל הצדדים לחזור ולשבת עד שנגיע למתווה מוסכם. זה הזמן לפעול למען אחדות העם".

כפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים" - שר הבריאות יעקב ליצמן נעדר מפגישת ראשי מפלגות הקואליציה, מאחר והוא נפגש באותה שעה עם המתווך במשבר בית החולים 'הדסה' אליקים רובינשטיין, במטרה לפתור בהקדם את המשבר.


אריה דרעי בנימין נתניהו חוק הגיור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד