כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

לייבל'ה חושף: גפני אוהב קריקטורות

והשבוע בלייבל'ה: תיעוד בלעדי מהקריקטורות של גפני, המאזינים במזנון הכנסת ומה אמר מוזס לאורי אריאל?

לייבל'ה חושף: גפני אוהב קריקטורות
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים



קריקטורה אחת שווה אלף חיוכים

"ללא ספק זה שבוע פוליטי", אמר לייבל'ה תוך כדי שהוא מעלעל בגזרי עיתונים ובעיתונים שלמים, שהנציחו את פעילות החכי"ם החרדים בענייני השבת, הגיור והכותל. לייבל'ה הבחין כיצד עוזריו של גפני הציגו בפניו את כל הקריקטורות שצויירו נגדו, לתדהמתו הבחין לייבל'ה שגפני דווקא זורח מאושר.



ורגע השיא של גפני נרשם השבוע בעת מסיבת העיתונאים שכינס בלשכתו. לא בכל יום הרפורמים מעניקים לגפני הזדמנות לפרוס את משנתו הברורה, וללשכה בכנסת נהרו כולם במהירות. לייבל'ה תיעד לכם את מאחורי הקלעים של המסיבה והצילומים - רגע לפני.



לייבל'ה צעד במסדרונות הכנסת בשעות הערב המוקדמות, והבחין שלא משעמם שם כלל לעיתונאים ולעוזרים. דריכות שיא נרשמה השבוע במרפסת מזנון הכנסת. עת התראיין הרב הראשי הרב דוד לאו למני גירא ברדיו קול חי. במרפסת נצפו מקורבו של הרב הראשי, ירח טוקר. וקובי אלתר, הדובר הבלתי מעורער. ההוא שעשה מהפכות בדוברות הרבנות. השניים נראו כשהם מרותקים לראיון.



בהמשך פגש לייבל'ה את האסטרטג ארי גלהר, היחיד שמסוגל להביא עשרים וחמש איש ל'זיץ' בטבע, אי שם בחולות פלמחים. ארי נצפה עם אחיו גלהר ג'וניור, שיודעי דבר מעידים כי התפוח לא נפל רחוק מהעץ בשובו בנים. לטובת לייבל'ה, הסכימו האחים לבית גלהר להצטלם.



דמות חדשה או נכון יותר ג'וב חדש בשורות הכנסת, העיתונאי מיכאל שמש מגל"צ, ישמש ככתב הפוליטי של התאגיד 'כאן', שמש בא להתברך מחברי הכנסת שלא הפסיקו לשבחו, גם מוזס וגפני התלחשו עימו, ובועז סטמבלר ממשרד ראש הממשלה התבקש אף הוא לברך את שמש, אך שמע שהוא מהתאגיד ופנה לדרכו. בקיצור שמש זז כל כך הרבה ממקום למקום שלייבל'ה הבין מדוע זה נקרא 'כאן' בהרצה.



,


ואפרופו מוזס, הוא הצטרף השבוע לישיבת ש"ס וישב על מקומו של היו"ר במסיבת העיתונאים של ש"ס. לייבל'ה גילה כי מוזס לפני מנוחת הצהריים הגיע להתפלל מנחה.



,


ואותו מוזס - פגש את שר החקלאות אורי אריאל. לייבל'ה שמע את מוזס אומר בפאתוס: "שש שנים אני מנסה להיכנס לגאב"ד, וככה אתה המזרוחניק נכנס במהירות".

לייבל'ה גם צפה במסדרונות הכנסת בוויכוח סוער בין מאיר ברגר, הכתב הפרלמנטרי של עיתון 'המבשר' מסביר לאיש הכל יכול אצל פרוש, שניאור רוזן. השקפה טהורה כפי שיש לברגר בכל נושא ועניין.

ומן הגורן ומן היקב

ולייבל'ה שהגיע השבוע לסדרת פגישות במשרד הבריאות (לא בנושא טבק ולא סיגריות אלקטרוניות), ראה את שר השיכון יואב גלנט שהגיע לפגישה אצל ליצמן. לייבל'ה תיעד את גלנט ממתין לפגישה למטה וכשהשר ליצמן הגיע הוא מיהר לרכבו של ליצמן ועלו ביחד לפגישה.



,


בעוד אורי אריאל נפגש השבוע עם גאב"ד 'העדה החרדית' בנושא בעיית הזריקות בעופות, לייבל'ה חושף על השתדלות בצד אחר. יו"ר הקהל של 'בעלזא', הרב מרדכי בריסק המנהל את גוף הכשרות 'מחזיקי הדת' ועופות 'קהילות', נפגש בנושא עם שר הבריאות השר ליצמן. רק שבפגישה לא הוגש אבטיח קר כמו אצל הגאב"ד. השניים נפגשו וליצמן כמובן הבטיח לסייע בתחום שיפוטו במשרד הבריאות.



'דם זה לא מים' - נוהג המשפט הידוע לומר, לייבל'ה נזכר באמרת כנף זו לאחר שראה השבוע את מי שהסכים לתרום מדמו, לא אחר מאשר דודו עמר, האיש של הרב הראשי הראשון לציון, הרב יצחק יוסף. עמר, שלא הצליח להישאר אדיש לנוכח ההתרמה, הסכים שיבדקו איזה סוג דם יש לו וכך באחווה נשכב ותרם מדמו. כמו שאומרים, לעזור - זה בדם שלנו.



וחבר הכנסת אורן חזן הגיע ביום חמישי לאולפן רדיו 101.5 דרום כמגיש אורח. בהתאם למסורת, הוא נשאל אם ירצה להניח תפילין והסכים בשמחה, השדרן מנדי ריזל מיהר לקיים את המצווה.



שגריר ארה"ב בישראל דיויד פרידמן, הרב יצחק דוד גרוסמן, הנגידים המילארדרים משה וולפסון ומנדי קליין מארה"ב, איש העסקים אריאל קור, מנכלי"ת בנק דיסקונט לילך אשר טופליסקי, סמנכ"ל בנק הפועלים ויו"ר ישראכרט רונן שטיין, הזמרים דדי גראוכר ומוטי שטיינמץ, רו"ח שלמה נס, משה ליאון, מנכ"ל וואלה אילן ישועה, מנכ"ל רשת אבי ניר, נצפו בליל שישי בערב התרמה לארגון פעמונים, בביתו החדש של יעקב הלפרין מנכ"ל אופטיקה הלפרין בבית מאיר.

לייבל'ה מדווח כי באוהל הרבי מחב"ד נצפה הבלוגר המפורסם, חיים שאולזון. הבלוגר הגיע יחד עם בנו הנגיד, אבי שאולזון ממיאמי. חיים הגיע הדור בכובע ההמבורג המהודר מחויך כולו, כמקובל בעולמם של חרדים.



וכפי הנראה לפרוש ג'וניור נמאס מעט מלטוס, כך השבוע בבורו פארק נצפה חבר מועצת עיריית אלעד ומנכ"ל מוסדות ויז'ניץ בעיר, חיים מאיר כץ, מכתת רגליו למען מוסדותיו הגדולים. לייבל'ה ראה את כץ נכנס לזקן האדמו"רים, הרבי מ'סקולען' ומראה לו את התפתחות המוסדות.



והתמים מענדי גרוזמן שעות לפני תוכניתו ב'כאן-מורשת', נצפה עם רכב ברחובות תל אביב. ולראשונה, ללא טרמפים. לאחר שהצליח להשיג רכב, כי כפי הנראה המשכורת ב'כאן' מאפשרת זאת. גרוזמן הניח תפילין של רבינו תם בטרם תשקע החמה.



,


וכתב הבית, איציק מן שגם התחדש באחרונה ברכב. נצפה בתחנת הדלק הסמוכה כשהוא מתדלק תוך כדי עיון ושקיעות במכשיר הסלולרי. הכל כדי לעקוב אחר מערך הניו מדיה.

יירבו שמחות ב(כנסת) ישראל

והדבר הכי חביב על לייבל'ה הוא לשלב בין כנסת ישראל שעושה 'שמייח' לבין שמחות ואירועים אמיתיים שהתרחשו השבוע, ראשית גפני שנצפה השבוע בבני ברק, בכניסה לאולמי 'קונטיננטל'. שם נערכה בר מצווה לבן הרה"צ מזלאשוב, נכד הרב פרנקל ביבנאל. גפני פגש את מאיר פינס מחשובי חסידי 'זלאטשוב' והשניים שוחחו על הבן יאיר המשמש כסגן מנהל אגף התקציבים באוצר, שעושה נחת לגפני בעבודתו.



וחגיגה גדולה השבוע, העסקן רפאל מאיר לוחם השבועונים בעבר, וכיום עומד על משמרת פגעי הטכנולוגיה. חוגג יום הולדת ארבעים. חבריו וידידיו עשו לו פרויקט נאמני גדולי ישראל מברכים אותו בסרט שהופק בצורה כשרה למהדרין, ללייבל'ה יש באמתחתו כמה קליפים אך אסרו עליו לפרסם.

ונאמן ביתו של הגר"ח קנייבסקי - הנכד יענקי שמרבה להסתודד את דרעי ולהביא לו סגולות ערך חלאק'ה לממשיך הלא הוא בנו הבכור. בסבב אצל גדולי הדור התקבל יענקי בכבוד מלכים השמור לבנשקי"ם משפיעים. והצלם משה גולדשטיין מגיש מקבץ.



,


והשבוע נערכה ברית מילה לבנו היקר של העיתונאי חיים לוינסון, המתקרא חיים דב. לייבל'ה שמע כי שמו בישראל נקרא ארי. ולמאזיני התוכנית המשותפת של עמיחי אתאלי ושמעון ברייטקופף, חשף לוינסון כי השם הוא לא פחות על שם הצדיק ורב האסירים רבי אריה לוין זצ"ל, שיהיה במזל טוב.

והחתן אבי גרינצייג נצפה בקניון רמות ממתין לסעודה, לייבל'ה מגלה כי תאריך החתונה עם אשת התקשורת נטע סלע שחגגה השבוע את שחרורו של יואליש קרויס, נקבע לח' אלול הקרוב. האירוע יערך באולמי 'קדמא' בירושלים לייבל'ה לא חושף עדיין מי יסדר את הקידושין.



שמחה גדולה השבוע, סופר יתד נאמן יחיאל סבר. דובר עיריית מודיעין עילית ובעל מחבר הספרים 'סברי מרנן' ובשבועות האחרונים גם בעל העלון הפופלארי, חגג השבוע את שמחת הולדת בתו. לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב חמה ולבבית.

ובאותו ערב ראה לייבל'ה את הבוס של סבר, ראש עיריית מודיעין עילית יעקב גוטרמן שנראה בפתח ביתו של הגאון רבי שמואל רבינוביץ, שחיתן את בתו. גוטרמן נצפה בסוד שיח עם הרבי מ'סאדיגורה' שבירכו על פועליו הרבים בהסתרה שבתוך ההסתרה.



וגיסו של סבר, הלא הוא בצלאל קאהן מקול חי. שיגר ברכת מזל טוב היישר מניו יורק שם שוהה בימים אלו.

ומהליטאים עובר לייבל'ה היישר לכפר חב"ד שם משפחת ארליך המורחבת חגגו את חתונת האח בן המשפיע הנודע רבי עידו יצחק ובר ארליך, לייבל'ה משגר מזל טוב לאריה שהשבוע הגיע מוקדם למערכת למלאות את מקומו של עורך המגזין יהודה רוטשטיין, ולתמים שניאור שידיו רב לו בהתוועדויות ברחבי העולם.



ברכת מזל טוב לח"כ ישראל אייכלר, שנסע לציריך שבשוויץ לרגח חתונת נכדו, בין ריקוד לריקוד היה צריך לנהל את משבר הרפורמים השבת והגיור משלט רחוק אבל האמת שהרמ"ט חיים רבינוביץ הגיע הישר מניו יורק הכל התנהל כבר בעצלתיים.



והשר לשעבר אריאל אטיאס, שעדיין מושך בחוטים. חגג השבוע את שמחת נישואי בתו. לשמחה הגיעה בין היתר גם השרה אילת שקד ולייבל'ה יימנע שוב מלפקסל אותה.

ברכת מזל טוב לעסקן הרפואי ר' שמעון ברוין, יו"ר ארגון החסד ביקור חולים 'יד אברהם'. לרגל שמחת נישואי בתו הצעירה, שתתקיים ביום רביעי הקרוב באולמי 'כינור דוד' בעיר בית שמש בהשתתפות כל הצמרת הרפואית בישראל.

ויום למחרת יחתן איש החסד ר' חנניה צ'ולק, יו"ר 'עזר מציון' את בתו באולמי ארמונות פרידמן בבני ברק.

ברכת מזל טוב לאברהם רובינשטיין, מ"מ ראש עיריית בני ברק מזכיר מועצת גדולי התורה וראש כולל בפני עצמו, לרגל שמחת אירוסי בתו עם הבחור החשוב מבחירי ישיבת 'אור ישראל', לשמחת ה'וורט' שנערכה בביתו של הרב, הגיעו כל המי ומי כיאה לראש העיר הבא של בני ברק. ראש העיר הבא אף נכנס למעונו של הגראי"ל שטיינמן וקיבל את ברכתו לשמחה.



ושמחה גדולה ב'דגל התורה', משה שיפמן הבוס בפועל של המפלגה ואיש אמונו של גפני השולט במנגנון המפלגה, חגג את אירוסי בתו בשעה טובה ומוצלחת.

ברכת מזל טוב לישראל קלרמן, חבר מועצת עיריית ירושלים לרגל הולדת הנכד בשבת אחרונה.

שמחה גדולה נערכה השבוע בבני ברק יו"ר הוועד העולמי של 'מאקאווא', מקורבם של גדולי ישראל הרב דוד מרגלי חגג את שמחת נישואי בנו הבכור באולמי כליל מלכות בהשתתפות עשרות אדמו"רים, רבנים ואישי ציבור רבים. רגע מיוחד היה בשעה שבנו של הרבי מבעלזא, הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח, וראש ישיבת 'סאטמר' הגרח"צ מייזליש השתתפו בשמחה. לייבל'ה שולח ברכת מזל טוב חמה ולבבית.



ומחוץ לשמחה של מרגלי פגש לייבל'ה את רבה של אלעד הגרש"ז גרוסמן מסתודד עם יו"ר 'דגל התורה' בעיר אבי שטרן לייבל'ה לא יודע על מה נסובה השיחה.



ועדיין באלעד העיר שעיני כולם נשואות אליה ביום חמישי נצפו ראש העיר פרוש וממלא מקומו גרוסברד בסוד שיח עם הגר"ש בעדני בברית לנכדו של מנהל קופת חולים לאומית בעיר, לייבל'ה לא ראה את ברק צברי באזור.



ועוד באלעד הסגן צוריאל קריספל סיים את הבישולים ביום שישי ויצא לחוף הים לדוג מדוזות כך זה נראה.



ושמחה גדולה בסאטמר לייזר פריד מעסקני חסידות סאטמר בניו יורק חגג את שמחת הולדת בתו.

גם בחסידות בעלזא העסקן שמוליק וייס ממקורבי הבית ברחוב דובר שלום, רודף צדקה וחסד מפורסם בירמ"ץ את בנו בגני הדקל בבני לשם הגיעו המונים והאוכל כיד המלך, לייבל'ה ראה במקום את הגאון רבי גדליהו הוניגסברג נכדם של גדולי הדור שוייס נמנה על תלמידיו הקרובים וכן את המשב"ק לבית בעלזא ר' מיכל פירר והעסקן אשר על הבית אהרל'ה פריד.



שמחה בנדבורנה למשב"ק רבי אברהם ישעיה קלפנר איש אמונו של האדמו"ר מנדבורנה חגג את הולדת הנכדה. בת לחתנו יוסי קליין.

ובסערט ויז'ניץ שימשי שטרן מחשובי העסקנים ודוברה הבלתי רישמי של החסידות חגג את שמחת הולדת בנו בשעה טובה.

וב'קאמרנא' גם חגיגה גדולה ציקי פרנק, נכדו חביבו של הרבי מ'קאמרנא' בן של הרה"צ מ'רימינוב' הפתיע את הברנז'ה החרדית והתארס בשעה טובה ומוצלחת גם עם נכדה של רבי, הלא הוא הרבי מקליוולנד מרעננה. כפי שדווח, ציקי כרע ברך והציע נישואין ולאחר מכן נערך 'לחיים' אצל הסבא הגדול.



ובחתונת מנכ"ל ארגון החסד 'יד שרה' הרב משה כהן, נראה כמובן אורי לומפליאנסקי. ובין האורחים נראה גם השר לשעבר, אלי ישי שבא לחגוג ולאחל מזל טוב.



שמחה במקהלת שירה ברכת מזל טוב לבנש"ק יואל הורוויץ, מנצח מקהלת 'שירה' בארה"ב, לרגל הולדת בתו.

ברכת מזל טוב חמה ולבבית לעוסק בצרכי ציבור באמונה דודי בלומנשטוק, העוזר המסור של סגן ומ"מ ראש העיר יצחק פינדרוס להולדת הבת.
לייבלה רכילות חרדית משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד