י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

מועצת העיתונות על הפלס: חשדות חמורים

בעוד גל המעצרים של אנשי הפלס נמשך, פנו בעיתון למועצת העיתונות בבקשה שתגיב נגד הפשיטה יו"ר מועצת העיתונות דחתה את טענות הפלס בתגובה מנומקת: "הפשיטה על ידיעות אחרונות, שונה באופן מהותי" מנכ"ל חברה שהוטרד ל'בחדרי': "אחרי שסחטו והטרידו הם מבקשים את הגנת מועצת העיתונות. אין גבול לבושה"

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה



גל המעצרים של אנשי הפלס נמשך השבוע ופעילים נוספים נעצרו לחקירה בחשד להטרדות, סחיטה באיומים.

בעוד ראשי הפלס - העורך הראשי נתי גרוסמן ומנכ"ל העיתון שמוליק אלישיב, מתמודדים בימים אלו עם חקירה מסועפת המתנהלת נגדם בחשד להטרדות וסחיטה באיומים, במסגרתה אף שהו במעצר למשך כשבועיים וכפי שסוקר בהרחבה ב'בחדרי חרדים' - פנו בעיתון למועצת העיתונות כשהם מבקשים מהם שיגיבו נגד הפשיטה המשטרתית על מערכת העיתון, כפי שהגיבו נגד הפשיטה על הוצאת הספרים של 'ידיעות אחרונות' בכדי לבדוק חומרים מתוך כתביו של של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שנשלחו לבית ההוצאה עבור ספרו העתיד לצאת לאור, ולוודא כי אין בו חומרים האסורים לפרסום, עקב חשש לביטחון המדינה.

אלא שבמועצת העיתונות דחו את טענת הפלס וטענו כי מדובר בשני מקרים שונים באופן מהותי ואין מקום לתגובת מועצת העיתונות נגד הפשיטה.

"שלום רב" כתב מוטי רוזנבלום, מנכ"ל "מועצת העיתונות" לעיתון' הפלס'. "להלן תגובת שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), דליה דורנר, נשיאת מועצת העיתונות" לטענת 'הפלס' על חוסר תגובה בעניינם, שלא כמו בפרשת הפשיטה על הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות: "מדובר בשני מקרים שונים באופן מהותי בנסיבותיהם. אמנם בשני המקרים המשטרה פשטה על כלי תקשורת, אולם להבנתנו, במקרה של 'הפלס' הדבר נעשה במסגרת חקירה של חשדות לעברות פליליות מובהקות, ולפיכך לפחות על-פניו, המשטרה פעלה במסגרת סמכויותיה החוקיות לאסוף ראיות, כאשר ישנם חשדות לפלילים".

"לעומת זאת" נכתב בתגובת יו"ר מועצת העיתונות, "במקרה של הוצאת הספרים של ידיעות אחרונות המשטרה פשטה על בית ההוצאה במטרה לתפוס חומרים שנועדו לפרסום, עקב חשש לביטחון המדינה - וכאן כבר יש חשש ממשי לפגיעה בחופש העיתונות והביטוי, ויש צורך ממשי לאזן בין ביטחון המדינה לבין זכותו וחובתו של כלי התקשורת לבצע את תפקידו ולחשוף".

"לפיכך, בעוד שבמקרה הראשון פעלה המשטרה לכאורה בהתאם לסמכויותיה החקירתיות, בנושאים שאינם קשורים בחופש העיתונות, הרי שבמקרה השני עלו סוגיות מובהקות של חופש העיתונות. לפיכך סברה נשיאת מועצת העיתונות שבמקרה הראשון אין מקום להתערבות המועצה, ואילו במקרה השני כן". 

"בברכה, מוטי רוזנבלום, מנכ"ל מועצת העיתונות".

מנכ"ל אחד החברות במשק שהוטרדו מאנשי הפלס אומר היום בשיחה ל'בחדרי חרדים': "זה פשוט בושה שקומץ קטן של אנשים שהטילו את חיתתם והטרידו נשים וילדים בשעות מאוחרות בלילה, השביתו את הטלפונים האישיים של עובדי החברה וההנהלה, עוד מנסים לבוא בטענות של חופש עיתונות ולבקש את הגנת מועצת העיתונות. מנסים לסחוט בכח הזרוע כסף ומודעות מאנשים שמוקיעים אותם ומזועזעים מההתנהגות הברברית שלהם. עושים מעשי זימרי ומבקשים שכר כפנחס. אין גבול לבושה".



משרדי הפלס, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90צילום: משרדי הפלס, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
משרדי הפלס, צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


מדובר במאבק שמתנהל זה כחמש שנים. בחודש סיוון תשע"ב (2012), חל מהפך בשליטה בעיתון 'יתד נאמן', עורך העיתון זה כ-25 שנים נתי גרוסמן, פוטר מתפקידו - כחודש לאחר מכן נפתח עיתון 'הפלס', שם מונה גרוסמן כעורך ראשי. מאז הקמת העיתון המתחרה מתנהל מאבק ממושך שטרם הסתיים, כאשר עיתון 'הפלס' וגם 'יתד נאמן' מתלוננים זה על זה שהצד השני מאיים על חברות מסחריות ומשרדי פרסום שלא לפרסם בעיתון השני - על מנת לפגוע כלכלית בעיתון המתחרה. 

לאחר שחברות מסחריות התלוננו במשטרה על הטרדות טלפוניות מצד אוהדי 'הפלס', בהן דרשו להפסיק לפרסם ב'יתד נאמן' ובמקביל לפרסם ב'הפלס', במרץ 2015 נעצרו 22 חשודים ובחודש אפריל הוגש כתב אישום נגד מפעיל הקו, אברהם טריגר, על שידול להטרדה ומאז מתנהל הליך משפטי שטרם הסתיים. 

היות וההטרדות הטלפוניות לא פסקו, כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', במשטרת ירושלים פתחו שוב בחקירה, הפעם למדו כנראה מטעויות העבר. לאחר חקירה סמוייה של מחלק ההונאה במשטרת ירושלים שנמשכה כחצי שנה, במהלכה בוצעו האזנות סתר לבכירי עיתון 'הפלס' וראשי 'הפלג הירושלמי', לפני כחודש, במוצאי חג הפסח, באישון לילה, נעצרו 28 חשודים בחשד לשורה של עבירות בהן הטרדות וסחיטה באיומים נגד חברות מסחריות ומשרדי פרסום.


עורך עיתון הפלס נתי גרוסמן בבית המשפט בהארכת מעצרו. צילום: אלי שלזינגר
 
הבכירים שבחשודים - נתי גרוסמן עורך עיתון הפלס והמנכ"ל שמוליק אלישיב, אברהם טריגר שמפעיל את הקווים במערך 'הפלג הירושלמי' וחיים יברוב, שהו במעצר 11 ימים ומספר ימים נוספים במעצר בית ותנאים מגבילים נוספים. עם סיום החקירה במשטרה התיק הועבר לפרקליטות מחוז תל אביב ובתקופה הקרובה היא צפוייה להגיש כתבי אישום נגד החשודים.
הפלס הפלג הירושלמי מועצת העיתונות ידיעות אחרונות דליה דורנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד