כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

נבחנו מוקדם ונזרקו מהישיבה קטנה

קבוצת בחורים בישיבה לצעירים 'דרכי משה', שנבחנו לישיבות פוניבז' וכנסת יצחק-חדרה, סולקו. ההנהלה: "גדולי ישראל קבעו שלא להיבחן לישיבות גדולות, עד התאריך שנקבע"

ישיבת דרכי משה בבני ברק
ישיבת דרכי משה בבני ברק



הרישום לישיבות גדולות: שבעה בחורים שלומדים בישיבת 'דרכי משה' לצעירים בבני ברק, שנבחנו לישיבות מוקדם מהרגיל, סולקו מהישיבה חודש לפני סוף הזמן.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי קבוצת הבחורים נבחנו לישיבות פוניבז' וכנסת יצחק-חדרה, כשההסבר הרישמי לכך מטעם הישיבה הוא, כי גדולי ישראל קבעו שלא להיבחן לישיבות גדולות, עד התאריך שנקבע.

מבדיקת 'בחדרי חרדים' עולה כי בישיבת דרכי משה קיימים בחורים נוספים שנבחנו או סגרו רישום עם ישיבות גדולות שונות אחרות ועוד, ולא סולקו מהישיבה.

כפי שדווח בפרויקט הרישום הגדול ביום חמישי ב'בחדרי חרדים', למעשה הרישום הסתיים כבר מזה שבוע, כך שרוב מוחלט בעולם הישיבות הקטנות כבר נבחן. לדברי אחד הרשמים "הרישום לישיבות גדולות כבר סגור וחתום, כלל לא מקפידים על תקנת תאריכי המבחנים שנקבעו".

הבחורים הנמנים על בני הפלג הירושלמי טוענים כי מדובר בפרק נוסף בסידרת הרדיפות שהם עוברים.

תלמיד ישיבת 'דרכי משה' ששוחח עם 'בחדרי חרדים' מגן על המהלך, וטוען כי ראש הישיבה הוא חבר בוועדה שקבעה את תאריכי הבחינות לישיבות הגדולות, כך שזה צפוי לחלוטין כי הרב שינקר יתייחס לכך בחומרה רבה, וגם אותם בחורים אחרים שסגרו כבר לא נבחנו.

אלא שמנגד תלמיד אחר מהישיבה טוען כי בישיבה יש תלמידים נוספים שסגרו עם ישיבות אחרות ומשום מה לא סולקו מהישיבה, וגם אם לא נבחנו בפועל - סגרו את הרישום עמם מזמן,
"במצב כזה שכלל עולם הישיבות כבר סגר את הרישום לבוא ולהיתפס על פרטים שוליים ולסלק בחורים שנבחנו לישיבות המזוהות עם הפלג הירושלמי, זו בהחלט עובדה שלובשת אופי של רדיפה".
ישיבת דרכי משה בחינה הפלג הירושלמי זמן קיץ רישום לישיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד