כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ביבי נכנע: "מחוייבים להסכמים הקואליציוניים"

סערת חוק הגיור • לשכת ראש הממשלה הודיעה כי הממשלה תפנה לבג"צ, בבקשה לדחיית ההכרעה בנושא הגיור לפרק זמן של חצי שנה, שבו ימונה צוות לגיבוש המלצות • אם בג"צ ידחה את הבקשה, הממשלה מחוייבת לפעול לפי ההסכמים הקואליציוניים

צלם:הדס פרוש, פלאש 90
צלם:הדס פרוש, פלאש 90



ניצחון למפלגות החרדיות: לאחר הפיצוץ היום בישיבת ראשי מפלגות הקואליציה, סביב סוגיית חוק הגיור, לשכת ראש הממשלה הודיעה כי הממשלה והעותרים החליטו לפנות לבית המשפט בבקשה לדחיית ההכרעה בעתירה בנושא הגיור וזאת לצורך מתן פרק זמן של חצי שנה לעבודת צוות שימנה ראש הממשלה לגיבוש המלצות להסדר בסוגיה זו.

כמו"כ, ראש הממשלה הנחה שלא יקודמו הליכי חקיקה בעניין עד לקבלת המלצת הצוות כאמור. ככל שבג"צ ידחה את הבקשה הממשלה מחוייבת לפעול לפי ההסכמים הקואליציוניים. בנוסף, ראש הממשלה החליט כי הערר שהוגש ידון לפני מליאת הממשלה.

בפועל, החרדים קיבלו את עיקרי דרישתם: דחיית קידום חוק הגיור - תמורת בקשה מבג"ץ לדחות בחצי שנה את ההכרעה בסוגייה. כמו"כ, החרדים דרשו כי במידה ובג"ץ לא יקבל את בקשת דחיית ההכרעה - הרי שהממשלה תפעל על פי ההסכמים הקואליציוניים ותחוקק חוק עוקץ בג"ץ.

עוד נודע ל"בחדרי חרדים" כי אחד מחברי צוות הגיור שיוקם יהיה השופט לשעבר אליקים רובינשטיין. בנוסף, בסיכום טלפוני הוחלט שבקשת הדחייה מבג"ץ תהיה עד יום שני ובאם לא - הממשלה תדון בסוגייה ותדחה את הערר של 'ישראל ביתנו'.

לפני צאתו לצרפת, ראש הממשלה נתניהו התייחס היום להחלטת ראשי מפלגות הקואליציה בנושא הגיור ואמר כי "שלום בית בתוך העם היהודי - זה דבר חשוב, לכן כינסתי היום את ראשי מפלגות הקואליציה והגענו יחד לסיכום הבא: העותרים וממשלת ישראל מסכימים יחד להקפיא את כל הליכי העתירה בעניין הגיור בבג"ץ וגם להקפיא את הליך החקיקה בכנסת בנושא, מה שיאפשר לי להקים צוות שיעבוד כחצי שנה שיחפש פתרונות והסדר מוסכם בנושא הגיור. ביום ראשון נפנה לבג"ץ בנושא בתקווה שהוא יקבל את הבקשה, ובכך הוא יצנן את הרוחות ויפתח פתח של תקווה להסדר מוסכם בתוך עמינו".

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני הגיב ואמר כי "לעולם לא תהיה התדיינות עם הרפורמים שמחבלים בתורה הקדושה, אנחנו נאמנים לדרכנו, שאם העותרים ימשכו את עתירתם - לא תהיה חקיקה. אם לא - נחוקק חוק שיסדיר את המצב. הדיבורים בשם 'יהדות התפוצות' הן שקר מוחלט, למעלה ממחצית מחברי איפא"ק הם דתיים וחרדים והגיע הזמן להפסיק להלך אימים על הפסקת תרומות ופגיעה במדינת ישראל - בנוסח האיחוד האירופי".

כזכור, קודם לכן היום נרשם פיצוץ בפגישת ראש הממשלה עם ראשי מפלגות הקואליציה והחרדים: השר אריה דרעי וח"כ משה גפני נטשו בזעם את הפגישה שכאמור עסקה בנושא חוק הגיור, זאת לאחר שעמדתם לא התקבלה ולטענתם - הופר הסיכום עמם.

ל"בחדרי חרדים" נודע כי במהלך הישיבה זעם דרעי על אחד השרים שאמר: "אנחנו צריכים ששרנסקי יברך אותנו על מהלכים. צריך את הרפורמים רגועים ולא כועסים". דרעי השיב: "אני לא מוכן להיות חלק מהמשחק הזה. הרפורמים אינם 'צד' בסיפור הזה. אינני מוכן לשום פשרות איתם!".

כמו"כ נודע ל"בחדרי חרדים" כי במהלך הישיבה, צעק גפני בזעם על בנט: "אתם מביאים חוקים הזויים. מהיום לא נתמוך באף חוק שלכם".

בתגובה לסערה, הגיב שר האוצר כחלון כי "החוסן הלאומי והביטחון האמיתי של עם ישראל נמצא באחדותו. הקשר בין העם היושב בציון לבין אחיו בגולה הוא קשר אמיץ וחזק ועלינו לשמור עליו מכל משמר".

לדבריו, "עם ישראל שילם בעבר מחיר יקר על הפילוג בעם ואל לנו לחזור לתקופות אלו. אני מצפה מכל הצדדים לחזור ולשבת עד שנגיע למתווה מוסכם. זה הזמן לפעול למען אחדות העם".

כזכור, כפי שפורסם לראשונה ב"בחדרי חרדים" - שר הבריאות יעקב ליצמן נעדר מפגישת ראשי מפלגות הקואליציה, מאחר והוא נפגש באותה שעה עם המתווך במשבר בית החולים 'הדסה' אליקים רובינשטיין, במטרה לפתור בהקדם את המשבר.
חוק הגיור בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד